Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Kerhenia
Posty: 90
Rejestracja: 15 sty 2015 21:58

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Kerhenia » 18 sty 2017 07:11

Obsługuje pływanie, nurkowania nie.
Mapper po małej zmianie wejścia na plażę u mnie:
bccc.jpg
bccc.jpg (16.11 KiB) Przejrzano 2631 razy

Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 241
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen » 18 sty 2017 15:03

Tak, jest tam zejście błędnie podpięte. Niebawem w zaktualizowanej mapie będzie poprawione, do tego czasu można za pomocą '/ex' poprawić sobie samemu.

Awatar użytkownika
Gianna
Posty: 85
Rejestracja: 02 kwie 2015 11:23
Lokalizacja: Luccini

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Gianna » 18 sty 2017 17:16

Jestem dosyć zielona w temacie skryptów, więc nie bijcie, jeśli to głupie pytanie, ale - czy ciężko byłoby dostosować tą paczuszkę, tak żeby wszystko działało też pod wersję 3.0? Korzystam z niej już od dawna i wszystko tam działa jak należy (nie wiem, czemu wciąż jest uznawana za niestabilną), a jednak zależy mi na tym, żeby logowanie nie było zepsute, tak jak w 2.1, więc nie będę zmieniać na starszą wersję klienta. Ogółem większość skryptów działa (trzeba tylko najpierw usunąć oba pliki baz danych), więc nie narzekam, ale już na przykład tego ostatniego update'u nie da się zainstalować. :roll:

Przy okazji dodam, że czasami podczas walki w tym okienku stanów nie wyświetla się, kogo atakuje moja postać. Wiem, że to nie tylko błąd u mnie, więc nie jest związany z tym, że mam inną wersję Mudleta.
Maly zezowaty kurczak piszczy: Zostawilem Giannie dobre auto, ale zgubila.

"Najlepsza Gianna to martwa Gianna." Werbat

Obrazki

Orrgar

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Orrgar » 18 sty 2017 17:56

Gianna.

Okno czesto w ten sposob sie wysypuje.
Musisz wtedy odpalic komende
/walka_restart

Villon
Posty: 42
Rejestracja: 27 sie 2016 20:00

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Villon » 18 sty 2017 18:01

Po aktualizacji niestety często gubi się lokalizowanie.
Kiedyś jak wchodziłem na obszar niezmapowany mapper sie gubił ale jak wychodziłem na trakt to sam po GMCP (się odnajdował)
Teraz tego nie robi tylko blednie wskazuje ruchy na mapie od ostatniej znanej lokalizacji...sprawdzić /zlok trzeba ręcznie

Fajniejsze było jednak poprzednie rozwiązanie

Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 241
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen » 18 sty 2017 18:56

Villon pisze:Po aktualizacji niestety często gubi się lokalizowanie.
Kiedyś jak wchodziłem na obszar niezmapowany mapper sie gubił ale jak wychodziłem na trakt to sam po GMCP (się odnajdował)
Teraz tego nie robi tylko blednie wskazuje ruchy na mapie od ostatniej znanej lokalizacji...sprawdzić /zlok trzeba ręcznie

Fajniejsze było jednak poprzednie rozwiązanie
W mojej ocenie teraz jest to prawidłowa praca mappera. Mapper to dodatek, który ułatwia Ci grę. Ty sam musisz być świadom tego gdzie się znajdujesz i jeśli wiesz, że lokacja ta jest na mapie i ma GMCP to możesz użyć GMCP i zrobić /zlok po powrocie z jakichś niezmapowanych terenów (a jeśli są niezmapowane, co stoi na przeszkodzi zmapowania ich?).

Zdaję sobie sprawę, że niektórym jest trudniej wyplewić stare przyzwyczajenia, ale da się to zrobić. Poprzedni algorytm poruszania mappera został przeorany na nowy z kilku istotnych kwestii, które opisywałem:

1. Poziom skomplikowania kodu stał się tak wysoki, że ciężko było wprowadzać jakieś zmiany, bo nie było się do końca przekonanym, czy czegoś to nie zepsuje w innym miejscu.
2. Chodzenie inicjowało zmianę lokacji po nadejściu komunikatu GMCP o nowej lokacji (ma to sens jak najbardziej). Niestety, Mudlet wypisuje tekst podążania za drużyną przed sparsowaniem komunikatu GMCP, więc praca mappera w dwóch trybach: chodzenia samemu vs podążania za drużyną wymagała przełączania się pomiędzy dwoma trybami: ta z GMCP albo teksty podążania. Problem ten istniał od wielu miesięcy. Momentami udawało się to spiąć całkiem niezawodnie, ale cały czas zdarzały się sytuacje braku stabilności chodzenia samemu/podążania za drużyną.

To, co opisujesz jest skutkiem zmiany, połączone z przyzwyczajeniem. Przyzwyczajenie możesz zmienić.
Zmiany, czasami wyglądające ku gorszemu, są wykonywane z dość istotnych przyczyn i mają pewien sens, którego ludzie nie zawsze są świadomi. Tutaj sensem jest zrobienie niezawodnego trybu chodzenia solo/podążania za drużyną.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2017 19:03 przez Adremen, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 241
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen » 18 sty 2017 19:01

Gianna pisze:Jestem dosyć zielona w temacie skryptów, więc nie bijcie, jeśli to głupie pytanie, ale - czy ciężko byłoby dostosować tą paczuszkę, tak żeby wszystko działało też pod wersję 3.0? Korzystam z niej już od dawna i wszystko tam działa jak należy (nie wiem, czemu wciąż jest uznawana za niestabilną), a jednak zależy mi na tym, żeby logowanie nie było zepsute, tak jak w 2.1, więc nie będę zmieniać na starszą wersję klienta. Ogółem większość skryptów działa (trzeba tylko najpierw usunąć oba pliki baz danych), więc nie narzekam, ale już na przykład tego ostatniego update'u nie da się zainstalować. :roll:

Przy okazji dodam, że czasami podczas walki w tym okienku stanów nie wyświetla się, kogo atakuje moja postać. Wiem, że to nie tylko błąd u mnie, więc nie jest związany z tym, że mam inną wersję Mudleta.
W 3.0, o ile wydaje się ona dość stabilna, wciąż jest sporo błędów (przykładowo w API Mudleta), które powodują, że pewne sekcje skryptów nie działają poprawnie. Jeśli miałbym strzelać to wydaje mi się, że migracja na 3.0 jest możliwa gdzieś bliżej połowy 2017. W ostatnim czasie development Mudleta znacząco przyspieszył i dość sprawnie radzą sobie z łataniem baboli.

Interesuje mnie z kolei co takiego dzieje się po ostatnim update jak próbujesz go zainstalować?

Awatar użytkownika
Gianna
Posty: 85
Rejestracja: 02 kwie 2015 11:23
Lokalizacja: Luccini

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Gianna » 19 sty 2017 00:05

Zaraz po wpisaniu komendy /aktualizuj_skrypty wywaliło cały program, a po restarcie okazało się, że poleciały wszystkie skrypty i całkiem zniknęły z programu, tak jakby nigdy nie były zainstalowane. Podobnie wywala Mudleta 3.0 jeśli nie usunę przed włączeniem tych dwóch plików Database, tylko bez tej drugiej cześci problemu (znaczy tego odinstalowywania wszystkiego).
Maly zezowaty kurczak piszczy: Zostawilem Giannie dobre auto, ale zgubila.

"Najlepsza Gianna to martwa Gianna." Werbat

Obrazki

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Werbat » 19 sty 2017 12:11

Ja zainstalowałem skrypty ręcznie z paczki 2.11 na 3.0-iota i wszystko mi działa. Nie robiłem aktualizacji, bo jeszcze żadnej nie było, ale jak na chama dałem /aktualizuj_skrypty, to wszystko przeżyło ładnie, musiałem sobie tylko swoje rzeczy przesunąć na dół.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Villon
Posty: 42
Rejestracja: 27 sie 2016 20:00

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Villon » 19 sty 2017 19:32

Adremen pisze:
Villon pisze:Po aktualizacji niestety często gubi się lokalizowanie.
Kiedyś jak wchodziłem na obszar niezmapowany mapper sie gubił ale jak wychodziłem na trakt to sam po GMCP (się odnajdował)
Teraz tego nie robi tylko blednie wskazuje ruchy na mapie od ostatniej znanej lokalizacji...sprawdzić /zlok trzeba ręcznie

Fajniejsze było jednak poprzednie rozwiązanie
W mojej ocenie teraz jest to prawidłowa praca mappera. Mapper to dodatek, który ułatwia Ci grę. Ty sam musisz być świadom tego gdzie się znajdujesz i jeśli wiesz, że lokacja ta jest na mapie i ma GMCP to możesz użyć GMCP i zrobić /zlok po powrocie z jakichś niezmapowanych terenów (a jeśli są niezmapowane, co stoi na przeszkodzi zmapowania ich?).

Zdaję sobie sprawę, że niektórym jest trudniej wyplewić stare przyzwyczajenia, ale da się to zrobić. Poprzedni algorytm poruszania mappera został przeorany na nowy z kilku istotnych kwestii, które opisywałem:

1. Poziom skomplikowania kodu stał się tak wysoki, że ciężko było wprowadzać jakieś zmiany, bo nie było się do końca przekonanym, czy czegoś to nie zepsuje w innym miejscu.
2. Chodzenie inicjowało zmianę lokacji po nadejściu komunikatu GMCP o nowej lokacji (ma to sens jak najbardziej). Niestety, Mudlet wypisuje tekst podążania za drużyną przed sparsowaniem komunikatu GMCP, więc praca mappera w dwóch trybach: chodzenia samemu vs podążania za drużyną wymagała przełączania się pomiędzy dwoma trybami: ta z GMCP albo teksty podążania. Problem ten istniał od wielu miesięcy. Momentami udawało się to spiąć całkiem niezawodnie, ale cały czas zdarzały się sytuacje braku stabilności chodzenia samemu/podążania za drużyną.

To, co opisujesz jest skutkiem zmiany, połączone z przyzwyczajeniem. Przyzwyczajenie możesz zmienić.
Zmiany, czasami wyglądające ku gorszemu, są wykonywane z dość istotnych przyczyn i mają pewien sens, którego ludzie nie zawsze są świadomi. Tutaj sensem jest zrobienie niezawodnego trybu chodzenia solo/podążania za drużyną.
No dobrze będę zmieniał przyzwyczajenia niemniej:
1. Mapper gubi się chodząc nawet po terenach z GMCP (przechodząc niestandardowymi przejściami z jednej lokacji z GMCP do drugiej z GMCP)
2. Przestała działać mapa przy funkcji "idz". Ide ale na mapie tego nie widać (nawet na szlaku z GMCP). Ale automat idz niespiesznie/marszem/itd działa dobrze be gubienia

W punkcie pierwszym będę czytał jak to sobie sam mogę połączyć. Co do drugiego trochę niewygodne.

ODPOWIEDZ