pvp

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Irvin

pvp

Post autor: Irvin » 22 kwie 2016 16:17

Moze juz czas zakonczyc ere biegajacych niczym wytrawni sprinterzy armii paredziesiat osobowych?

Moj pomysl polega na tym by walczace druzyny ktore podjely walke mogly zmieniac lokacje z jedno sekundowym opoznieniem.
W konvu oddzial walczacy odrywajacy sie od wroga nie zasuwa niczy Usain Bolt...

Jak ktos sie decyduje na bitwe to niech to bedzie bitwa a nie wyscig szczurow.

Co wymaga przebudowy bitwy takze.
Dwie linie idace na siebie do zwarcia nie atakuja wszyscy jednego . Kazdy powinen tluc swojego.
Np. Obrazowo gdy zderzaja sie dwa mury tarcz.

Dodac bogate opisy walki a zlikwidowac spece albo ostro obciac bo teraz nazwac ten przedwczesny wytrysk 2,3 sekundowy walka nie sposob.

Zmniejszyc kare za zgona do 10% z posiadanego lvl, a nie z calego expa wiec by stracic caly lvl potrzeba 10 zgonow.

Wydluzyc poziomy i cechy, i dac ludziom expic normalnie,a nie jakies bloki na expa...

Ludzie lubia walczyc i expic umozliwcie im to, najwyzszy czas poruszyc ten skostnialy plan.

Rpg na tym nie ucierpi a wzbogaci rozgrywke.

Awatar użytkownika
Sadriviel
Posty: 79
Rejestracja: 23 mar 2016 07:37

Re: pvp

Post autor: Sadriviel » 22 kwie 2016 18:00

Irvin pisze:Moze juz czas zakonczyc ere biegajacych niczym wytrawni sprinterzy armii paredziesiat osobowych?
Nope. Jakie armie po parędziesiąt osób? Codzienność to walki max. 5vs5, ostatnia masowa walka to chyba bitwa na Skellige gdzie po każdej stronie było... 25-35 osób.
Irvin pisze:Moj pomysl polega na tym by walczace druzyny ktore podjely walke mogly zmieniac lokacje z jedno sekundowym opoznieniem.
W konvu oddzial walczacy odrywajacy sie od wroga nie zasuwa niczy Usain Bolt...

Jak ktos sie decyduje na bitwe to niech to bedzie bitwa a nie wyscig szczurow.
Z pewną dozą prawdopodobieństwa, niebezpiecznie graniczącą z pewnością, śmiem twierdzić, że tego zmienić się nie da - trzeba by przepisać cały kod walki Arkadii.
Irvin pisze:Co wymaga przebudowy bitwy takze.
Dwie linie idace na siebie do zwarcia nie atakuja wszyscy jednego . Kazdy powinen tluc swojego.
Np. Obrazowo gdy zderzaja sie dwa mury tarcz.

Dodac bogate opisy walki a zlikwidowac spece albo ostro obciac bo teraz nazwac ten przedwczesny wytrysk 2,3 sekundowy walka nie sposob.
Zgłoś się na Wiza, napisz nowy kod, napisz nowe opisy. Wyzywam Cię. :P
Irvin pisze:Zmniejszyc kare za zgona do 10% z posiadanego lvl, a nie z calego expa wiec by stracic caly lvl potrzeba 10 zgonow.

Wydluzyc poziomy i cechy, i dac ludziom expic normalnie,a nie jakies bloki na expa...
Kary za zgon, poziomy, cechy i expy przeszły stosunkowo niedawno gruntowna zmianę. Kiedyś traciłeś 30% całego expa. Chcesz wbić legendę na goblinach w lesie pod Wittenhausen? I wracać do walki zaraz po obudzeniu się po zgonie, bo straciłeś tyle co nic?
Irvin pisze: Ludzie lubia walczyc i expic umozliwcie im to, najwyzszy czas poruszyc ten skostnialy plan.

Rpg na tym nie ucierpi a wzbogaci rozgrywke.
Masz działający, dobry system walki i expa wypracowany przez prawie 20 lat istnienia Arkadii. Ten plan nie jest skostniały, bo zmienił się przez ostatnie 2-3 lata.

Przykro mi, ale pomysły z Twojego posta są do niczego.

Miałem się nie odzywać i nie komentować... może następnym razem uda mi się powstrzymać.
Cierpliwość i spokój nie są moimi cnotami.

Awatar użytkownika
Egvene
Posty: 102
Rejestracja: 23 kwie 2015 18:41

Re: pvp

Post autor: Egvene » 22 kwie 2016 18:44

Irvin - aleś mnie rozbawił :D

Norcerno
Posty: 88
Rejestracja: 31 sty 2016 21:40

Re: pvp

Post autor: Norcerno » 23 kwie 2016 01:16

Mnie najbardziej bawi ta logika dziesięciu procent. Chyba że czegoś nie rozumiem? W sensie że gra zapamiętuje jaki najwyższy poziom miałeś i od tego odlicza 10% czy co? xD

Blain
Posty: 15
Rejestracja: 03 lip 2013 23:41

Re: pvp

Post autor: Blain » 25 kwie 2016 13:47

Jedna rzecz mi się tutaj podoba. Mianowicie wprowadzenie współczynnika maksymalnego okrążenia (czy jak to tam nazwać - w grach strategicznych nazywa się to szerokość frontu dla prowincji)

Każda istota, która może zostać zaatakowana powinna posiadać taki współczynnik przyjmujący wartość całkowitą nieujemną większą od zera. Współczynnik ten opisywał by górną granice postaci atakujących daną istotę. Dla graczy mogłaby to być myślę wartość z zakresu (3-6) a dla npc różnie. Np snotling 3, pluskwa 8 a kraken 20. Chodzi o to że nie jest fizycznie możliwe by 20 osób atakowało na raz jednego malutkiego snotlinga ale już ogromnego krakena owszem.

W ten sposób walka wyglądałaby mniej więcej tak jak sobie wymyślił autor wątku.

Co do zagadnienia od strony technicznej to powinno być to do zrealizowania bo przy rozpoczynaniu ataku należałoby sprawdzić czy ilość osób atakujących postać nie przekracza już współczynnika okrążenia. Jeżeli tak to dajemy komunikat (przerzucamy atak na drugiego wroga itp.) a jeżeli nie to atakujemy.
Problem zaczyna się w kodowym rozwiązaniu wspierania, zasłaniania i innych zdarzeń które musiałby także sprawdzać ten współczynnik i (miło by było) przerzucać się inteligentnie na możliwego do zaatakowania wroga.

PS. Mógłbym zgłosić taki pomysł o ile rzeczywiście wygląda na wartościowy - poddaję to pod dyskusje.

Norcerno
Posty: 88
Rejestracja: 31 sty 2016 21:40

Re: pvp

Post autor: Norcerno » 25 kwie 2016 16:13

O, to brzmi ciekawie i w miarę sensownie. :)

Blain
Posty: 15
Rejestracja: 03 lip 2013 23:41

Re: pvp

Post autor: Blain » 29 kwie 2016 12:18

Tak mnie jeszcze natchnęło....

Pamiętacie możne scenę z filmu 13 wojownik gdzie uciekający tunelami wikingowie natrafiają na ślepą uliczkę? Postanawiają walczyć dwójkami bo więcej się w korytarzu osób nie zmieści obok siebie (cytat: Walczymy na zmianę. Dwóch walczy reszta odpoczywa).
Dodanie takiego modyfikatora (tu analogia z szerokością frontu jest już niemal pełna) do niektórych lokacji (tunele, jaskinie, wąskie korytarze) także dodała by smaczku grze bo możliwa byłaby sytuacja gdzie np 3 silne postacie potrafią wytrzymać atak 10 słabszych (co dziś się nie zdarza o ile dysproporcja siły nie jest bardzo duża)

Technicznie musiało by to być zrobione tak że przy atakowaniu sprawdzamy ten modyfikator lokacji i jeżeli postaci walczących po naszej stronie jest więcej niż jego wartość nie ma możliwości zaatakowania.

PS. Liczyłem na większy odzew graczy (kąśliwe komentarze, wyzwiska, próby zniechęcenia) ale być może mało kto czyta pomysły.

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: pvp

Post autor: Tercoral » 29 kwie 2016 13:44

Oj czytaja. Tylko przez te forum przewinelo sie tyle durnych pomyslow (w tym moje) ze juz szkoda meczyc klawiatury.

Hmm Ja bym cos zrobil z rozkazami. Nie mam pojecia co, ale bym zrobil. Dlaczego musze czekac po przelamaniu zeby zaslonic kolege?
Wydaje mi sie ze ten system mozna madrzej zrobic, ale ja nie mam pomyslu jak.
Tęczowe serce... :oops:

ODPOWIEDZ