CMUD

Forum techniczne Arkadii.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: CMUD

Post autor: Haern »

W reconfigure ja zawsze odznaczam wszystkie trzy proponowane opcje, ktore mapper ma wylapywac (short long i exits). Mozna to tez zrobic recznie w konfiguracji mappera. Wtedy co prawda rysuje mi zawsze jak ide na 'w' nawet jak nie ma lokacji, ale pozwala to np. na robienie map 'z palca' (dodawanie terenow do mappera stojac w miejscu).
Cortranna
Posty: 27
Rejestracja: 31 maja 2011 02:29

Re: CMUD

Post autor: Cortranna »

Kod: Zaznacz cały

e|{^~-}wschod|przemknij sie na wschod
przeszlo i rozwiazalo sprawe... na chwile.
W czasie testu mialam wszystkie kierunki zdefiniowane tylko w polskich pelnych nazwach, ale bez skrotow angielskich i przemykania - oprocz NE i E, wlasnie do testu mappowania. Po zaaplikowaniu w/w dzikiej karty, kreslil kierunki NE i E jak znalazl.
Niestety po wklepaniu pelnych opisow wszystkich kierunkow zupelnie sie rozezlil i rysuje zawsze kierunki na SE i E, niezaleznie od tego co MUD w ogole wysyla!
To chyba jakis blad mappera bardziej niz moj...
Awatar użytkownika
Merkava
Posty: 258
Rejestracja: 28 lis 2011 15:09

Re: CMUD

Post autor: Merkava »

Kiedy jeszcze mapper mi działał, zauważyłem że on po prostu łapie słowa z opisu lokacji i traktuje je jako kierunki. Zwłaszcza głodny jest na short lokacji. I dlatego gdy lokacja jest "W gorach kranca świata" zawsze widzi wyjście na "w". Niby jest opcja taga na linijkę wyjść, i odpowiednie podstawienie np ze wyjścia są listowane: ==> W, E, S, ale nigdy mi to nie działało jak powinno.
Eidur
Posty: 21
Rejestracja: 26 gru 2011 19:46

Re: CMUD

Post autor: Eidur »

Bo mapowac to trzeba umiec...
Cortranna - probuj dalej, albo skorzystaj z gotowego rozwiazania, to jest #tag - nie musisz tego uzywac na stale, starczy ze sobie bedziesz te triggery wlaczala w czasie mapowania i wylaczala gdy juz Ci nie beda potrzebne.
Merkava: wylapywal Ci "w" z opisu lokacji jako wyjscie bo pewnie miales odhaczona opcje use short exit names
Cortranna
Posty: 27
Rejestracja: 31 maja 2011 02:29

Re: CMUD

Post autor: Cortranna »

edit: nie dziala tak jak powinno :(

z powrotem do tablicy tworczej...
Gleanevall
Posty: 258
Rejestracja: 13 sie 2011 21:08

Re: CMUD

Post autor: Gleanevall »

Niepotrzebnie boisz się komendy #tag. Użyj takiego kodu, powinien załatwić wszystko.

Kod: Zaznacz cały

wyjscia = %null
#if (%regex($linia, "\bpolnocny-wschod")) {#addi wyjscia "ne"}
#if (%regex($linia, "\bpolnocny-zachod")) {#addi wyjscia "nw"}
#if (%regex($linia, "\bpoludniowy-wschod")) {#addi wyjscia "se"}
#if (%regex($linia, "\bpoludniowy-zachod")) {#addi wyjscia "sw"}
#if (%regex($linia, "\bpolnoc(?!n)")) {#addi wyjscia "n"}
#if (%regex($linia, "\bpoludnie")) {#addi wyjscia "s"}
#if (%regex($linia, "(?<!\-)wschod")) {#addi wyjscia "e"}
#if (%regex($linia, "(?<!\-)zachod")) {#addi wyjscia "w"}
#if (%regex($linia, "\b(?:gora|na gore)\b")) {#addi wyjscia "u"}
#if (%regex($linia, "\bdol\b")) {#addi wyjscia "d"}
#tag exit @wyjscia
Do zmiennej lokalnej $linia wrzucamy fragmenty wyciągnięte w patternie, albo nawet prościej całą linijkę: $linia = %line.
Cortranna
Posty: 27
Rejestracja: 31 maja 2011 02:29

Re: CMUD

Post autor: Cortranna »

Czyt. nie da sie bez TAGu. Ale musze przyznac Haernowi racje, po mapowaniu nowego Averlandu ( :mrgreen: ), automatyczne wykrywanie wyjsc nie jest potrzebne - to bardziej moj pedantyzm :D.

Ale, shorty lokacji w mapperze sa bardzo przydatne imo, wiec wlasnie wykminiam, ze przeciez mozna uzyc kolorkow prosto z Muda, szczegolnie jak jest ustawiony jako unikalny tylko dla opisow lokacji. Nawet na forum Zugga znalazl sie odpowiedni topic. Wkleje rezultaty jak zadzialaja.

A tak swoja droga. Haern, czy kiedykolwiek bedzie do pomyslenia podstawowe GMCP z np. kondycja i zmeczeniem (opisowym) i np. unikalne stale ID lokacji ?
To by rozwiazalo duzo problemow (i pewnie stworzylo kilka nowych...)
Awatar użytkownika
Merkava
Posty: 258
Rejestracja: 28 lis 2011 15:09

Re: CMUD

Post autor: Merkava »

Jeśli dobrze pamiętam ktoś już o to pytał. Wymagało by to z tego co zrozumiałem poprawienia wszystkich dotąd napisanych lokacji. Innymi słowy nie ma szans.
Cortranna
Posty: 27
Rejestracja: 31 maja 2011 02:29

Re: CMUD

Post autor: Cortranna »

Hmmm, wydawalo mi sie w moim poziomie rozumienie LPC na poziomie idiotki, ze kazda lokacja to juz jest w pewnym sensie obiektem ze swoim ID - zrobienie macra, ktore to wszystko samo polabeluja nie jest mozliwe?
Eidur
Posty: 21
Rejestracja: 26 gru 2011 19:46

Re: CMUD

Post autor: Eidur »

Wylapywanie czegos po poczatkowym, unikalnym kodzie ansi to bardzo dobry pomysl i technicznie latwy do zrobienia, powodzenia z tym. Odnosnie gmcp to Rafgart niestety dosc stanowczo i jednoznacznie sie w tej kwestii wypowiedzial: viewtopic.php?f=12&t=548&p=32321#p32321 - a szkoda, bo o ile na unikalnym id lokacji mnie osobiscie by malo zalezalo, to jednak uaktalnianie kondycji, zmeczenia i poziomy many via gmcp jest bardzo wygodne i na Arkadii mi tego bardzo brakuje.
ODPOWIEDZ