Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Forum techniczne Arkadii.
Walkirr
Posty: 49
Rejestracja: 02 gru 2016 06:03
Lokalizacja: San José, Costa Rica

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Walkirr » 28 cze 2018 18:54

Czy ktos testowal 3.10.2 ?

Awatar użytkownika
Artak
Posty: 246
Rejestracja: 15 kwie 2015 16:40
Kontakt:

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Artak » 14 lip 2018 15:50

A ja mam pytanie, czy w nowszych wersjach mudleta po kliknięciu w okienko drużyny/kondycji można pisać na głównym oknie, czy w dalszym ciągu focus z głównego okna ucieka i trzeba się z powrotem przełączać?

Awatar użytkownika
Strideo
Posty: 77
Rejestracja: 04 sie 2017 22:02

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Strideo » 14 lip 2018 17:40

@Artak

Potwierdzam, po kliknięciu okna kondycji, nie można pisać w oknie głównym. Trzeba ponownie je kliknąć i wybrać.
Nie wiem jak inne systemy i wersje. Ja mam wersje Mudleta 3.9.0 i OS Linux i tak to wygląda.
--- Strideo ---

Awatar użytkownika
Aenya
Posty: 30
Rejestracja: 19 cze 2009 02:12

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Aenya » 15 lip 2018 13:59

Testuję 3.11. Focus nadal nie wraca do głównego okna, na ile sprawdziłam. Opcje wyglądają trochę lepiej, ale wygląda na to, że nigdy nie będą naprawione. Że zacytuję:
[1:38 PM] Sirith: the printing of tab/spaces can be still wonky, but there's improvement :wink:
[1:39 PM] Sirith: in 3.10.1 I couldn't see the options at all
[1:39 PM] Vadi: It will be, games shouldn't use tabs - but you can make a trigger to replace them
Vadi odesłał mnie też do forum Mudleta, gdzie znalazłam mały skrypt na zamianę na chama tabów na 8 spacji.

Dla leniuszków:

Kod: Zaznacz cały

local pos = selectString("\t",1)
while pos ~= -1 do
   replace(string.rep(" ",8 - math.fmod(pos,8)))
   pos = selectString("\t",1)
end
EDYTA: Rozszerzone opcje zapisu logów już się zapamiętują.

Awatar użytkownika
Ozum
Posty: 27
Rejestracja: 01 cze 2012 13:18

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Ozum » 15 lip 2018 15:22

Sprawdzałaś działanie tego skryptu? U mnie nic on nie zmienia w opcjach.

Edit: Wszystko gra, myślałem że to ma być skrypt, a nie trigger.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2018 22:48 przez Ozum, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Strideo
Posty: 77
Rejestracja: 04 sie 2017 22:02

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Strideo » 15 lip 2018 20:33

Serwus!

Znalazłem trochę czasu na zabawę nowym Mudletem (3.11.0).
Focus faktycznie się gubi przy kliknięciu okna kondycji, czyli sytuacja jaka była (przynajmniej u mnie), ale jakoś mi to nie przeszkadza.
Jeśli chodzi o tabulatory/spacje. Przejrzałem link podany przez Aenya. Przetestowałem działanie obydwu triggerów podanych w poście. Obydwa działają, aczkolwiek drugi (ten co zamienia od razu na 8 spacji) wydaje się lepszą opcją, gdyż teksty się tak nie "rozjeżdżają", a tabulatory wyglądają jak powinny.

Sprawdziłem inne rzeczy, które używam na co dzień i wszystko co potrzebuję działa bez problemu.

Nie wiem jak na innych systemach i czy to ma jakieś znaczenie, mój OS to Debian Stable + backports.
--- Strideo ---

Ralathen
Posty: 5
Rejestracja: 14 cze 2017 07:16

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Ralathen » 05 sie 2018 22:07

Nie segreguje mi depozytow.

Czy ktos moze podac rozwiazanie jak dodac ten typ pojemnika do skryptow? Cos tam sam probowalem ale bez efektu.

Dzieki.

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1356
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Werbat » 06 sie 2018 14:02

Dodaj sobie nowy trigger, nazwij go dowolnie. W 'pattern' wpisz:

Kod: Zaznacz cały

^Twoj depozyt zawiera (.*)\.$
i ustaw typ 'perl regex', a w kod:

Kod: Zaznacz cały

local str = scripts.utils:extract_string_list(matches[2])
scripts.utils:print_string_list(str)
Oczywiście możesz też dopisać kolejny string do istniejącego triggera, ale to gówno warte, bo update Ci nadpisze ;-)
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 79
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Kregan » 18 sie 2018 16:44

Najpierw podziękowania dla Adremena, za całego paka skryptów (i za mappera chylę czoła ze sobie za tyle lat mogę połazić bez zaglądania w mapy)

Od dwóch tygodni się jakoś w tym wszystkim próbuje połapać zaglądając w skrypty, helpa i forum mudleta, mapper w zasadzie opanowany, ale z reszta to tak idzie dość marnie, ze o przeniesieniu swoich wynalazków z TFa to w tej chwili mogę zapomnieć ;/

Teraz tak mój "grejtest kriejszyn" narazie to coś takiego:

Wiedze o czym chcesz zglebiac? O chaosie i jego tworach [1], o goblinoidach [2], o istotach
demonicznych [4], o jaszczuroludziach [5], o magii i jej tworach [6], o nieumarlych [7], o pajakach
i pajakowatych [8], o smokach i smokowatych [10] czy oszczuroludziach [13]?

i przy klepniecu alias np. /wie [1-13]
Zaczynamy zgłębianie danego typu wiedzy

Kod: Zaznacz cały

trig regexp perl
^[ <]*Wiedze o czym chcesz zglebiac\? .*(jaszczuroludziach| szczuroludziach|Chaosie i jego tworach|goblinoidach|golemach|istotach demonicznych|magii i jej tworach|nieumarlych|pajakach i pajakowatych|ryboludziach|smokach i smokowatych|starszych rasach|stworach pokoniunkcyjnych|wampirach)
Body

selectString("Chaosie i jego tworach", 1)
replace("chaosie i jego tworach [1]")
selectString("goblinoidach", 1)
replace("goblinoidach [2]")
selectString("golemach", 1)
replace("golemach [3]")
selectString("istotach demonicznych", 1)
replace("istotach demonicznych [4]")
selectString("jaszczuroludziach", 1)
replace("jaszczuroludziach [5]")
selectString("magii i jej tworach", 1)
replace("magii i jej tworach [6]")
selectString("nieumarlych", 1)
replace("nieumarlych [7]")
selectString("pajakach i pajakowatych", 1)
replace("pajakach i pajakowatych [8]")
selectString("ryboludziach", 1)
replace("ryboludziach [9]")
selectString("smokach i smokowatych", 1)
replace("smokach i smokowatych [10]")
selectString("starszych rasach", 1)
replace("starszych rasach [11]")
selectString("stworach pokoniunkcyjnych", 1)
replace("stworach pokoniunkcyjnych [12]")
selectString(" szczuroludziach", 1)
replace("szczuroludziach [13]")
selectString("wampirach", 1)
replace("wampirach [14]")

alias patern
^/wie (.*)$

if tonumber(matches[2]) == 1 then send("zglebiaj wiedze o chaosie i jego tworach") end
if tonumber(matches[2]) == 2 then send("zglebiaj wiedze o goblinoidach") end
if tonumber(matches[2]) == 3 then send("zglebiaj wiedze o golemach") end
if tonumber(matches[2]) == 4 then send("zglebiaj wiedze o istotach demonicznych") end
if tonumber(matches[2]) == 5 then send("zglebiaj wiedze o jaszczuroludziach") end
if tonumber(matches[2]) == 6 then send("zglebiaj wiedze o magii i jej tworach") end
if tonumber(matches[2]) == 7 then send("zglebiaj wiedze o nieumarlych") end
if tonumber(matches[2]) == 8 then send("zglebiaj wiedze o pajakach i pajakowatych") end
if tonumber(matches[2]) == 9 then send("zglebiaj wiedze o ryboludziach") end
if tonumber(matches[2]) == 10 then send("zglebiaj wiedze o smokach i smokowatych") end
if tonumber(matches[2]) == 11 then send("zglebiaj wiedze o starszych rasach") end
if tonumber(matches[2]) == 12 then send("zglebiaj wiedze o stworach pokoniunkcyjnych") end
if tonumber(matches[2]) == 13 then send("zglebiaj wiedze o szczuroludziach") end
if tonumber(matches[2]) == 14 then send("zglebiaj wiedze o wampirach") end
Prymitywne ale dziala. (do przeróbki na jedną pętle bo to po nocy montowane)

Chciałem to przerobić trochę na chama w ramach ćwiczeń na jeden ze skryptów o postępach ale efekt średni
scrypt

Kod: Zaznacz cały

misc["wiedza_desc"] = {
  ["Chaosie i jego tworach"] = "[1]",
  ["goblinoidach"] = "[2]",
  ["jaszczuroludziach"] = "[3]",
  -- etc
}

function wiedza_replace(text)
  selectString(text, 1)
  local add_text = " " .. misc.wiedza_desc[text]
  replace(text .. add_text)
  selectString(misc.wiedza_desc[text], 1)
	resetFormat()
	end
Niestety to działa mi jak w pierwszej wersji tylko wtedy gdy rozpisze triga na wszystkie stringi osobno.

Wiedze o czym chcesz zglebiac? O Chaosie i jego tworach, o goblinoidach, o istotach demonicznych, o
jaszczuroludziach, o magii i jej tworach, o nieumarlych, o pajakach i pajakowatych, o smokach i
smokowatych czy o szczuroludziach?

Kod: Zaznacz cały

regexp perl
^Wiedze o czym chcesz zglebiac\? .*(Chaosie i jego tworach)
Body
wiedza_replace(matches[2])
Nie wiem czy w tym wypadku lepszy jest jeden trig ze wszystkimi stringami czy rozpisanie wszystkiego. I w zasadzie jak oblecieć numerowanie jednym trigiem dla tego skryptu tak w ramach akcji poglądowej?

Pytanie jeszcze odnośnie skryptów Adremena.
Dałoby się tam jakoś zmontować oceń podobnie jak porównywanie po numerze z okienka statusu pojedynczej osoby? W skryptach Jest /oceniaj /oceniaj! i jeszcze zakomentowane jedno oceniaj wszystkich (chyba) nie wrogów. Nie mogę się połapać w tej gęstwinie co i jak ;(
Również w ramach przykładu jakby ktoś coś... to byłbym ja i przyszłe pokolenia wdzięczne.
Pierwsza zasada podróżnika "Nie sztuka gdzieś wleźć, sztuką jest wyleźć".
Druga zasada podróżnika "Gdziekolwiek wleziesz zawsze znajdzie się tam jakieś wyjście, na przykład przez zaświaty".

Seyn
Posty: 1
Rejestracja: 04 sie 2018 09:55

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Seyn » 23 sie 2018 22:39

Hej,

Zacząłem sobie w wolnym czasie dopisywać do skryptów Adremena różne rzeczy których mi brakowało. Jakby ktoś był zainteresowany, to udostępniam je tutaj.
Będę powoli dodawał nowe bajery, ale nie mam takiego fajnego systemu aktualizacji jak Adremen, więc będzie trzeba usunąć i dodać nową paczkę.
Jeśli ktoś natrafi na jakieś błędy/będzie miał jakieś uwagi/propozycje, to najlepiej zgłaszać je w tym miejscu.

@Adremen, jeśli chciałbyś przygarnąć coś z tego do swojej paczki, to nie mam nic przeciwko. Mysłałem o PR, ale w związku z tym, że mudlet wypluwa skrypty w postaci wielkiego XMLa nie widzę wielkiego sensu.

ODPOWIEDZ