Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Rain pisze:Dzięki za super robotę!
Czy jest w planach dodatkowe okno gdzie przenosiłyby się opisy walk (docelowo swojej, każdej, drużyny)?
Byłoby wspaniale.
Tak, choć nie mam na chwilę obecną przemyślanej idei. Może możesz coś zaproponować? Albo jak Ty to widzisz.
Druga sprawa to taka, że wstępnie próbowałem włączyć Messages (GMCP) w Mudlecie i niestety Mudlet dostaje puste wiadomości. Ten błąd pierwszy zauważył Artak, trzeba się temu bliżej przyjrzeć, bo jeśli robić tego typu funkcjonalność to musi to być po GMCP.
Rain
Posty: 8
Rejestracja: 10 sie 2015 12:31

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Rain »

Myślałem właśnie, że dasz rade to zrobić po messages. Szkoda, że coś nie gra. :(
A wyobrażam to sobie dokładnie jak na skryptach Zurwena, górny panel z przeniesioną weń walką ;) Piękna sprawa.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Rain pisze:Myślałem właśnie, że dasz rade to zrobić po messages. Szkoda, że coś nie gra. :(
A wyobrażam to sobie dokładnie jak na skryptach Zurwena, górny panel z przeniesioną weń walką ;) Piękna sprawa.
Jeśli się okaże, że to błąd po stronie Mudleta to go po prostu poprawię. Nie widziałem Zurwenowskich, jak masz screena to podeślij.
Rain
Posty: 8
Rejestracja: 10 sie 2015 12:31

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Rain »

https://zapodaj.net/bd3691a090374.jpg.html

W górnej części walka, z prawej kondycje (to już mamy!), w ostatnim oknie reszta.
Terum
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2015 15:17

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Terum »

Chcę się zapytać co musiałbym zrobić, żeby otrzymywać takie komunikaty podczas walki?

Kod: Zaznacz cały

1.[-Z-]  xxx ----- [ZASLANIA] ----- yyy ----- [PRZED] ----- zzz. 

2.[-NZ-] xxx ------ [NIE ZASLANIA]  ------ yyy  ------[PRZED]  ------ zzz

3. xxx >>> [NIE PRZEBIJA OCHRONY] >>> yyy

4. --------- xxx rzuca sie na xxx PRZEBIJAJAC jego ochrone.-------

5. --------- WRÓG xxx WRÓG ---------
--------- ZABIJ WROGA Alt + z ---------
Amirez
Posty: 68
Rejestracja: 25 lut 2011 21:32

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Amirez »

taki maly blad
mapper przy wydaniu komendy "zerknij" gubi sie przy "spojrz" jest ok
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Amirez pisze:taki maly blad
mapper przy wydaniu komendy "zerknij" gubi sie przy "spojrz" jest ok
Dzięki, poprawiłem, będzie w następnej wersji ta poprawka. Ciekawe, bo z tego co pamiętam to jak to kodowałem to 'zerknij' nie wysyłało GMCP, a teraz nagle wysyła. Albo źle sprawdziłem albo to zmienili :)
Terum pisze:Chcę się zapytać co musiałbym zrobić, żeby otrzymywać takie komunikaty podczas walki?

Kod: Zaznacz cały

1.[-Z-]  xxx ----- [ZASLANIA] ----- yyy ----- [PRZED] ----- zzz. 

2.[-NZ-] xxx ------ [NIE ZASLANIA]  ------ yyy  ------[PRZED]  ------ zzz

3. xxx >>> [NIE PRZEBIJA OCHRONY] >>> yyy

4. --------- xxx rzuca sie na xxx PRZEBIJAJAC jego ochrone.-------

5. --------- WRÓG xxx WRÓG ---------
--------- ZABIJ WROGA Alt + z ---------
Pozbierać opisy i ustawić triggery. Ewentualnie dostarczyć je do mnie, bo w przyszłości planuję opcjonalne modyfikowanie opisów.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Wreszcie skończyłem grzebać przy tym, co chciałem dodać w tej wersji + poprawiłem masy błędów (włącznie z tymi, które były wspominane w tym wątku), zatem czas na aktualizację.

Arkadia skrypty, wersja 1.8

1. Poprawione ziola
Dodanych zostało sporo brakujących ziół + przy kilku ziołach brakowało bodajże bierników l.p.
Od teraz '/ziola_buduj' zbuduje poprawnie bazę ziół również w przypadku, kiedy mamy 8 woreczków, ale tylko 5 z nich przy sobie (pozostałe 3 np w plecaku), czyli zajrzy tylko do woreczków przy sobie (pas/w ręce). Poza tym dochodzi opcja '/zapakuj', poniżej opis działania, który również znajduje się w README. Warto zauważyć, że przy tym dochodzą dwa nowe ustawienia, które można sobie zdefiniować.

Kod: Zaznacz cały

Jest rowniez komenda do pakowania ziol: 

'/zapakuj [numer_woreczka] [ziolo]'

Czyli przykladowo, majac przy pasie/w rece 7 woreczkow, budujemy sobie baze. 
Skrypt rozpozna wszystkie ziola w woreczkach (puste bedzie widzial jako puste). 
Zalozmy, ze mamy ziola w woreczkach 1, 3, 4, 6, 7 i chcemy zapakowac komus caly 
woreczek delion. Mozemy wykonac:

'/zapakuj 2 deliona'

'drugi' woreczek jest pusty. 

!UWAGA! 
Po kazdej zmianie liczebnikow woreczkow (np po wzieciu ktoregos z 
plecaka/kupieniu jakiegos/odlozeniu ktoregos) skrypt ma w bazie nieprawidlowe 
przypisania liczebnikow woreczkow (pierwszy, drugi...) do ziol! Dlatego, przy 
kazdej takiej zmianie trzeba po prostu uruchomic '/ziola_buduj' - wtedy skrypt 
pozbiera i zbuduje mape ziol na nowo.

Skrypt wspiera sytuacje, kiedy mamy przykladowo 10 woreczkow, ale tylko 6 z 
nich przy sobie, czyli przy pasie/w rece (reszta w plecaku), baze zbuduje tylko 
z tych 6.

Przy ziolach sa dwa wazne ustawienia w pliku z ustawieniami. Pierwsza to:

herbs["many_to_int"] = 25

skrypt widzac 'wiele zoltych jasnych kwiatow' w woreczku musi przypisac temu 
'wiele' jakas liczbe. Ustawiam tutaj domyslna liczbe 25, ale mozna ja dowolnie 
zmienic (czyli trzeba sprawdzic ile postac widzi w liczebniku, a od jakiej 
ilosci zaczyna sie 'wiele').
Druga opcja to:

herbs["full_bag_amount"] = 44

sluzy to do pakowania woreczkow. Definicja ile to oznacza pelny woreczek, czyli 
ile ziol zapakuje podczas komendy '/zapakuj'.
Pewnie w następnej wersji dojdzie pakowanie woreczków niekoniecznie do pełna itp itd.

2. Licznik poziomów
W miejscu medytacji trzeba wykonać '/licz_poziom' i wynik będzie tego typu.
Licznik przetestowałem na razie na miarę możliwość i wydaje się działać dla wszystkich cech z wyłączeniem epików i nadludzkich cech - nie mam niestety opisów jak wygląda wynik 'cechy' oraz 'ocen [cecha]' kiedy ma się epiki i nadludzi, dlatego prosiłbym o podesłanie jeśli ktoś ma możliwość.

3. Porównywanie + '/w' + wylączanie/włączanie okna kondycji
Wchodzi nowa komenda '/por' w trzech możliwych wariantach:

Kod: Zaznacz cały

| /por - porowna sie z aktualnie bijacym wrogiem.                                |
| /por [id] - porpwna sie z osoba o tym [id].                                    |
| /por [opis] - porowna sie z osoba o tym [opisie].                              |
| Np: '/por smaglym mezczyzna'   
W dodatku, dodany jest bind '/w [id]' dla 'gzwycofaj sie za ...' dla zawodu legionisty.
Można chować/pokazywać okno kondycji. Służy do tego komenda '/kondycje'.
Przy przełamywaniu dodane 'przestan kryc sie za zaslona' przed wykonaniem przełamania.

4. Ulepszone '/wyc'
A to już trzeba sobie sprawdzić w grze. Ulepszona, fajniejsza wersja.

5. Eksploracja
Dodana opcja '/eksploruj', która sprawi, że będą podświetlane 'podejrzane' słowa typu 'dziura', 'otwor', 'szczelina' itp. Przydaje się przy chodzeniu po nowym terenie i badaniu. Standardowo przy uruchomieniu Mudleta jest oczywiście wyłączona.

6. Bind do wsiadania/wysiadania do/z statków/promów.
Klawisze '[' oraz ']' są bindowane kiedy widziany jest prom lub statek. Wygląda to tak. Przy promach/krypach itp bindowane jest 'wsiadz na ...' i 'zejdz ze...', podczas statków bindowane jest 'kup bilet;wsiadz na ...' i 'zejdz ze ...'. Podejrzewam, że znajdzie się opis jakiegoś promu/statku, którego nie uwzględniłem. Prosiłbym wtedy o wiadomość/kontakt.


Poprawionych została masa błędów, co nie oznacza, że ich już nie ma. Jak zwykle będę wdzięczny za wysyłanie informacji co nie działa etc.

Instalacja
Standardowa, usunąć paczkę, restart i zainstalować.

Paczka do pobrania jest tutaj.
Awatar użytkownika
Artak
Posty: 247
Rejestracja: 15 kwie 2015 16:40
Kontakt:

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Artak »

Dwie rzeczy.
Pierwsza - zgubił Ci się trigger /pasek
Druga jak się loguje, to dostaję błąd lua:

Kod: Zaznacz cały

Lua error:[string "scripts.people["guilds"] = {["CKN"] = 1, ["..."]:18: Wrong inputd
Awatar użytkownika
Suavi
Posty: 20
Rejestracja: 03 kwie 2012 12:32
Lokalizacja: Zerrikania

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Suavi »

Adremen pisze:Wreszcie skończyłem grzebać przy tym, co chciałem dodać w tej wersji + poprawiłem masy błędów (włącznie z tymi, które były wspominane w tym wątku), zatem czas na aktualizację.
Arkadia skrypty, wersja 1.8

Adremenie, wielkie dzięki, za poświęcony czas, za to, że Ci się chce i za podzielenie się :D

Na Mudlecie gram od dawna, zrobilam sobie jakieś tam swoje duperele (dźwięki przy ataku na mnie i do nowej poczty np. - bardzo przydatne:P), ale o pisaniu takich skryptów nawet nie marzę.
Wcześniej tu zaglądałam, ale nie miałam czasu grzebać w Mudlecie. Dopiero w ten weekend znalazłam chwilę.

Okienko do walki - rewelacja! :D

Jakby się jeszcze udało zrobić takie osobne okienko do erpega – gadanie + emoty, bez żadnych dodatków i wodotrysków nawet, żeby tylko to nie ginęło jak jest kilkanaście osób w drużynie - to mi osobiście nic wiecej nie potrzeba:)

Na tę chwilę, apetyt rośnie w miarę... itd ;)
Jeśli czegoś nie wolno, a bardzo się chce, to można.
ODPOWIEDZ