Skrypty

Forum wieści z Arkadii.
Amavandrel
Posty: 82
Rejestracja: 23 mar 2009 07:29

Re: Skrypty

Post autor: Amavandrel »

Re Eve:
Wciskasz porównanie i po 3 ekranach tekstu dostajesz najsłabszego w przeciągu góra sekundy. W tym czasie skrypt analizuje 15 przeciwników. Sądzę, że przy 15 przeciwnikach nie jest możliwe "z palca" zrobienie tego porównania, stąd moje przekonanie o zyskaniu znaczącej przewagi, a więc i braku legalności rozwiązania.
Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Paulie »

@Amavandrel - bylbym sklonny polemizowac, ale w swietle najnowszych wiesci pewne jest, iz taki skrypt (porownujacy x wrogow i wybierajacy najslabszych) jest zakazany.

Wciaz jednak dziwi mnie pare kwestii (a skoro jest jakakolwiek odpowiedz na ten temat, to napisze o nich, a co!)
Skrypt na wskazanie kierunku po przetropieniu nie czyni nieludzkiej optymalizacji (przyspieszenie jest niewielkie, acz cenne, ponadto gracz moze uzyskac ten sam efekt poprzez zbidnowanie na stale 9 przyciskow), co wiecej, gracz wie jaki kierunek wskaze. Ergo kara dla ogrow wciaz niezrozumiala.

Skrypt, posiadajacy baze danych z wrogami i bindujacych ich pod atak w odpowiednich warunkach, w/g wiesci, jest nielegalny. Jednakze bez niego, szansa zabicia kogos bylaby bardzo niska, ba, sam atak bylby trudny. W tym przypadku potrzebne jest znaczne przyspieszenie i mam nadzieje, ze nie bedziecie za to karac.

A wlasciwie, co do tematu kar, skoro jak sami stwierdziliscie, ustanowienie granicy co jest dozwolone, a co nie, jest niemozliwe, to skad gracz ma to wiedziec? Nie ma takiej mozliwosci, wiec dlaczego od razu dostaje po dupsku? Podczas namierzenia jakiegos mechanizmu, ktory waszym zdaniem oferuje za duzo, nie moznaby tak upomniec osoby stosujace go? Co wiecej, napisac o tym na wiesciach, by inni gracze tego nie powtorzyli? No chyba, ze czerpiecie przyjemnosc z karania osob, w takim wypadku ta cala dysputa nie ma sensu. Licze jednakze na wasza dobra wole.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Awatar użytkownika
Molu
Posty: 202
Rejestracja: 19 gru 2009 23:27

Re:

Post autor: Molu »

Paulie pisze:Skrypt na wskazanie kierunku po przetropieniu nie czyni nieludzkiej optymalizacji (przyspieszenie jest niewielkie, acz cenne, ponadto gracz moze uzyskac ten sam efekt poprzez zbidnowanie na stale 9 przyciskow), co wiecej, gracz wie jaki kierunek wskaze. Ergo kara dla ogrow wciaz niezrozumiala.
Jakos nie wydaje mi sie, zeby gracz zbindowal sobie rowniez kierunek polnocne-poludnie (a zdaje sie, ze cos takiego sie pojawilo). Natomiast jesli skrypt bylby ten sam, a gracz zamiast szeptac - wskazywalby kierunek, na pewno nie moglby wskazac takiego dziwnego. Wiec co? W takim przypadku byloby to legalne? :)
Jakos nie sadze...

Co do tego, ze gracz wie jaki kierunek wskaze - nie wie. Wystarczy trzymac wcisniete F1 i komenda pojdzie do muda w duzo krotszym czasie, niz gdyby gracz przeczytal dany kierunek i wtedy wcisnal odpowiedni bind (czyli jeden z 10 standardowych kierunkow).
Paulie pisze:Skrypt, posiadajacy baze danych z wrogami i bindujacych ich pod atak w odpowiednich warunkach, w/g wiesci, jest nielegalny.
Natomiast wystarczy miec stale bindy np. "zabij ogra" czy "zabij mutanta" i wciskac go przy spotkaniu odpowiedniej rasy? Wtedy nie bedzie automatycznie bindowany, a jednoczesnie bedzie go mozna wcisnac rownie szybko. Tylko wtedy pojawi sie pogrom wsrod zoltkow danych ras, o podobnym opisie...

Reasumujac - wciaz nie wiadomo co mozna, a czego nie wolno. Co bedzie karane, a co ujdzie plazem. Troche bez sensu.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem tego, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Skrypty

Post autor: Haern »

Zabij ogra, zabij mutanta! dobre! I bardzo przydatne... Proponuje spojrzec troche szerzej.

edit:
Z tropieniem - 8 czy tam 10 kierunkow na bindach, ok. Lista wrogow > 200 osob - to juz ciezej wrzucic na bindy.
Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skrypty

Post autor: Rennz »

Zresztą zabij ogra, krasnoluda czy tam kogokowiek innego jest bez sensu - spóźnisz się z reakcją o ułamek sekundy (skoro bindowane kierunki są dozwolone, a wraz z nimi mappery to nie jest problemem przebiec przez lokację - zresztą jak się zna teren, na którym się kręci to i mapper nie jest potrzebny) i zaatakujesz członka swojej drużyny.
Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Re:

Post autor: Paulie »

Molu pisze: Natomiast wystarczy miec stale bindy np. "zabij ogra" czy "zabij mutanta" i wciskac go przy spotkaniu odpowiedniej rasy?
No swietne rozwiazanie. Wezmy sobie taki przyklad - druzyna zawierajaca mutanta1, mutanta2 i mutanta3 spotyka zakonnika1 i zakonnika2 w miescie. Efekt stalych bindow?
Zakonnik1, zakonnik2 wciskaja "zabij mutanta", atakuja jednego wroga.
Mutanci wciskaja "zabij czlowieka", na co mutant1 i mutant2 dostaja zwrot w postaci "Alez jestes w druzynie z mutantem3", a mutant3 atakuje npca mieszczucha... Zupelnie juz abstrahujac od przelaman i innych zmian szyku.
Mam nadzieje, ze takie "obrazowe" porownanie ukazuje bezsensownosc stalych bindow w tym przypadku.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Urithair
Posty: 177
Rejestracja: 14 gru 2009 01:39

Re: Skrypty

Post autor: Urithair »

No to w takim razie nalezy sie zapytac, czy dozwolone jest bindowanie, ktore kolejnosc ustala ze sczytania kondycji. Znaczy sie jest tych powiedzmy 12 ludkow na lokacji, wiec sie binduja kolejno - od 1 do 12. Czy taki atak bylby legalny? Jesli wcisnalbym bind z numerkiem 6? Bo wiedzialbym, ze to 6 to na przyklad moj wrog?
Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skrypty

Post autor: Rennz »

Nie będzie wiadomo co jest legalne dopóki konkretne informacje nie zostaną podane. Szczerze mówiąc po notce na Wieściach wciąż nie mam zielonego pojęcia, które skrypty są legalne, a które nie. W zasadach wyraźnie napisane jest, że legalne są skrypty, które nie wysyłają nic bez naszej wiedzy do muda. Tym samym jeśli mamy alias/bind, który pobiera dane z muda np. na temat kondycji osób na lokacji (więc mamy świadomość tego co naciśnięcie go dokładnie robi) i przez porównanie ustala, że z pięciu osób na lokacji jakaś konkretna jest najbardziej poraniona i tą właśnie ustawia jako cel (po naciśnięciu innego binda lub wklepaniu kolejnego aliasa) nie atakując jej samemu, to powinien być legalny.

Nie mówię oczywiście, że trzymanie tego binda cały czas i atakowanie z nieludzkim czasem reakcji będzie w porządku - w tym wszystkim chodzi raczej o umiar w stosowaniu takich ułatwień. Tym samym jeśli nagle na ekranie zaświeci nam się na czerwono/żółto/zielono/różowo, że weszliśmy na lokację z wrogiem to powinniśmy poświęcić chociaż ten ułamek sekundy na sprawdzenie kogo właśnie zamierzamy zaatakować po wciśnięciu binda. Pewnie zaraz odezwą się głosy, że w ten ułamek sekundy wróg ucieknie itp. Domyślam się też, że aktualnie sporej ilości graczy zależy na jak największej ilości fragów i mam wrażenie, że z tym po części w ten sposób chce MG walczyć narzucając takie obostrzenia, ale nie wiem czy tędy droga.
Awatar użytkownika
Ghark
Posty: 9
Rejestracja: 21 lut 2009 12:34

Re: Skrypty

Post autor: Ghark »

skoro fragowanie czy tam wojny miedzy gildiamy sie mg nie podobaja to niech wylacza opcje pvp i tyle :P bo bez uzywania bindow na atak, zaslony itp pvp nie ma racji bytu przy obecnym systemie walki/uciekania. W momencie kiedy pozbawimy goniacych mozliwosci sprawnego atakowania/tropienia, fragow nie bedzie, albo beda jedynie w przypadku duzej dysproporcji... co tez jest troche bez sensu.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Skrypty

Post autor: Rafgart »

Nawet sie nie spodziewalem, ze mamy tu do czynienia z takim poziomem patologii.
ODPOWIEDZ