Zmud pomoc

Forum techniczne Arkadii.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Zmud pomoc

Post autor: Haern » 02 sie 2011 00:29

Jeden trigger:
pattern:

Kod: Zaznacz cały

podazasz {|skradajac sie }za * na (*).
Value, script, czy jakkolwiek się to nazywa w Twojej wersji zmuda/cmuda:

Kod: Zaznacz cały

#MOVE %1
Działa na standardowe kierunki, lub w momentach kiedy MUD podaje 'na wyjscie' lub 'na drzwi', czyli nie zawsze - czasem jest zrobione porządnie i komunikat wychodzenia jest zmieniony ;) Wtedy dobrze zrobić triggera w 'room script' o określonej treści, zwłaszcza do wyjść, gdzie komunikat jest bardzo niestandardowy, np 'podazasz za Przywodca przez waski mostek na druga strone rzeki.' itd. Wtedy na lokacji robimy trigger z takim wlasnie patternem i komenda '#move nw' na przyklad. Mam nadzieje, ze nie zagmatwalem bardziej niz chcialem.

Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zmud pomoc

Post autor: Rennz » 02 sie 2011 09:21

Można to jeszcze zrobić budując bazę (na zasadzie zmiennej typu Database) z pulą wyjść (tak standardowych, jak i niestandardowych) i z nią sprawdzać gdzie się podąża za prowadzącym.

Awatar użytkownika
Violla
Posty: 174
Rejestracja: 11 maja 2009 19:42
Lokalizacja: Fandall

Re: Zmud pomoc

Post autor: Violla » 02 sie 2011 10:23

Znaczy no, chłopaki... prawie Was zrozumiałam ;)
Dzięki za odpowiedź.
Niziołki wszystkich krajów - łączcie się!

"[...] hobbity to naprawdę zadziwiające stworzenia. Możesz się nauczyć o nich wszystkiego w ciągu miesiąca, a jednak, po stu latach, mogą cię dalej zadziwić"/Gandalf Szary

http://www.pajacyk.pl/

Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zmud pomoc

Post autor: Rennz » 02 sie 2011 11:50

To może trochę inaczej:

Pattern:
podazasz {|skradajac sie }za * ({@wyjscia}).

Value:
#move %db(@wyjscia,%1)

Zmienna @wyjscia (typ zmiennej Database) powinna wyglądać tego typu:
Key1: na polnoc
Value1: n
Key2: na most
Value2: e (przy założeniu, że na mapie link między lokacjami jest na E)
Key3: przez kladke
Value3: n (czyli znów kierunek, który mamy ustawiony na mapie)

I analogicznie inne wyjścia.

Mam nadzieję, że teraz trochę czytelniej wytłumaczyłem (-:

PS. W sumie u siebie mam to inaczej zrobione, ale szczerze mówiąc wymyśliłem to co napisałem dopiero teraz i chyba będę musiał na takie sobie też przerobić (-:

Awatar użytkownika
Violla
Posty: 174
Rejestracja: 11 maja 2009 19:42
Lokalizacja: Fandall

Re: Zmud pomoc

Post autor: Violla » 02 sie 2011 13:39

No, no... teraz to już Was chyba prawie na pewno zrozumiałam ;)
Jak będę miała chwilkę to się spróbuję z tym zmierzyć -
i zobaczymy czy w ogóle zadziała.
Raz jeszcze dziękuję :)
Niziołki wszystkich krajów - łączcie się!

"[...] hobbity to naprawdę zadziwiające stworzenia. Możesz się nauczyć o nich wszystkiego w ciągu miesiąca, a jednak, po stu latach, mogą cię dalej zadziwić"/Gandalf Szary

http://www.pajacyk.pl/

Yoldo
Posty: 23
Rejestracja: 28 lip 2011 14:23

Re: Zmud pomoc

Post autor: Yoldo » 04 sie 2011 09:24

podrzuci ktos linijke zmud z odgrywaniem dzwieku jakiegos?

Gość

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gość » 04 sie 2011 10:31

#BEEP
i ustawiasz sobie w Preferences->Sound jaki to ma być dźwięk

albo

#PLAY ścieżka
przy czym wystarczy ustawić w Dictionaries->Sound files katalog, gdzie trzymasz pliki z dźwiękami i wtedy wystarczy sama nazwa pliku, np:

Kod: Zaznacz cały

#TRIGGER {* {rozpada sie!|peka!}} {
  #COLOR 0,GreenYellow
  #PLAY blad2.wav
  }

Awatar użytkownika
Telperien
Posty: 17
Rejestracja: 04 cze 2011 18:39

Re: Zmud pomoc

Post autor: Telperien » 04 sie 2011 17:23

Uwaga na dzwieki "windowsiane", specjalnie w Cmudzie.. prowadzilam mila i dluga debate z "helpdeskiem" ale faktycznie wychodzi na to, ze mechanizmy obronne Microsoftu powoduja, ze skopiowanie takiegoz wav'a ze schematow Windows do katalogow Cmuda tak po prostu daje w efekcie cisze podczas odtwarzania :)
... w sensie "nie dziala", mozna to ominac jesli sie wezmie delikwenta i otworzy np w Audacity (darmowy) i znow zapisze w innej lokacji, nawet z ta sama nazwa (choc nie proponuje bo sa z "white spaces")
Nastepuje "spiracenie" i dzwieki staja sie odtwarzalne dla Cmuda/Zmuda
Tar-Telperien aen Bluast Geve

Awatar użytkownika
Godrick
Posty: 28
Rejestracja: 25 lip 2011 10:15

Re: Zmud pomoc

Post autor: Godrick » 05 sie 2011 15:11

Hej,

mógłby ktoś wrzucić linki do prostych zmudowych skryptów w stylu licznik zabitych?

pozdrawiam

Ulav
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2009 00:44

Re: Zmud pomoc

Post autor: Ulav » 05 sie 2011 15:18

http://www.voila.pl/152/qil3j/index.php?get=1&f=1

Konfig z kolorkami dla zoltkow + poradnik jak to uruchomic.

ODPOWIEDZ