Porady dla graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość » 25 lut 2009 09:28

Jakiego programu używacie do gry? Przekładanie grafik map, szukanie obecnej pozycji jest średnio wygodne...

Awatar użytkownika
Marcinson
Posty: 47
Rejestracja: 13 lut 2009 03:02
Kontakt:

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Marcinson » 25 lut 2009 09:35

Osobiście używam tf'a i cmuda.

Dla tf'a + za szybkość i stabilność
Dla cmuda + za mapper.

Tak po prawdzie, to cmuda używam... do pisania w nim skryptów i jako beta tester, bo do grania się ten klient nie nadaje. Ilość błędów przekracza wszelkie granice mojej wytrzymałości.

Także w praktyce tiny fugue + mapy od Wakahiko i z ea + zapamiętanie pół arki, żeby się swobodnie poruszać po głównych szlakach i często odwiedzanych expowiskach.

Awatar użytkownika
Nathaniel
Posty: 126
Rejestracja: 13 lut 2009 07:10
Lokalizacja: Kraków

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Nathaniel » 25 lut 2009 09:37

Najbardziej popularny pozostaje chyba nadal zMUD, na drugim miejscu stawialbym wlasnie TF'a.
... just like you imagined ...

Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość » 25 lut 2009 09:52

Dziękuję za odpowiedź. Myślę, że brakuje na forum tematu o software. Słyszałem gdzieś o jakimś trackingu, rysowaniu map, macrach, zmianie koloru tekstu itd. Jest to dla mnie czarna magia, więc chętnie skorzystałbym z takiego poradnika. Czym się różni zmud od tf'a i który program jest łatwiejszy do poznania dla osoby zaczynającej przygodę z Arkadią?

Awatar użytkownika
Marcinson
Posty: 47
Rejestracja: 13 lut 2009 03:02
Kontakt:

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Marcinson » 25 lut 2009 10:10

Po 1. jest taki temat na http://twoj.net
poszukaj hasla 'Mudy w sosie wlasnym'.

Kolejne Twoje pytanie odwołuje się do strasznie subiektywnego problemu :)

Mi osobiście od początku bardziej podpasował tf z powodu nieziemskiej prędkości i stabilności... ale jest to klient czysto tekstowy, pracujący pod linuxem (jest jakaś wersja windowsowa, ale działała słabo).

Zmud (i jego następca cmud) natomiast, to okienka, mapper, wodotryski, fajerwerki i zamulenie komputera. O ile na co dzień do banalnych zadań się sprawdza całkiem sensownie, o tyle przy większej ilości tekstu napływającego od muda (głównie większe walki) zamienia się w bezużyteczny obciążacz komputera.

Jest jeszcze trzecia opcja, Mush. Osobiście nie używałem, ale sporo osób uznaje go za najlepszego klienta ever. Jest szybki i stabilny. Działa pod windowsem, ale nie ma mappera (standardowo, bo po ciężkich kombinacjach da się do niego 'dołączyć' zewnętrzny mapper - tak samo jak i do tf'a).

Także masz na start do wyboru 3 opcje 'mainstreamowe'. Reszta to już tylko prywatne preferencje, zdolności programistyczne i znajomości 'dawców kodu'.

Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Haern » 25 lut 2009 11:59

o tyle przy większej ilości tekstu napływającego od muda (głównie większe walki) zamienia się w bezużyteczny obciążacz komputera.
Na wszystko znajdzie sie rada. Ja mam moje skrypty poklasowane, i gdy sa niepotrzebne - sa wylaczone. Typu - nie prowadze, to kombajn do rozkazow wylaczony, expie sam - kombajn do zaslon wylaczony, itd. Wieksza walka - wylaczam co sie da ;)
Faktem jest, ze zMUD w porownaniu do innych klientow jest dosyc powolny i podobno mniej stabilny. Duza zaleta to mapper, no i latwosc pisania skryptow, a wlasciwie nawet nie pisania, a tworzenia. Tu klikasz, tam klikasz, wpisujesz komende, i masz gotowy button czy inne ustrojstwo. Uwazam, ze dla poczatkujacych zMUD jest najlepszy, wlasnie ze wzgledu na latwosc obslugi i tworzenia podstawowych skryptow, a calego pisania da sie nauczyc ze zMUDowskiego helpa.

Awatar użytkownika
Gragor
Posty: 6
Rejestracja: 12 lut 2009 22:28
Lokalizacja: śląsk

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gragor » 26 lut 2009 10:31

Jest jeszcze arkdisk, który naprawde byłby ciekawy gdyby był jeszcze rozwijany - ja na nim zaczynałem i dalej go męczyć będe niedługo :D
Z tego co widziałem to raczej kompa nie zamula, ze stabilnością też nie stwierdziłem problemów, poza paroma głupimi błędami :)
Imagine a place where every horror comes to life
Where every torture is real and time stands still

Awatar użytkownika
Ennyen
Posty: 235
Rejestracja: 14 lut 2009 22:33
Lokalizacja: Athel Loren

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Ennyen » 26 lut 2009 12:07

Tak po prawdzie, to cmuda używam... do pisania w nim skryptów i jako beta tester, bo do grania się ten klient nie nadaje. Ilość błędów przekracza wszelkie granice mojej wytrzymałości.
Na pewno chodzilo Ci o cmuda? Cmud juz ze 2 lata temu zastapil zmuda jako pelnoprawny produkt BEZ BLEDOW.

Dol:
Nie ma softu, na ktorego sie nie narzeka. Jednak cmud dziala zajebiscie i bardzo skomplikowany skrypt ktory przewalilem z zmuda dziala bez zajakniec. Ewentualne bugi, ktore zawsze moga wyjsc przy zmianie numeru wersji jesli nie polegaja na zmianie skladni lub funkcji sa poprawiane praktycznie w locie. Nie pisze goloslownie bo jestem zarejestrowanym uzytkownikiem beta teamu.
Bardzo polecam cmuda ;) Niesamowicie szybki i niezwiechliwy.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2009 16:02 przez Ennyen, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcinson
Posty: 47
Rejestracja: 13 lut 2009 03:02
Kontakt:

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Marcinson » 26 lut 2009 13:08

Ennyen: zdecydowanie pisze o cmudzie. tym samym do ktorego zglaszam blad za bledem w zuggsofcie. Moze ja kiepsko pisze skrypty, a moze Twoje nie wykorzystuja akurat krzaczacych sie tam technologii. Ciezko powiedziec, ale z tego co wiem, to nie jestem jedyna osoba klnaca na tego klienta :)

Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość » 26 lut 2009 16:25

Pierwsze złoto, pierwsze kroki i pierwsze umiejętności...
W Arce niewątpliwie jest ogromny wachlarz umiejętności i cech. Jednakże domyślam się, że istnieją takie, których się w zasadzie nie używa (np. odwaga, mądrość, inteligencja). Czy mógłby ktoś doradzić, które um warto trenować w przypadku początkującego gracza? Chodzi mi o rzeczy ogólne, zupełnie podstawowe bez których nie ma sensu wychodzić z karczmy. Domyślam się, że nie należy wydawać całego złota, które mamy jako początkujący na walkę bronią- powinienem kierować się metodą stabilnego rozwoju?

Zablokowany