Ogólna mechanika muda

Forum Pomoc dla Początkujących.
Awatar użytkownika
Derdhang
Posty: 142
Rejestracja: 24 cze 2017 00:15

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Derdhang » 19 maja 2020 19:36

Co do komendy "idź"
Jeśli idziesz traktem, "idź niespiesznie" spowoduje dalsze podążanie w niespiesznym tempie tym traktem,
W momencie dotarcia do skrzyżowania, system nie jest w stanie stwierdzić w którą stronę chcesz iść, jest więcej niż jedna możliwość obrania kierunku marszu (nie liczy się kierunek z którego przybyłeś).
Dlatego musisz zrobić krok w obranym przez ciebie kierunku, jeśli lokacja składa się z dwoch wyjść: tego kierunku z którego przybyłeś i drugi w innym, ponowne "idź truchtem" zadziała.
他に方法はありません

Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 145
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Kregan » 19 maja 2020 23:54

Valok pisze:
19 maja 2020 17:33


3) W jaki sposób mogę uzupełnić opis mojej postaci? W "jak rozpocząć" było napisane by coś tam napisać, ale przy zakładaniu konta nie było takiej opcji

4) nie ukrywam, że czas jaki mogę spędzić w grze jest wyrywkowy i raczej spontaniczny. Czy to utrudni grę mi lub innym graczom? Co się np stanie jak w trakcie wspólnej akcji będę musiał odejść od komputera? (wiem że zawsze trzeba się wylogować a nie wyłączać od razu okna)

5) mam pomysł na postać, ale konieczne do tego są umiejętności magiczne. Znam całkiem nieźle świat warhammera. Czy tu również jest podział magów wg Wiatrów Magii i centrum nauki jest w Altdorfie?
Z początku postać nie ma nic poza dwoma przymiotnikami jakie jakie wybrałeś i imienia. Opis postaci poszerza się przez noszenie ubran, zbroi, broni, bizuterii, tatuazy, fryzur, przytroczonych pochew, mieszkow, lamp etc. Jest cala masa takich rzeczy to wykorzystania. Imie uzupelnia sie wybraniem pochodzenia, czasem zdobywa sie dodatkowe tytuly przez rozne dzialania bądź dołaczenie do stowarzyszen i klubów. Inna sprawa to historia postaci, tu juz zalezy od gracza co sobie wymysli i jaka wage do tego przywiazuje, ale to juz przedstawia sie innym w grze.

Jesli grasz z kimś w druzynie, a chcesz kogos ostrzec, ze chwile bedziesz nieobecny, mozesz poprosic by przystanął bo opanowują cie "gnomie myśli", albo ze będzie podazal za nim polprzytomny i by cie strzegl (niektore zawody postaci radza sobie calkiem niezle z takimi polprzytomnymi towarzyszami), nie trzeba sie od razu wylogowywać. Jednak tez nie nalezy tego naduzywac (albo ostrzec wczesniej, ze moze dochodzic do takich sytuacji), jesli wyprawa jest zaplanowana w konkretnym celu z wyprzedzeniem i kilka osob poswiecilo na nia czas. Ale raczej kazdy stara sie podchodzic do tego z wyrozumialoscia.

O ile sa rekwizyty na Arkadii, ktore pozwalalyby odgrywac postac maga to nie ma jednak obcenie mozliwości by posiadac takowe umiejetnosci (chyba, ze dołaczysz do grona czarodziei Arkadii).
Pierwsza zasada podróżnika "Nie sztuka gdzieś wleźć, sztuką jest wyleźć".
Druga zasada podróżnika "Gdziekolwiek wleziesz zawsze znajdzie się tam jakieś wyjście, na przykład przez zaświaty".

Awatar użytkownika
Dymhard
Posty: 76
Rejestracja: 26 cze 2010 18:12
Lokalizacja: RLS/WJ

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Dymhard » 26 wrz 2020 12:23

Pobiłem jednego enpeca w mieście do paniki, nie zabiłem go. Jednak dostałem list gończy. Kiedy on zejdzie? Przecież nie powinno się tego liczyć jako morderstwo bo tylko uciekł z lokacji i go nie dobiłem.
‘Szukasz ukojenia. Znajdziesz go. Ulżycie sobie w cierpieniu. Ogień was nie strawi.’
‘Bo ty jesteś ogniem.’
‘A on wodą.’

Z rozdziału XXVIII pt. Niebezpieczne wody

Awatar użytkownika
Gritta
Posty: 177
Rejestracja: 24 mar 2018 05:27
Lokalizacja: TRN/KRK

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Gritta » 26 wrz 2020 13:22

Obecnie Czarodzieje grzebia w listach gonczych, wiec to moze byc blad, ale nie musi. Nie dales pelnego obrazu sytuacji. Jesli npc zostal zabity przez czlonka Twojej druzyny, to nie jest to blad. Na liscie powisisz, jesli mnie pamiec nie myli, miesiac.

Kod: Zaznacz cały

Szczypiesz pieszczotliwie czterdziestego drugiego chochlika czarodzieja w policzek.
Szepczesz zlowieszczo: Titititi!

Awatar użytkownika
Dymhard
Posty: 76
Rejestracja: 26 cze 2010 18:12
Lokalizacja: RLS/WJ

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Dymhard » 26 wrz 2020 13:23

Gritta pisze:
26 wrz 2020 13:22
Obecnie Czarodzieje grzebia w listach gonczych, wiec to moze byc blad, ale nie musi. Nie dales pelnego obrazu sytuacji. Jesli npc zostal zabity przez czlonka Twojej druzyny, to nie jest to blad. Na liscie powisisz, jesli mnie pamiec nie myli, miesiac.
Nie ja byłem sam.

Edit. Trzymam się złotej zasady 'Można pobić ale nie za*********'. ;)
‘Szukasz ukojenia. Znajdziesz go. Ulżycie sobie w cierpieniu. Ogień was nie strawi.’
‘Bo ty jesteś ogniem.’
‘A on wodą.’

Z rozdziału XXVIII pt. Niebezpieczne wody

Tarah
Posty: 15
Rejestracja: 24 lip 2020 20:58

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Tarah » 27 wrz 2020 22:20

Za zaatakowanie woźnicy też się trafia na listy gończe :P

Awatar użytkownika
Ingrid
Posty: 28
Rejestracja: 26 wrz 2020 09:20

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Ingrid » 04 paź 2020 16:00

Czy z umiejetnoscia tarczownictwa na poziomie poczatku stazu (w tej chwili pobieznie) to warto walczyc z normalna tarcza czy lepiej z paweza?

Gixx
Posty: 78
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Gixx » 04 paź 2020 16:09

Na poczatek, zarowno na poczatku stazu, jak i przy niskich cechach, najczesciej zalecana opcja to jest pawez i pelna plytowka.

Awatar użytkownika
Ingrid
Posty: 28
Rejestracja: 26 wrz 2020 09:20

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Ingrid » 04 paź 2020 16:34

Na poczatek, zarowno na poczatku stazu, jak i przy niskich cechach, najczesciej zalecana opcja to jest pawez i pelna plytowka.
To chyba nie dam rady uniesc takiego ekwipunku.

Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 145
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Kregan » 04 paź 2020 18:06

Ingrid pisze:
04 paź 2020 16:34
Na poczatek, zarowno na poczatku stazu, jak i przy niskich cechach, najczesciej zalecana opcja to jest pawez i pelna plytowka.
To chyba nie dam rady uniesc takiego ekwipunku.
Z tą płytówką jest trochę pojechane. Dużo zależy od tego gdzie tam ciupiesz te mobki głównie jeśli chodzi o wyprawy solo i co zacz rasa postaci. Generalnie bym raczej polecał skupić się na ochronie korpusu do czego cała płyta już nie jest konieczna, a tarczą niekoniecznie musi być paweż, może być cieżka (lżejsza od pawęży na korpus/ramie) albo lekka tarcza z dobrym parowaniem na samo ramie. Jeśli jest taka możliwość poprosić kogoś z lepszym umem o ocenę. I nie kutwić na zbroi podnosząc pierwszego lepszego śmiecia z ziemi i w tym chodzić przez tydzień aż do zniszczenia:).
Pierwsza zasada podróżnika "Nie sztuka gdzieś wleźć, sztuką jest wyleźć".
Druga zasada podróżnika "Gdziekolwiek wleziesz zawsze znajdzie się tam jakieś wyjście, na przykład przez zaświaty".

ODPOWIEDZ