TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Forum techniczne Arkadii.
Orror
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2012 19:59

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Orror »

Ralandil, dzieki.

Przy okazji, znacie może jakieś fajne, czytelne czcionki do Wintina w stylu "fixedsys", tylko ciut większe? Pobrałem kilkanaście czcionek typu monospaced ale nieliczne "poszły" na mintty.
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Została wydana nowa wersja tintina++ 2.00.9. Zachęcam wszystkich do aktualizacji. Lista zmian jest dostępna tutaj.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Orror
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2012 19:59

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Orror »

Wymyśliłem pewien sposób na odpalenie dodatkowych okien w Wintinie++. Wystartowałem "czysty" terminal mintty z tt++. Załadowałem do niego:

Kod: Zaznacz cały

#chat {init} {4051}
#chat {name} {czat}
#sub {<CHAT> %1 chats to you, '%2'} {%2}
#chat call localhost
W moim podstawowym terminalu z Arkadią załączyłem coś w ten deseń:

Kod: Zaznacz cały

#alias {chatwl}
{
#chat {init} {4050};
#chat {name} {arka};
#chat {call} {localhost} {4051};
#gag {<CHAT>};
#action {{Mowisz|Szepczesz}{:|} %%1} {#chat {message} {czat} {Ja -> %%1}};
#action {%%1 {brzeczy|burczy|bulgocze|dudni|krzyczy|mowi|spiewa|syczy|piszczy|nuci|szepcze|marudzi|mruczy|skrzypi}{:|} %%2} {#chat {message} {czat} {%%1 -> %%2}};
}
Kolejność odpalania: 1. podstawowy terminal z Arkadia; 2. alias {chatwl} 3. odpalenie terminala drugiego.

Robione na prędce przez totalnego laika, zapewne wymaga totalnego przekształcenia i gruntownej poprawy.
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Orror:

Skrypt wymaga jedynie uporządkowania, wyrzucenia aliasu. Najlepiej stwórz sobie pliki:
okno2.tin

Kod: Zaznacz cały

#chat {init}{4051};
#chat {name}{okno2};
#sub {<CHAT> %1 chats to you, '%2'}{%2};
#chat {call}{127.0.0.1}
okno1.tin

Kod: Zaznacz cały

#chat {init}{4050};
#chat {name}{okno1};
#chat {call}{127.0.0.1}{4051};
#gag {<CHAT>};
#class action read action.tin
action.tin

Kod: Zaznacz cały

#action {{Mowisz|Szepczesz}{:|} %1} {#chat {message} {okno2} {Ja -> %1}};
#action {%1 {brzeczy|burczy|bulgocze|dudni|krzyczy|mowi|spiewa|syczy|piszczy|nuci|szepcze|marudzi|mruczy|skrzypi}{:|} %2} {#chat {message} {okno2} {%1 -> %2}}
Później wystarczy uruchomić, zachowując kolejność:

Kod: Zaznacz cały

tt++ -r okno1.tin
tt++ -r okno2.tin
To jest ciekawy sposób wykorzystania komendy #chat, stworzonej z myślą o rozmowach i przesyłaniu plików :)
Pod linuksem, obsługa drugiego okna jest o wiele prostsza. Wystarczy #run i #session.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Orror
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2012 19:59

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Orror »

Ralandil wielkie dzięki za "rzucenie okiem" :)

Jest też drugi sposób, wykorzystujący programy typu Snaketail, Wintail.
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dorien »

panie Orror genialne, juz wrzucam jak zrobic mape w nowym oknie w wintinie :)

okno glowne:

Kod: Zaznacz cały

#chat {init}{4050};
#chat {name}{Ja};
#chat {call}{127.0.0.1}{4051};
#gag {<CHAT>};
#class action read action.tin

#action {{Mowisz|Szepczesz}{:|} %1} {#chat {message} {okno2} {%1}};
#action {%1 {brzeczy|burczy|bulgocze|dudni|krzyczy|mowi|spiewa|syczy|piszczy|nuci|szepcze|marudzi|mruczy|skrzypi}{do ciebie:|:|} %2} {#chat {message} {okno2} {%1 -> %2}}

#EVENT {MAP ENTER ROOM}
{
    #if {$chat==1} {
        #chat message okno2 {run #map goto %0};
        #chat message okno2 {display}
    };
}
okno z mapa:

Kod: Zaznacz cały

#split;
#gag {display}
#gag {run}
#map read mapa; // czy jaki tam plik z mapa mamy
#chat {init}{4051};
#chat {name}{okno2};
#sub {<CHAT> Ja chats to you, '%2'} {Ja > %2}
#sub {<CHAT> Ja chats to you, '%2 -> %3'} {%2 > %3}
#chat {call}{127.0.0.1}
#action {run %0} {%0}
#action {display} {
  #format {C} {%C};
  #format {R} {%R};
  #math {C} {$C-3};
  #math {R} {$R-1};
  #map map $Cx$R;
}
nalezy jeszcze gdzies ustawic zmienna chat==1 jesli chat jest otwarty
mozna manualnie #var chat 1

w zasadzie w podobny sposob mozna zrobic wszystko, walke, rozmowy, plecak, druzyne hmmm
Orror
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2012 19:59

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Orror »

Wow. Po co nam "tail" na Windowsie? ;)

W tym dodatkowym oknie rozmowy oraz mapkę można pogodzić też #splitem oraz #map flag vtmap on. Przy okazji, czy to normalne, że nie mogę złapać #actionem tekstu bezpośrednio z chatu - np. "<CHAT> xyz chats to you, 'blabla'? U siebie muszę to wszystko wcześniej subować ....

Co do całego mechanizmu - chat, wydaje mi się, że ten sposób szybciej działa, niż #line log + np. Wintail. Jakie są Wasze spostrzeżenia na ten temat?
Dogid
Posty: 136
Rejestracja: 26 lis 2010 17:48

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dogid »

Wrzuccie screena jak to wyglada z tymi dodatkowymi oknami.
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dorien »

jedno okno nie zrobione jeszcze
Załączniki
arka.PNG
arka.PNG (89.21 KiB) Przejrzano 3249 razy
Dogid
Posty: 136
Rejestracja: 26 lis 2010 17:48

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dogid »

Ładnie wygląda, ale powoli upodabnia się do tego co mam ;)
Załączniki
screen_zmud.PNG
screen_zmud.PNG (24.06 KiB) Przejrzano 3217 razy
ODPOWIEDZ