Rozwój postaci

Forum Pomoc dla Początkujących.
Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Rozwój postaci

Post autor: Hunrim » 13 paź 2014 17:41

Quint pisze:Dlatego nowicjusz-nowicjusz totalny celem zdobycia początkowego doświadczenia w pojedynkę powinien udać się na poszukiwanie questów, a nie mordowanie. Natomiast jeśli nowicjusz tak bardzo pragnie mordować, polecam raczej uproszenie kogoś o zabranie na expa w roli wspierającej maskotki.
Przykro mi, ale nie masz pojęcia o czym piszesz. Nie wiem czy zauważyłeś, ale od jakiegoś czasu exp z zadań przepada tak samo jak ten bojowy. Jeżeli zakładamy, że to nowicjusz totalny i nie będzie robił zadań machinalnie z kartki, czasem niemal na aliasie, to o wiele, wiele szybciej urośnie właśnie na mordowaniu. Poza tym nie wszystkie questy są bezpieczne, przy niejednym można głupio zginąć, zwłaszcza jeżeli się jest nowicjuszem. No i na koniec, questy lepiej zostawić na później, bo raz, że po długim expie, można się oderwać od monotonii, bawiąc się w wykonanie jakiegoś, a dwa, im silniejsza postać, tym questy dają więcej expa. Tak czy inaczej Twoja teza jest bzdurna.

Duar
Posty: 61
Rejestracja: 05 paź 2014 12:49

Re: Rozwój postaci

Post autor: Duar » 14 paź 2014 12:45

Mam pytanie odnośnie wyznań.

Mam wyznanie Morra, ale nie podoba mi się, że jestem Przewodnikiem i chciałbym zmienić na Żniwiarza. Możliwe, że muszę odczekać trochę czasu by to zrobić, ale czy po pozbyciu się wyznania mogę je wziąć jeszcze raz?

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Rozwój postaci

Post autor: Tercoral » 14 paź 2014 13:19

Pewnie mozesz je wziasc 2 raz
Tęczowe serce... :oops:

Rafia
Posty: 7
Rejestracja: 20 maja 2014 15:44

Re: Rozwój postaci

Post autor: Rafia » 14 paź 2014 13:41

Na pewno można. Wyrzucasz medalion, pościsz, czekasz troszkę (nie wiem ile, nie sprawdzałam) i możesz znów probie się poddać.

Ja już dwa razy próbowałam zmienić aspekt i znów będę. 8-)

Rafael
Posty: 85
Rejestracja: 04 mar 2009 11:05

Re: Rozwój postaci

Post autor: Rafael » 14 paź 2014 14:53

Hunrim pisze:
Quint pisze:Dlatego nowicjusz-nowicjusz totalny celem zdobycia początkowego doświadczenia w pojedynkę powinien udać się na poszukiwanie questów, a nie mordowanie. Natomiast jeśli nowicjusz tak bardzo pragnie mordować, polecam raczej uproszenie kogoś o zabranie na expa w roli wspierającej maskotki.
Przykro mi, ale nie masz pojęcia o czym piszesz. Nie wiem czy zauważyłeś, ale od jakiegoś czasu exp z zadań przepada tak samo jak ten bojowy. Jeżeli zakładamy, że to nowicjusz totalny i nie będzie robił zadań machinalnie z kartki, czasem niemal na aliasie, to o wiele, wiele szybciej urośnie właśnie na mordowaniu. Poza tym nie wszystkie questy są bezpieczne, przy niejednym można głupio zginąć, zwłaszcza jeżeli się jest nowicjuszem. No i na koniec, questy lepiej zostawić na później, bo raz, że po długim expie, można się oderwać od monotonii, bawiąc się w wykonanie jakiegoś, a dwa, im silniejsza postać, tym questy dają więcej expa. Tak czy inaczej Twoja teza jest bzdurna.

Hunrimie to Ty sie mylisz niestety.
Mloda postac powinna porobic troche zadanek, polazic z paczkami po to, zeby poznac Arkadie. Zadania z listami z poczt wysylaja po danej okolicy, a inne zadania ucza mechaniki MUDa.
Oczywiscie nikt nie mowi ze zoltek ma oddawac pewien topor czy zabijac pewne trolle, ale jak znajdzie kogos na poczcie i doczepi sie zaraz na expa to pozniej bedzie mial problem zeby wyjsc z Nuln.

Arlanie i inni poczatkujacy gracze:
Spokojnie porobcie sobie troche zadan, zdobedziecie troche zlota, poduczycie sie swiata, zasad i mechaniki MUDa.
Na ArkaWiki jest nawet lista :)
http://wikipedia.arkadia.rpg.pl/view/Zadania

Pozdrawiam
R.

Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Rozwój postaci

Post autor: Hunrim » 14 paź 2014 16:44

Nie zgodzę się niestety. Po pierwsze była mowa o expie, a tutaj nie ma wątpliwości, że na dziś najbardziej opłaca się walczyć. Po drugie, jak ktoś chce poznać świat to bardziej polecam paczki na poczcie, pozna lepiej niż przy zadaniach, a zarobi znacznie więcej. Co prawda bez expa, ale dzięki kasie, szybko wyszkoli umiejętności, które potem pozwolą szybciej expić. Poza tym, można nieświadomie wziąć zbyt niebezpieczne zadanie, pozornie proste, i przypadkiem zginąć - na przykład z mrówkami w pewnym lesie albo z pewną paczką, którą trzeba zanieść do pewnych kanałów, sporo jest podobnych. Niestety, zadania są dla hobbystów od czasu reformy.

Rafael
Posty: 85
Rejestracja: 04 mar 2009 11:05

Re: Rozwój postaci

Post autor: Rafael » 15 paź 2014 01:14

Hunrim patrzysz z perspektywy tworzenia secia, optymalizowania przyrostu expa i czasu, wtedy moze i nie ma sensu robic zadanek, tylko idziesz na paczki zeby troche kasy na umy i na expa, ale wiesz gdzie isc, jak zdobyc sprzet, skad wziac kase i wszystkie inne rzeczy. Tylko ze to robi gracz ktory ma kilkadziesiat dni.
Zadania sa dla poczatkujacego gracza pewnego rodzaju instrukcja arkadii, jak pisalem poznawania jej, poznawania terenow, mechaniki komend itd co jest wg mnie bardzo dobrym poczatkiem no i troche kasy tez wpada i doswiadczenia.
A co do zgonow to mysle ze duuuuuzo wiecej pada ludzikow swiezych od wlazenia na expowiska niz od brania za trudnych zadan :D

Fels
Posty: 31
Rejestracja: 17 lip 2014 15:49

Re: Rozwój postaci

Post autor: Fels » 16 paź 2014 13:34

Cześć,
Kiedyś ścieżka expa była prosta. Łapiesz drużynę i golemy, golemy, golemy aż do "kawał świata", wtedy można już coś samemu. A ostatnio tłukłem na b.doświe gobliny i to samo co orki czy inne silniejsze stworzenia w drużynie. Trudniej dla GP wybrać AJ, bez konsultacji z towarzyszeniem, któremu brakuje np. speca wytrącania broni, albo dużego off/def.

Fels poleca nie patrzeć na nic, tylko robić co tam dusza zapragnie.
F.

Fels
Posty: 31
Rejestracja: 17 lip 2014 15:49

Re: Rozwój postaci

Post autor: Fels » 16 paź 2014 13:34

Cześć,
Kiedyś ścieżka expa była prosta. Łapiesz drużynę i golemy, golemy, golemy aż do "kawał świata", wtedy można już coś samemu. A ostatnio tłukłem na b.doświe gobliny i to samo co orki czy inne silniejsze stworzenia w drużynie. Trudniej dla GP wybrać AJ, bez konsultacji z towarzyszeniem, któremu brakuje np. speca wytrącania broni, albo dużego off/def.

Fels poleca nie patrzeć na nic, tylko robić co tam dusza zapragnie.
F.

Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Rozwój postaci

Post autor: Hunrim » 17 paź 2014 14:12

Nie ma problemu z wyborem AJ, jego wyidlowanie trwa bodajże sześć tygodni, a starania do gildii znacznie dłużej zazwyczaj. Na początku starań możesz spokojnie się podpytać czego oczekują i czy w ogóle, a dopóki nigdzie się nie starasz bierz taki zawód jaki Ci się podoba. Tak naprawdę jego koszty i czas poświęcony na wyidlowanie, to kropla w morzu tego, co będzie, kiedy dostaniesz zawód masowy.

ODPOWIEDZ