Kregan pisze: ↑06 sty 2019 14:53
Dyskusja była o zmianie w zgonach/populacji i pobudzeniu muda by trochę poprawić mechanizm autoregulacji systemu, a skończyło się na obcinaniu siekierką nóg w kolanach legendom, żeby nie wystawały powyżej tłumu... w słabą stronę to zmierza.
Dyskusja jest o pobudzeniu muda, zgonach, populacji i regulacji systemu.
Po pierwsze -
określenie legendy zostalo uzyte jako pewne uproszczenie - Problem dotyczy faktu ogólnego podniesienia poziomu populacji graczy w stosunku do muda. Poziomu ktory wystaje ponad to do czego swiat zostal stworzony i jest zbalansowany. Obecnie norma lvlu graczy to "wielce", coraz wiekszy procent to widzial, no i zamiast promila legendy, zrobilo sie ich nieco wiecej.
Ten stan rzeczy nabudowywal sie przez ostatnie lata i ta tendencja bedzie z czasem rosla jeszcze bardziej bo nie ma predatora w ekosystemie.
Wysokosci przecietnego lvlu graczy wystaje drastycznie ponad to do czego swiat byl balansowany.
Problemu nudy graczy, narzekania na pvp, zdobywania magikow w 2 osoby itp itd magicznie nie rozwiaze nowa zabawka, event czy zniesienie kary za zgon ani uczynienie tej gry wersja najbardziej easy z mozliwych.
Można zrobic trzy rzeczy:
a) Zbalansowac caly swiat pod wysokie lvle zeby byl dla nich ciekawy - co wiaze sie z tym, ze:
- wiz musi poswieci setki godzin na balans swiata, kazdego jednego itemu, moba, terenu, uma itp itd;
- nowa postac ma jeszcze gorzej zeby zaczac ergo - nie ma zwiekszenia populacji gry, bo przegra ona z kretesem z innymi formami rozrywki,
- po smierci dalej tracimy rok expa i stajemy przed koniecznoscia poswiecenia kolejnego roku zeby to osexpic, bo przeciez swiat jest stworzony dla legend. Zeby gra stała się grywalna trzeba poświęcic LATA życia, realnego. Lata... Starzejaca sie populacja graczy predzej czy pozniej zacznie sie zmniejszac (dzieci praca itp), bo do wolnego czasu i emerytury jeszcze jednak wiekszosci daleko.
b) Zbalansowac graczy, by pasowali do swiata, ktory juz istnieje (tak wiem, wiekszosc zdaje sie nie wierzyc, ze to prawda i ze gdzies poza ich wlasna nudna Arkadiia ta sama Arkadia jest ciekawa i faktycznie zbalansowana). To z kolei wiaze sie z tym, ze:
- w świecie nastepuje obnizenie obowiazujacego lvlu z wielce do b.doswa, zwiedzil, czy jak to sobie wizowie wymysla, ze bedzie najlepiej dla balansu;
- balansowac trzeba pare rzeczy a nie setki;
- starzy gracze moga zaczac się bawić, ryzykowac na pvp, nie grac asekuracyjnie, bo odexpienie zgona zajmuje tydzien, dwa czy miesiac zamiast roku. Gra przestaje karac za poswiecanie jej czasu;
- nowa postac ma w miare rowne szanse zeby doskoczyc do reszty muda i zaczac szybko sie w niego bawic - uczestniczyc w wyprawach na trudnych przeciwnikow itp itd co przy okazji zacheca jednak do zostania dluzej w grze. Gdy realnym punktem osiagniecia czegos jest miesiac a nie rok to brzmi to o wiele bardziej zachecajaco.
c) Zostawic jak jest, ulatwic jeszcze bardziej, dodac brak kary za zgon i patrzec jak poziomy graczy zwiekszaja sie dalej, a Arkadia z multiplayera staje sie singleplayer - bo predzej czy pozniej kazdy bedzie mogl zdobyc niemal wszystko sam albo w 2 osoby z komorki.