Stan kondycji a umy i cechy

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Fuggazi
Posty: 162
Rejestracja: 13 maja 2010 12:48

Stan kondycji a umy i cechy

Post autor: Fuggazi » 08 wrz 2016 10:08

Taki pomysł: żeby stan kondycji miał wpływ na poziom umiejętności i/lub poziom cech.

Pomyślcie jak to teraz wygląda:
Ktoś mocno Cię rani, sączy się krew albo gruchnęła jakaś kość, mimo to walczysz i potrafisz zadawać ciosy jakby nic się nie stało. Przy dobrym stanie i lekko rannym to jeszcze jako tako wygląda, bo powiedzmy, że rany są takie, że zaciskasz zęby i dajesz radę wyprowadzić pożądny cios lub sparować przeciwnika. Ale przy ciężko albo ledwo żywym? Przecie już ledwo dychasz, ledwo możesz ustać na nogach...

Jakby tak stan kondycji odbijał się na Twojej zdolności walki - czy to poziomach umiejętności czy to cech czy jednego i drugiego, to byłoby może bardziej realnie i emocjonująco.

Nie wiem jak to można rozwiązać kodowo i czy się wogóle da.
Ale moim zdaniem to coś co zdecydowanie urozmaiciłoby walkę na arkadii.

Na pewno byłaby to rewolucja w całym systemie, kto wie czy nie urozmaiciłoby to również PK - łatwiej można by kogoś ubić kto jest w kiepskiej kondycji. Otwiera się również droga do wspomagania się wszelkimi ziolami, napojami, lekarstwami i formą, by tę kondycję utrzymywać na jak najwyzszym poziomie.
Co to jest Chaos? To jest Ład, który zniszczo­no przy Stworze­niu Świata.
S.J. Lec

Ellax
Posty: 62
Rejestracja: 14 lis 2012 21:28

Re: Stan kondycji a umy i cechy

Post autor: Ellax » 08 wrz 2016 22:07

Oprócz spadku cech, ma to jakiś sens. Oczywiście spadek umiejętności (kilku najistotniejszych) bez przesady, żeby nie było to ze znakomicie na trochę, ale powiedzmy maksymalnie o jakieś dwa poziomy, czyli gdzieś do nieźle z tego znakomicie.
Dużo niższe cechy bowiem powodowałyby, że ktoś nawet wyszkolony jest nikim, gdy mocniej dostanie.

Jeżeli iść by na expa w pojedynkę, już tyle nie zdziałamy kiedy jesteśmy ranni - tu byłaby potrzeba większej drużyny, aby zasłaniać i dzielić się przeciwnikami między sobą (plusy do expa drużynowego, którego w takim układzie trzeba by zwiększyć).

A i tutaj można by też wziąć pod uwagę wysokość odwagi, która jako cecha rzeczywiście mogłaby maleć wraz ze spadkiem kondycji. Miałaby wpływ jak bardzo maleją nam umy. TO byłby taki rodzaj niezłomności wojowniczej :)

Nie wiem tylko, jak bardzo obciążyłoby to silnik gry, który musiałby prowadzić jeszcze więcej obliczeń niż robi to teraz.
Zawsze musi być jakiś cel, żeby odczuwało się chęć.

Balkrag
Posty: 126
Rejestracja: 24 cze 2016 07:34

Re: Stan kondycji a umy i cechy

Post autor: Balkrag » 08 wrz 2016 23:10

Przedewszystkim caly system expa musialby byc przemodelowany pod takie zmiany.

Mozecie to wlozyc miedzy bajki.

Tu nawet nie da sie doprosic by oddali expa w duzych druzynach.

Z gry multiplayer zrobic singleplayer to sztuka sama w sobie.

Awatar użytkownika
Xion
Posty: 180
Rejestracja: 12 lut 2009 21:10
Lokalizacja: Opole

Re: Stan kondycji a umy i cechy

Post autor: Xion » 10 wrz 2016 14:54

Ale bzdury.

Jeszcze permadeath dodajmy, będzie bardziej realistycznie.
Życie jest sumą przypadków.

Awatar użytkownika
Fuggazi
Posty: 162
Rejestracja: 13 maja 2010 12:48

Re: Stan kondycji a umy i cechy

Post autor: Fuggazi » 12 wrz 2016 09:56

Xion pisze:Ale bzdury.

Jeszcze permadeath dodajmy, będzie bardziej realistycznie.
Xion, czy mógłbyś dać argumenty na poparcie swojej "oceny" że to bzdury?

"Każda wielka idea na początku jest bluźnierstwem."
Bertrand Russell


Nie twierdzę, że mój pomysł to "wielka idea", ale polecam się zastanowić nad powyższym choć trochę. Najprościej coś zanegować, bo.. no właśnie, bo co? Bo to co teraz Ci pasuje?
Co to jest Chaos? To jest Ład, który zniszczo­no przy Stworze­niu Świata.
S.J. Lec

Awatar użytkownika
Usul
Posty: 43
Rejestracja: 28 maja 2014 18:47

Re: Stan kondycji a umy i cechy

Post autor: Usul » 12 wrz 2016 10:17

Ja to widzę tak:
1. Słabszym ekspiło by się jeszcze wolniej i trudniej niż obecnie, bo nawet na takich snotach musieli by częściej odpoczywać.
2. Silnym (zwłaszcza widział -legendy) ekspiło by się może i łatwiej, bo szybciej by dobijali ranne npce?
3. I tak tego raczej nie zakodują, bo to za dużo roboty jak na taki eksperyment, z którego mogło by nie być współmiernych korzyści.

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1356
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Stan kondycji a umy i cechy

Post autor: Werbat » 12 wrz 2016 17:00

Weźcie nie postujcie takich 'pomysłów', bo jeszcze się komuś WPUAŻ znów zamarzy i rzeczywiście zrobią.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

ODPOWIEDZ