Zmud pomoc

Forum techniczne Arkadii.
Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zmud pomoc

Post autor: Rennz »

Jeśli bardzo chcesz na wielu trigach to lepiej by pewnie było zrobić to tak:

Kod: Zaznacz cały

#CLASS {Walka|Krzyzyki|Ja}
#TRIGGER {Jestes w swietnej kondycji} {#sub {[%ansi(orange)##############%ansi(def)] JA}}
#TRIGGER {Jestes w dobrym stanie} {#sub {[%ansi(orange)############__%ansi(def)] JA}}
#TRIGGER {Jestes lekko rann{y|a}*} {#sub {[%ansi(yellow)##########____%ansi(def)] JA}}
#TRIGGER {Jestes rann{y|a}*} {#sub {[%ansi(orange)########______%ansi(def)] JA}}
#TRIGGER {Jestes w zlej kondycji} {#sub {[%ansi(firebrick)######________%ansi(def)] JA}}
#TRIGGER {Jestes ciezko rann{y|a}*} {#sub {[(darkred)####__________%ansi(def)] JA}}
#TRIGGER {Jestes ledwo zyw{y|a}*} {#sub {[%ansi(mediumvioletred)##____________%ansi(def)] JA}}
#CLASS 0
Umbar:
Klamerki [] są specjalnie jak myślę (-:
Awatar użytkownika
Umbar
Posty: 51
Rejestracja: 07 sty 2012 10:12

Re: Zmud pomoc

Post autor: Umbar »

No tak tak, [] zostawiamy, ale dodajemy przed subem i za nim magiczne ". A %ansi to już podstawa :)

PS. Miałem z początku takie badziewie, ale bardzo szybko to wywaliłem. Po prostu dojdziesz potem do skryptu który np będzie Ci bindował ataki, zasłony, przełamania i takie tam - i wtedy te krzyżyki zamiast kondycji będą Ci sprawę znacznie komplikowały. No, przynajmniej według mnie.
Awatar użytkownika
Mahaila
Posty: 73
Rejestracja: 19 lip 2011 00:48
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zmud pomoc

Post autor: Mahaila »

Umbar, Rennz, dzieki :)

Co do tego, ze szybko mi sie znudzi, zapewne masz racje (:D). Zabralam sie coprawda za takie cos bindujace zaslony, przelamania bla bla bla, bardziej jestem na etapie planowania co tak naprawde to wszystko mialoby mi robic, zamiast zaczac cokolwiek madrego pisac.

A fascynacja bindowaniem zaczela sie odkad znajomy podrzucil mi cos co sie zwie "bindy nietrigerowane". Najzabawniejsze w tym jest to, ze jest tam masa shortow, imion, shortow w bierniku, imion w bierniku.. straszny balagan. Dorobilam sobie do tego niby cos co mi elegancko wyswietla z jakiej gildii jest dany delikwent, i pod jakim przyciskiem mam atakowanie go. Niestety nie zdaje to egzaminu, bo robi sie balagan. Imiona na mudzie jakie sa kazdy wie. Czesto ich sa czastkami normalnych wyrazow, a co za tym idzie.. moj skrypt powodowal, ze podswietlalo sie kompletnie na wszystko. Jak nieco ogarne sie przez weekend, moze zaczne cos tam kombinowac konkretniej. Poki co bede mogla ogladac sobie jak moim przeciwnikom ubywa krzyzyczkow. Słodziutko. ;)
— A przysięgałem sobie, że gdy cię spotkam, padnę ci do nóg…
— Podziękuj — przytuliła się do niego. — Tak, jak należy. I padnij mi do nóg. Śniłam o tym, że padasz mi do nóg.
— Nikoletto…
— Nie tak. Inaczej.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Zmud pomoc

Post autor: Haern »

Do wyswietlania kilku spacji mozna uzyc funkcji %repeat albo %format. To pierwsze prostsze, z formatem wiecej zabawy ale mozna inne ciekawe rezultaty osiagnac.
Jak napisal Rennz w funkcji %ansi mozna uzyc nazw kolorow, ale wydaje mi sie - nie mam jak teraz sprawdzic - ze tylko 8 podstawowych kolorow ansi. Mozna za to ustalac tlo, miganie, pogrubienie i podkreslenie (co prawda dwa ostatnie nie dzialaly mi nigdy, uzywam czcionki Courrier).
[] To znaki specjalne, czasem cos sie wali w ich wyswietlaniu, wtedy w skrypcie nalezy dac przed nimi tylde.

@Mahalia:
subowanie kilku wyrazow w jednej linijce w zmudzie sie krzaczy- nie polecam. Poza tym to dosyc pamieciozerne.
Zeby natomiast uniknac lapania imion w wyrazach, warto po triggerze dodac specjalne wildchary - %s i %p (w formie {@zmienna_z _imionami}{%s|%p} - powinno pomoc uniknac lapania w slowach zawierajacych dane imie).

I moja uwaga ogolna - jak sie ma duzo triggerow na cos co mozna ogarnac jednym, to potem jest duzo przeklinania jak przyjdzie ochota cos zmienic:P

(Pisze z telefonu, prosze wybaczyc potencjalne bledy:P)
Gothrin
Posty: 152
Rejestracja: 05 paź 2011 16:35
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gothrin »

Gleanevall pisze:Wybacz, że się czepiam, ale pattern nie zaczyna się od spacji zawsze, kiedy tej spacji tam nie wpiszesz.
Owszem, ale znak * te spacje wlicza w pattern.

I co to znaczy "Który wildchar odpowiada za wymuszenie"? ;)
Mamy przecież ich kilka, np. %w, %x, %p ~ itd.
Pisząc 'wildchar' miałem oczywiście na myśli wildcard character.
W każdym razie myślę, że to rozwiąże twój problem:
^({^,}[a-z ]) i (*) robi cos.
(*), (*) i (*) robi cos.
Rozwiązało, dzięki. Aczkolwiek dalej nie rozumiem jakim cudem [a-z] wlicza spacje (np. jakiś jakiś ktoś) i traktuje potem dwa lub nawet trzy słowa jako całą zmienną. Za to odpowiedzialna jest spacja po 'z'?

Kod: Zaznacz cały

[a-z ]
100% swiata zostalo opanowane przez Ciemnosc.
Ravald
Posty: 110
Rejestracja: 06 maja 2011 14:44
Lokalizacja: Londyn

Re: Zmud pomoc

Post autor: Ravald »

Witam ponownie :)

Sprawa wyglada tak:
1. mam stringliste z kilkunastoma pozycjami (@listazbroi na sobie)
2. mam stringliste @donaprawy ze stanami znieszczenia zbroi (@stanzbroi)
3. druga stringlista to rzeczy, ktore _NIE_ sa "w znakomitym stanie", a sa czescia stringlisty @listazbroi
4. chcialbym, zeby przy ocenie ekwipunku trigger dodawal ten item z @listazbroi, ktory nie jest w znakomitym stanie, do stringlisty @donaprawy (tak, by mi nie dodawal kazdej rzeczy, ktora akurat oceniam na wyprawie po ekwipunek czy ogladam w sklepie).

Pomoze ktos?

Z gory dzieki
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Zmud pomoc

Post autor: Haern »

Uzyj #FO (forall) i #ADDITEM . Alias odpalajacy #FO dla @listyzbroi i wlaczajacy trigger dwuczesciowy, pierwszy pattern na 'oceniasz starannie', drugi na 'wyglada ...' (Czy jak tam brzmi ten komunikat o stanie zbroi). I jesli inny niz znakomity to #ADDI do listy popsutych. Z telefonu mi sie nie chce pisac calego skryptu, jesli nie dasz rady to z domu cos sklece jak dotre do kompa;) powodzenia.
Ravald
Posty: 110
Rejestracja: 06 maja 2011 14:44
Lokalizacja: Londyn

Re: Zmud pomoc

Post autor: Ravald »

Przyznaje, ze w zyciu nie zrobilem dwustopniowego trigga; bylbym niezmiernie wdzieczny, gdybys mogl poswieci pare minut na napisanie czegos, w czym moglbym grzebac :)
Wielkie dzieki!
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Zmud pomoc

Post autor: Haern »

Kod: Zaznacz cały

#CLASS {ZBROJE}
#ALIAS ocen_zbroje {#CLASS ZBROJE;#VAR donaprawy {};#VAR tmp_zbroja {};#FO @listazbroi {ocen %i};#CLASS 0;#ALARM czy_naprawa +2 {#ECHO {ZBROJE DO NAPRAWY: %numitems( @donaprawy) (%replace( @donaprawy, "|", ", "))}}}
#VAR listazbroi {czarny prosty helm|zolty lekki kirys|zielone ciezkie naudziaki}
#VAR donaprawy {}
#VAR tmp_zbroja {} {}
#TRIGGER {^{> | |}Oceniasz starannie ({@listazbroi}).$} {#CLASS ZBROJE;#VAR tmp_zbroja {%1};#CLASS 0}
#COND {^{> | |}Wyglada na to, ze {jest|sa} (*).$} {#CLASS ZBROJE;#IF ("%1" != "w znakomitym stanie") {#ADDI donaprawy @tmp_zbroja};#VAR tmp_zbroja {};#CLASS 0}
#CLASS 0
Trochę prostsze niż wersja, którą opisałem wyżej. Przykładowe trzy zbroje w zmiennej listazbroi. Brzydkie te średniki zamiast enterów, ale tak ZMUD eksportuje. Napisane pod 7.21, testowane 'na sucho'.
Ravald
Posty: 110
Rejestracja: 06 maja 2011 14:44
Lokalizacja: Londyn

Re: Zmud pomoc

Post autor: Ravald »

dzieki Haern!
sprawdze i dam znac :)
ODPOWIEDZ