Różnica cech pomiędzy starymi a nowymi postaciami

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Constantin
Posty: 24
Rejestracja: 11 sie 2017 01:28

Re: Różnica cech pomiędzy starymi a nowymi postaciami

Post autor: Constantin » 15 sty 2021 20:53

Ja mam taki pomysł... Gdyby znaleźć wszystkie postacie Tercolara i zbanować wszystkie pernamentnie na forum, żeby nie mógł już nic nigdy napisać.

Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 142
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Różnica cech pomiędzy starymi a nowymi postaciami

Post autor: Kerian » 15 sty 2021 22:10

Nie ma takiej opcji. Nie mam juz sekondow. Rafgart mnie wyleczyl.
Ukryty elfi mag siedzący na koniu, rzucający błyskawice z craftowanej księgi, by bronić swojego domku.

Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 128
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Różnica cech pomiędzy starymi a nowymi postaciami

Post autor: Eltharis » 17 sty 2021 13:20

Tryggvi pisze:
11 sty 2021 14:28
W starej postaci: 2 2 2 0 0
W nowej postaci: 2 1 2 0 0

Roznica jednego punktu od poczatku gry powoduje, ze czesc doswiadczenia ucieka w inne cechy, w tym przypadku w niebojowe.

[...]

Stad moje pytanie. Czarodzieje planuja w jakis sposob to zmienic? Moze wypadaloby wycofac sie z tej glupiej zmiany i pozwolic wszystkim na rowne szanse? Mozna wrocic do starego ustawienia medytacji (pula 6, po 2 na ceche) i pozwolic na jedno darmowe rozlozenie cech.
Możnaby pójść w inną stronę i pomyśleć nad tym, by martwy exp w mentale nie był martwym expem. W grach jest wiele przykładów, gdzie mentalne cechy przydają się bojowo. W Fallout 1, 2 chociażby.

Sposobów jak sprawić by intelekt i odwaga były użyteczne w walce na pewno jest mnóstwo. Przykład:

Intelekt
Niewielki bonus do wszystkich umiejętności postaci.
Wówczas postać o słabszych bojowo cechach, ale wysokim intelekcie miałaby lepiej opanowane techniki walki.

Odwaga (wolę patrzeć na nią jako na Leadership)
Bonus dla całej drużyny (od najodważniejszej postaci) do umiejętności drużynowych i niewielki bonus do obrażeń (odważny wojownik walczy lepiej..). W przypadku walki solo ten sam bonus, ale tylko dla siebie.
Postać o wysokiej odwadze pełniłaby rolę takiego Warrior Priesta w oddziałach Imperium

Wtedy byłby już dylemat czy lepiej zrobić strażnika kretyna, o silnych ramionach, czy może jednak skupić się trochę na technikach walki. Buildy postaci nie kręciłyby się tylko wokół tego czy lepiej 212 czy 221.Obecnie mamy 5 cech z czego dwie ostatnie możnaby spokojnie skasować.

Crer
Posty: 195
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Różnica cech pomiędzy starymi a nowymi postaciami

Post autor: Crer » 17 sty 2021 14:05

Myślę, że to ciekawy pomysł, aczkolwiek szansa na jakieś zmiany jest niewielka (patrząc na dotychczasowy kontakt na linii MG - Gracze).
Nadal nie mamy żadnej inne formy expienia dla graczy mentalistow i nadal mentale nie wpływają (zbyt mocno) na wartość bojową postaci.

Ale jak mówią - poczekamy, zobaczymy...

Tryggvi
Posty: 132
Rejestracja: 08 gru 2013 02:28

Re: Różnica cech pomiędzy starymi a nowymi postaciami

Post autor: Tryggvi » 17 sty 2021 14:13

Nawet jesli pomysl Eltharisa by wprowadzono to i tak moim zdaniem priorytetem powinno byc wyrownanie cech. Glownie dlatego, ze gracze powinni miec wybor jak chca kreowac swoja postac a nie byc zmuszanymi systemowo do bycia slabszymi od 'starych'.

Crer
Posty: 195
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Różnica cech pomiędzy starymi a nowymi postaciami

Post autor: Crer » 17 sty 2021 18:10

Tryggvi, ale dogonienie starszych nie jest możliwe w obecnym systemie (brak kary za zgon). Jeśli dziś założysz postać to nigdy nie dogonisz obecnych postaci bo one cały czas rosną. Promowane jest tabletoexpienie, a im jesteś silniejszy tym szybciej expisz. To prowadzi do absurdów gdzie gracz na wiele przeszedł robi nieznak 45 minut, a legenda 10. Brak kary za zgon powinien obowiązywać, ale tylko do określonego poziomu. Inaczej balans będzie już na zawsze zachwiany. Wzmacnianie npc także uderzy tylko w mniejszych graczy.

Pozdrawiam.

Tryggvi
Posty: 132
Rejestracja: 08 gru 2013 02:28

Re: Różnica cech pomiędzy starymi a nowymi postaciami

Post autor: Tryggvi » 17 sty 2021 19:51

Crer pisze:
17 sty 2021 18:10
Tryggvi, ale dogonienie starszych nie jest możliwe w obecnym systemie (brak kary za zgon). Jeśli dziś założysz postać to nigdy nie dogonisz obecnych postaci bo one cały czas rosną. Promowane jest tabletoexpienie, a im jesteś silniejszy tym szybciej expisz. To prowadzi do absurdów gdzie gracz na wiele przeszedł robi nieznak 45 minut, a legenda 10. Brak kary za zgon powinien obowiązywać, ale tylko do określonego poziomu. Inaczej balans będzie już na zawsze zachwiany. Wzmacnianie npc także uderzy tylko w mniejszych graczy.

Pozdrawiam.
To jest osobny problem. Postaram sie zobrazowac o co chodzi na przykladach dwoch postaci A (stara postac) i B (nowa postac):

Postac A osiaga poziom legendy i przestaje grac.
Postac B zalozona dwa lata temu rowniez osiaga poziom legendy posiadajac dokladnie tyle samo punktow doswiadczenia co postac A. Ale wciaz postac B jest slabsza tylko dlatego, ze postac A zostala zalozona przy starej medytacji i zaczynala z poziomu zoltodzioba przez co ma ~6-8 podcech bojowych wyzej i nizsze mentale.

I tak wlasnie wyglada to obecnie ;)

Crer
Posty: 195
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Różnica cech pomiędzy starymi a nowymi postaciami

Post autor: Crer » 17 sty 2021 19:54

No to się chyba musisz przyzwyczaić :)

Tryggvi
Posty: 132
Rejestracja: 08 gru 2013 02:28

Re: Różnica cech pomiędzy starymi a nowymi postaciami

Post autor: Tryggvi » 17 sty 2021 20:01

Crer pisze:
17 sty 2021 19:54
No to się chyba musisz przyzwyczaić :)
Wole jednak uwypuklic problem i sprobowac go zmienic. Nowe postacie nie powinny istniec tylko po to, zeby starsi gracze mieli kogo bic (i bron Sigmarze, zeby byli w stanie oddac!) :D

A w dodatku co powiesz swiezemu graczowi? Mogles sie dowiedziec o Arkadii 8 lat wczesniej?

Crer
Posty: 195
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Różnica cech pomiędzy starymi a nowymi postaciami

Post autor: Crer » 17 sty 2021 20:18

Problemy, które opisałem wyżej również dotyczą nowych graczy, którzy przez to odbijają się od muda. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że są także inne przyczyny takiego stanu rzeczy, ale na to MG mają wpływ. Niestety my jesteśmy tylko graczami i prezentujemy swój subiektywny pogląd na te sprawy.
Dodatkowo nie mamy żadnego wpływu na MG. Ja i tak się cieszę, że przez tyle lat chce się komuś jeszcze to "ciągnąć".

ODPOWIEDZ