Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Jennever
Posty: 39
Rejestracja: 13 gru 2010 14:21

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Jennever »

Umialby ktos zmodyfikowac skrypt Zurwena tak aby w oknie kondycje nadawal kolejne numerki czlonkom druzyny np:

[7/7][##############] TY.
[7/7][##############] [ L ] ImiePostaci3
[7/7][##############] [ 1 ] ImiePostaci1
[7/7][##############] [ 2 ] ImiePostaci2

i dla tych numerkow macra:
alt+1 -> zaslon ImiePostaci1 (czyli zaslon ob_??????)
alt+2 -> zaslon ImiePostaci2 (czyli zaslon ob_??????)
alt+0 -> zaslon ImiePostaci3 (czyli zaslon ob_??????) // bedace odpowiednikiem team_leadera //

Klikanie myszka w nazwy postaci i wybieranie z menu odpowiedniej akcji nie jest do konca funkcjonalne.
Ma ktos pomysl jak sie do tego zabrac?

Pozdrawiam.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Zurwen »

Ad powyższe.

Automatyczne tworzenie makr z informacji, które przychodzą co chwilę z MUDa dość niebezpiecznie zbliża się do poziomu botowania. Tak jak kiedyś pisaliśmy, gracz powinien wiedzieć wcześniej jaka czynność zostanie wykonana przed wciśnięciem makra. Jeżeli pod ctrl-1 w danym momencie masz zaslon zurwena a 0.05s pozniej zaslon jennevera, to powyższa zasada nie jest zachowana.

Akurat ten problem można rozwiązać poprzez utworzenie makr na sztywno przy sprawdzeniu drużyny a później przypisywaniu numerków makr przy wyświetlaniu tej kondycji (tak jak u ciebie). Natomiast tworzenie tych makr każdorazowo przy sprawdzeniu kondycji/otrzymywaniu informacji GMCP od muda już jest zbyt automatyczne moim zdaniem. Oczywiście ostateczne zdanie w kwestii przestrzegania zasad ma oczywiście Administracja z AoP na czele, ale jak to się mówi "better safe than sorry".

Moim zdaniem zbyt automatyczne są wszelkie rozwiązania, które pod jakieś makro przypisują najbardziej poranionego członka drużyny albo najbardziej poranionego wroga. I dość prosto je wyłapać ;)
Walka robi się na tyle prosta (szczególnie przy oddzielnych oknach, gdy nie przewalają się ściany tekstu), że tego typu nieczyste zabawki nie są konieczne.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Narmaniel

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Narmaniel »

Zurwen pisze:Jak ktoś chce robić własne triggery GMCP, to trzeba pamiętać o tym kiedy poprawnie podmieniać zmienne z objects - MUD nie przesyła ich za każdym razem pełnych, czasami tylko przesyła uaktualnienie części danych.
Właśnie zrobiłem prosty trigger, do samego sczytywania nums i data z objects i widzę co miałeś na myśli. Będę musiał przyjrzeć się bardziej Twojemu triggerowi na objects. ;)
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Zurwen »

Z grubsza działa to tak, że usuwasz dane ze zmiennej jak znika ci jakiś num z objects.nums, natomiast dane z objects.data tylko aktualizujesz, nadpisujac tylko te, które otrzymujesz - nie całą zmienną.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Rain
Posty: 8
Rejestracja: 10 sie 2015 12:31

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Rain »

Cześć,

Czy jest dostępna gdzieś dla CMUDA mapa traktów i miast która mamy w kliencie przeglądarkowym? (jeżeli jest w paczce z początku posta to się nie doszukałem).
Skrypty udało się odpalić i wygląda to fajnie, brawa dla Zurwena.

Czy po wybieraniu celu/zaslon/etc. myszka z menu "Kondycje" zawsze będzie pojawiaj się numer obiektu ?

Log:
"
Jestes wypoczety.
zabij ob_272368
Juz walczysz z szczerbatym szpiczastonosym goblinem.
"

Z góry dziękuje za pomoc
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Zurwen »

Zastosowanie identyfikatorów jest celowe, pozwala uniknąć konieczności odmiany.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Rain
Posty: 8
Rejestracja: 10 sie 2015 12:31

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Rain »

Podpowie ktoś jak włączyć opisywanie walki innych tak, aby wyświetlała się również w okienku "Walka" a nie głównym?

Staram się nadrobić temat CMUD + help z programu, ale jeszcze trochę to potrwa, prośba o wyrozumiałość. Dzięki.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Zurwen »

Trzeba zmienić zawartość triggera "messages" (w folderze GMCP), całość po zmianach niżej:

Kod: Zaznacz cały

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
<cmud>
  <trigger type="GMCP" priority="2720" copy="yes">
    <pattern>messages</pattern>
    <value>
$msg = %json(%0)

#IF ($msg.type == "combat" || $msg.type == "combat.others")
{
  #if (%len($msg.text) > 4)
  {
    #win "walka" $msg.text
  }
}
{
  #say $msg.text
}</value>
  </trigger>
</cmud>
Zmiana polegała na zamianie:

Kod: Zaznacz cały

#IF ($msg.type == "combat")
na

Kod: Zaznacz cały

#IF ($msg.type == "combat" || $msg.type == "combat.others")
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Rain
Posty: 8
Rejestracja: 10 sie 2015 12:31

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Rain »

Hej Zurwen,

W CMUDzie wszedlem -> Triggers -> Skrypty -> GMCP -> messages -> w zakladce XLM zrobiłem podmiankę o której pisałeś (najpierw ręcznie, później ctl+c, ctl+v, więc myślę, że nie ma żadnej literówki) niestety dalej w oknie "walka" wyświetlają się tylko moje opisywa walki. Jakiś pomysł?

Przebrnąłem przez temat o CMUDzie, ale jeszcze nic mi nie świta ;)
Narmaniel

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Narmaniel »

Wydaje mi się, że nie ma potrzeby edytowania xmla. Wejdź w trigger do którego masz dopisać tę linijkę i tam to zmień.
ODPOWIEDZ