Drobne Pomysły

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Pier » 28 lut 2011 19:03

Re Sjorving:
Przykłady które umieściłem nie są logami, są napisane "z palca", tak więc rozumiem mechanizmy, które nimi rządzą. Przykład z grzybowymi potworkami z logicznego punktu widzenia jest jak najbardziej poprawny, ale w praktyce może być dla niedoświadczonych graczy uciążliwy. Kwestia priorytetów, mnie to osobiście nie przeszkadza ;)

Gorzej jest z pierwszym przykładem, jeśli najpierw sprawdzane jest otoczenie, a później ekwipunek, to w komendach operujących na pojemnikach jest tu niekonsekwencja. Nowy przykład, nieco bardziej precyzyjny:

Kod: Zaznacz cały

Wioska.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i polnoc.
Rozerwana sakiewka.

> i

Do pasa masz przytroczone zamkniety skorzany nieduzy woreczek i zamknieta sakiewke.
Masz przy sobie wiele zlotych monet, wiele miedzianych monet, wiele srebrnych monet.

> otworz sakiewke
> wloz monety do sakiewki
> zamknij sakiewke

Rozerwana sakiewka juz jest otwarta.
Nie jestes w stanie wlozyc wielu zlotych monet do zamknietego pojemnika.
Nie jestes w stanie wlozyc wielu miedzianych monet do zamknietego pojemnika.
Nie jestes w stanie wlozyc wielu srebrnych monet do zamknietego pojemnika.
Rozerwanej sakiewki nie da juz sie zamknac.

> s

Wioska.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnoc i poludniowy-zachod.

> otworz sakiewke
> wloz monety do sakiewki
> zamknij sakiewke

Otwierasz sakiewke.
Wkladasz wiele zlotych monet, wiele miedzianych monet i trzynascie srebrnych monet do otwartej sakiewki.
Zamykasz sakiewke.
Jak widać otwieranie działa najpierw na otoczenie, a wkładanie najpierw na ekwipunek. Z otwieraniem pół biedy, można pokombinować i wpisać, otworz wszystko, gorzej jest z wkładaniem ;) Jeśli chce się przerzucic sprzet z plecaka leżącego na ziemi do tego na plecach i wpisuje:

Kod: Zaznacz cały

>wez wszystko z plecaka
>wloz wszystko do drugiego plecaka
W efekcie będzie się wyciągać i wkładać do tego samego plecaka i tak można się bawić w nieskończoność. :mrgreen:

Sunird
Posty: 62
Rejestracja: 13 lut 2009 11:23

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Sunird » 28 lut 2011 19:09

Fajne masz zabawy

Awatar użytkownika
Violla
Posty: 174
Rejestracja: 11 maja 2009 19:42
Lokalizacja: Fandall

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Violla » 28 lut 2011 20:12

Wesprzyj Piera.
To faktycznie bywa upierdliwe.
Niziołki wszystkich krajów - łączcie się!

"[...] hobbity to naprawdę zadziwiające stworzenia. Możesz się nauczyć o nich wszystkiego w ciągu miesiąca, a jednak, po stu latach, mogą cię dalej zadziwić"/Gandalf Szary

http://www.pajacyk.pl/

Awatar użytkownika
Redaan
Posty: 122
Rejestracja: 14 lut 2009 20:20

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Redaan » 28 lut 2011 20:15

Z tego co zdazylem zauwazyc dziala :

wloz monety do swojego plecaka
wloz monety do swojej sakiewki

Jednak rozumiem ze w przypadku segregowania ziol moze byc z tym problem.

Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Pier » 28 lut 2011 20:24

Z ziołami to już w ogóle jest "wesoło", nie jestem pewien bo nie sprawdzałem tego dokładnie, ale jest podobny problem z różnicami miedzy komenda 'włóż' a 'weź', tylko ze tutaj dodatkowo jest jeszcze rozróżniany ekwipunek luźny i ten przytroczony.
Przykładowo mam przy sobie więcej jak pięć woreczków z czego część przytroczona i próbuje namierzyć woreczek, do którego chcę włożyć jakieś nowe zioło. Zaglądam do wszystkich i widzę, że tego typu zioła są w trzecim, wkładam więc do trzeciego woreczka te zioła, zaglądam ponownie aby się upewnić, a tam nie ma tych ziół, które przed chwilą włożyłem. W tym przypadku przysłówek 'swoje' nas nie ratuje. :ugeek:

Awatar użytkownika
Eve
Posty: 270
Rejestracja: 24 lut 2009 18:39

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Eve » 01 mar 2011 13:02

Hmm.. Czy jest możliwość kodowa żeby ułatwić zielarzom z woreczkami i np.
<oznacz woreczek jako pierwszy>? Z punktu widzenia gry zielarz może widzieć coś w stylu:
ob woreczki
Na xx woreczku dostrzegasz karteczke z cyfra 1.
Na yy woreczku dostrzegasz karteczke z cyfra 2.

To tylko luźny pomysł ponieważ nie wiem czy kodowo jest to trudne czy łatwe, ale w domyśle jeśli wtedy wpisze się "wez ziola z pierwszego woreczka" to nie sprawdza lokacji/wszystkiego tylko konkretny woreczek 1.

Zurwen
Posty: 755
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Zurwen » 01 mar 2011 15:54

otworz woreczek; wloz ziola do niego; zamknij go

Działa zawsze i perfekcyjnie.
Ewentualnie:
zajrzyj do woreczka; otworz go; wloz ziola do niego; zamknij go

Podobnie z plecakiem.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).

Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Pier » 01 mar 2011 16:12

To nie rozwiązuje problemu podczas segregowania zawartości pojemników. Może kiedyś ktoś znajdzie na to czas ;)

Awatar użytkownika
Vicorin
Posty: 93
Rejestracja: 23 gru 2009 17:52

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Vicorin » 03 mar 2011 01:25

Można by ułatwić sortowanie sprzętu. Jak jest na ziemi z 200 sztuk broni to
np: "podnieś raczej skuteczne bronie"
i postać podnosi np: 4 sztuki broni tak jak je ocenia

Awatar użytkownika
Magog
Posty: 127
Rejestracja: 07 sty 2011 00:05

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Magog » 03 mar 2011 10:47

Jasne, a nastepnie "Zabij tego przeciwnika, ktorego mam najwieksze szanse ubic"
Podstawowa zasada RPG - "Less QQ, More Pew Pew"

Zablokowany