Porady dla graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Aveth
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2011 02:37

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Aveth » 28 gru 2011 16:08

Nie wiem czy jest to odpowiedni temat, tak samo jak pojęcia nie mam czy ktoś wcześniej pisał cokolwiek na ten temat.

Załóżmy sytuację, że spotykam się z kumplem na expowe geek party przypuszczalnie przy piwku.

Zabieram ze sobą lapka, a po 5 piwkach stwierdzamy, że fajnie byłoby pograć.
Podpinając się do wi-fi kumpla mam taki sam adres zewnetrzny jak on.
I teraz pytanie: czy ze względu na to, że taka sytuacja zdarza się po raz pierwszy, a nikt z nas nie zgłosił podobnej możliwości wizom grożą nam jakieś przykre konsekwencje?

Edit: A jeśli grożą, to czy jest jakaś możliwość, by ich uniknąć? :)

Deli
Posty: 348
Rejestracja: 12 lut 2009 22:28

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Deli » 28 gru 2011 16:49

Zawsze możesz od razu po zalogowaniu napisac do mg opisując całą sytuację.

Zaszkodzić nie zaszkodzi :)
Populacja graczy arkadyjskich nie dorasta - gracze z reguły się tylko starzeją.

Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Haern » 28 gru 2011 19:34

Wystarczy zgłosić MG wspólne IP dwóch postaci, "bo to mój kolega". Najwyżej Was sprawdzą, ale przecież obaj siedzicie przy kompach, więc przejdziecie test dualizmu korpuskularno-komputerowego :P *


* - Anegdotka: spotkałem kiedyś gościa - będąc wizem na innym mudzie - który równocześnie dwoma postaciami robił dwie różne rzeczy wymagające szybkiego i skupionego pisania, o które go poprosiłem, bez zająknięcia - był naprawdę wirtuozem oszustwa jeśli o to chodzi, nie do udowodnienia w taki sposób (wiedziałem z innych źródeł, że to jedna osoba, poza tym obie postacie poruszały się po traktach na zmianę - raz jedna szła druga stała, potem na odwrót - z dokładnością do sekund).

Awatar użytkownika
Godar
Posty: 308
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Godar » 28 gru 2011 21:04

Aveth pisze: Zabieram ze sobą lapka, a po 5 piwkach stwierdzamy, że fajnie byłoby pograć (...)
I teraz pytanie: czy ze względu na to, że taka sytuacja zdarza się po raz pierwszy, a nikt z nas nie zgłosił podobnej możliwości wizom grożą nam jakieś przykre konsekwencje?
Owszem, grożą. Jeśli ktoś ma słabą głowę, to można zaliczyć zgona ;) Prowadzę - nie piję ;P

A tak serio, ja czasem grałem od kumpla, czy on ode mnie i póki co nas nie skasowali ;)

Fonklin
Posty: 56
Rejestracja: 31 gru 2011 13:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Fonklin » 31 gru 2011 13:23

Witam.

Czy ktoś mógłby mi w jakiś mniej więcej przystępny sposób wytłumaczyć czym są i jak działają spece, o których tyle się mówi. Jak je zdobyć? Czym się różnią?

I jakiego trofea wymaga krasnolud dający zawód (straż górnicza) w Górach Krańca Świata, bo za nic nie mogłem się go dopytać.

Jak to jest z tym określaniem cech przy medytacji. Czy jest szansa iż np grając gnomem i ustawiając sobie siłę do rozwoju na maksa, możliwe jest posiadanie takiej samej siły jak u ogra który także ustawi sobie siłę na maks powiedzmy przy takim maks poziomie?

Kiedyś jak grałem w arke ( kilka lat temu) to była taka fajna opcja przy ocenie przeciwnika, że określało się czy stwora którego oceniam dam rade poobić, nadal coś takiego istnieje? Czy już zrezygnowano z tej opcji?

Grrid
Posty: 157
Rejestracja: 15 lut 2009 20:05

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Grrid » 31 gru 2011 14:05

Kod: Zaznacz cały

Masakrujesz oslizglego walecznego reptiliona jednorecznym stalowym mlotem rycerskim, trafiajac go w nogi.
To jest zwykly cios.

Cios specjalny charakteryzuje sie innym opisem. Np osoby bez zawodow masowych maja tzw speca dla GP

Kod: Zaznacz cały

Wykorzystujac dogodny moment wyprowadzasz celne uderzenie porecznym stalowym mlotem rycerskim w zielonego tepego orka, powaznie raniac go w korpus.
NPCe tez maja swoje spece

Kod: Zaznacz cały

W slepiach niskiego ponurego orka pojawia sie nienawistny blysk, gdy zdecydowanym uderzeniem dlugiego mysliwskiego noza kaleczy ci glowe.
Podczas gdy ich zwykle ciosy wyglada tak:

Kod: Zaznacz cały

Niski ponury ork ledwo muska cie dlugim mysliwskim nozem, trafiajac cie w glowe.
Spece zawodow masowych sa przerozne, masz tu kilka:

Kod: Zaznacz cały

XXX bierze szeroki zamach olbrzymim skorodowanym lancuchem i wali YYY na odlew. Ten cios przeciwnik jest jeszcze w stanie ustac, lecz po natychmiastowej poprawce w postaci poteznego uderzenia znad glowy wyraznie zaczyna slaniac sie na nogach.

XXX niespodziewanie skreca tulow, wyprowadzajac przy tym oburacz dlugie uderzenie lsniacym dlugim mieczem, ktore bolesnie zacina YYY w glowe.

XXX z lekkiego wymachu uderza YYY solidna jednoreczna maczuga, lekko raniac go w lewe ramie.
Kazdy zawod ma swoj spec wiec widzac opis wiesz jaki kto ma zawod.

Aby moc uzywac speca trzeba go po prostu walczyc w opcjach. Jesli nie masz zawodu masowego to masz speca GP. Aby zdobyc zawod musisz byc w stowarzyszeniu. Roznia sie opisami, sila a niektore np wytracaja bron, ogluszaja itp...

Nie umiem Ci pomoc z krasnoludem i odpowiednia komenda, musisz popytac a trofeum o ktore prosi ni e jest trudne do zdobycia i nie jest daleko od miejsca gdzie jest ten krasnolud.

Ogr bedzie silniejszy, nie wiem dokladnie jak duze to beda roznice ale bedzie.

Nie ma juz takiej informacji bo byla ona zupelnie nie miarodajna. Nie bylo problemu zabic NPCa ktory mial byc 'wyzwaniem' a czesto mozna bylo zginac od NPCa 'rowny z rownym'.

Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Miuosh » 31 gru 2011 14:21

Watro też dodać, że cios specjalny jest po prostu silniejszy (czasem sporo silniejszy) niż zwykły cios ;)
Dodatkowo są ciosy specjalne, które oprócz większych obrażeń powodują dodatkowe...hmm... objawy? Np. zbój ogłusza, strażnik może Ci wytrącić broń, miecznik może walnąć dwóch przeciwników na raz. Jest tego trochę. No i oczywiście, laski lecą na speca!
I tak, ogr będzie silniejszy. I mądrzejszy. I lepszy! ;)
Ogre!

Fonklin
Posty: 56
Rejestracja: 31 gru 2011 13:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Fonklin » 31 gru 2011 14:39

Kod: Zaznacz cały

Starozytne runy zaczynaja swiecic, gdy wykonujesz potezny zamach swym zdobionym
gnomim mlotem mierzac w malego kudlatego barbegazi. Twoj cios miazdzy jego kudla
te cialo. Po chwili maly kudlaty barbegazi osuwa sie na ziemie, a runy na twoim
mlocie zaczynaja przygasac.
To też jest spec? nie jestem w stowarzyszeniu a go mam, to jest ten podstawowy?

Re up up: co do tych gór, czemu nikt nie mówił że po górach w nocy się nie łazi bo może się to źle skończyć... eh kto mógł to wiedzieć? no kto?
reality hits you hard bro :D :D

Grrid
Posty: 157
Rejestracja: 15 lut 2009 20:05

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Grrid » 31 gru 2011 14:48

Akurat to jest opis ciosow broni.

Niektore bronie miedzy innymi magiki, ale nie tylko one jak np ten mlot, maja po prostu zmienione opisy walki.

Awatar użytkownika
Huggus
Posty: 238
Rejestracja: 12 lut 2009 21:13
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Huggus » 31 gru 2011 14:49

To opisy wlasne broni. Niektóre bronie tak mają, że zamiast standardowych ciosów, maja własne opisy. Spece jednak zawsze maja te same opisy, niezależnie od uzywanej broni.
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds,
We shall fight on the fields and in the streets, we shall fight in the hills.
We shall never surrender!


Większość ludzi wolała by umrzeć, niż myśleć. I tak zresztą robią.

Zablokowany