Zmud pomoc

Forum techniczne Arkadii.
Gość

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gość »

jak tylko masz jakies polskie helpy to bardzi chetnie poczytam.
sam sobie pisze wiekszosc skryptow o ile potrafie 9 to co potrzebuje) wiec chetnie zglebie kolejna wiedze o tym
Suvi
Posty: 45
Rejestracja: 07 mar 2011 00:03

Re: Zmud pomoc

Post autor: Suvi »

Hagrim pisze:jak tylko masz jakies polskie helpy to bardzi chetnie poczytam.
sam sobie pisze wiekszosc skryptow o ile potrafie 9 to co potrzebuje) wiec chetnie zglebie kolejna wiedze o tym
W gruncie rzeczy nie trzeba czytac wielu helpow, zeby pisac wydajne skrypty. Kwestia tego, aby mozliwie je uproscic, i unikac "recznego" klepania rzeczy powtarzalnych lub takich, ktore mozna osiagnac dzieki juz istniejacej funkcjonalnosci.

Np. jesli w kilku miejscach masz zamiar wyswietlac wiadomosc typu

Kod: Zaznacz cały

[  ATAK] Wredny niski elf atakuje cie!
[  ZGON] Wredni niski elf umarl.
[POCZTA] Masz poczte od Dzandalfa.
To lepiej uzywac aliasa/funkcji, ktora sie tym zajmie, a nie robic kopiuj-wklej za kazdym razem i zmieniac tylko tag w nawiasach - i ma to zastosowanie do wszelkich powtarzalnych akcji.

Kod: Zaznacz cały

#ALIAS msg {#SH %format("[%6s] %s", %upper(%1), %-1)}
msg lampa Zgasla lampa!
Pisane z glowy, ale chyba latwo zrozumiec zamysl.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Zmud pomoc

Post autor: Haern »

Wydaje mi sie, ze jesli chodzi o Zmuda, to moze nie byc prawda to co piszesz Suvi - jesli dobrze pamietam, kod skryptow nie jest kompilowany calosciowo, a "na biezaco". W przeciwienstwie do Cmuda. Ale to by sie musial jakis programista wypowiedziec, czy przy takim sposobie dzialania Zmuda lepiej uzywac zagniezdzonych skryptow czy tez w kazdym powtarzac nawet okreslone sekwencje. (Biore to na logike;) )

edit: ale oczywiscie prawda jest, ze im mniej i im prostsze skrypty tym lepiej dla wydajnosci.
Suvi
Posty: 45
Rejestracja: 07 mar 2011 00:03

Re: Zmud pomoc

Post autor: Suvi »

Haern pisze:Wydaje mi sie, ze jesli chodzi o Zmuda, to moze nie byc prawda to co piszesz Suvi - jesli dobrze pamietam, kod skryptow nie jest kompilowany calosciowo, a "na biezaco". W przeciwienstwie do Cmuda. Ale to by sie musial jakis programista wypowiedziec, czy przy takim sposobie dzialania Zmuda lepiej uzywac zagniezdzonych skryptow czy tez w kazdym powtarzac nawet okreslone sekwencje. (Biore to na logike;) )

edit: ale oczywiscie prawda jest, ze im mniej i im prostsze skrypty tym lepiej dla wydajnosci.
Juz Zmud oferowal mozliwosc pisania zmiennych-funkcji, tylko ze nie bylo tam zadnego #RETURN ani mozliwosci nazywania parametrow/robienia lokalnych zmiennych.
W zmudzie mozna zrobic:

Kod: Zaznacz cały

#VAR ostatni_wyraz {%word(%1, %numwords(%1))}
W cmudzie (jakkolwiek tutaj to akurat raczej bez sensu, ale chodzi o sama mozliwosc):

Kod: Zaznacz cały

#VAR ostatni_wyraz {$str = %1; $size = %numwords(%1); #RETURN %word($str, $size)}
Mimo wszystko lepiej jest dla powtarzalnych rzeczy robic osobne funkcje/aliasy, chociazby po to, aby uniknac pozniej poprawiania jednego bledu/zmiany funkcjonalnosci w 10 miejscach, a moc to po prostu zrobic w jednym.

Zdaje sie, ze masz racje z tym kompilowaniem, cmud byl tutaj duzym przeskokiem. Niemniej jednak oszczednosc i upraszczanie sa zawsze wskazane, nawet jesli tylko dla wygody i przejrzystosci. Ja wychodze z zalozenia, ze jesli cos ma sie pojawic w 2+ miejscach, wrzucam to do osobnej funkcji/aliasa. Czy to w zmudzie, czy w cmudzie, czy w tfie ;)
Gość

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gość »

Hej wszystkim!
Pytanie z mojej strony jest następujące : Bawił się ktoś kiedyś w zmudzie (czy w ogóle jest taka możliwość?) w ustawianie sciezki dzwiekowej do zdarzen? Np ktoś nas atakuje i odpala sie kawałek pod walkę , itd ?

Jesli tak to jak to zrobić?
Awatar użytkownika
Foresti
Posty: 15
Rejestracja: 18 sie 2012 09:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmud pomoc

Post autor: Foresti »

Da się bardzo łatwo, robisz triggera na jakieś zdarzenie i odpalasz przy nim dzwięk.

Z helpa: #TRIGGER {You are BLEEDING!} {#PLAY ouch.wav}

Link: http://www.zuggsoft.com/zmud/help6/Using_So.htm
Gość

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gość »

dzieki wielkie! genialna sprawa ;)
Nadar
Posty: 1
Rejestracja: 23 lut 2013 16:41

Re: Zmud pomoc

Post autor: Nadar »

Witajcie,
pod klawiszem mam przypisany taki kod

Kod: Zaznacz cały

#IF (%numparam) {#IF (%maplocked) {
    #NOOP %maplocked( 0)
    #CALL %roomname(,%clip)
    #NOOP %maplocked( 1)
    } {#CALL %roomname(,%clip)}} {#SH %roomcol}
wstawia mi on na mapie w roomname coś co mam w schowku.
(nie działa mi to do końca dobrze bo czasem zamiast w mapie napisać co chce to wyrzuca mi jakieś liczby na ekranie, ale to inna sprawa)

chciałbym aby to działało inaczej,
gdy przedstawi mi się jakaś osoba, chciałbym aby w schowku znalazło się jej imie i nazwisko, np:

Kod: Zaznacz cały

Przedstawiasz sie Derfelowi.
Derfel przedstawia sie jako:
Derfel de Mestr, Handlarz Zbrojami, mezczyzna.
po takim przedstawieniu po przyciśnięciu klawisza np F12 w roomname wpisze mi na mapie jego imię i nazwisko.

jest to w stanie ktoś zrobić?
Awatar użytkownika
Godrick
Posty: 28
Rejestracja: 25 lip 2011 10:15

Re: Zmud pomoc

Post autor: Godrick »

Chciałbym, żeby jednym aliasem wykonywać ciąg komend w odstępach czasu powiedzmy takich jak w 'wykonaj'.
Jak to zrobić?
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Zmud pomoc

Post autor: Coronius »

w value aliasa dajesz
komenda jeden
#wa 1000 (czas w milisekundach)
komenda dwa

Ale to nielegalne.
ODPOWIEDZ