Bronie półmagiczne
: 18 cze 2019 16:33
Pomysł na coś pośredniego między zwykłą bronią a typowym magikiem.
Działanie i wygląd:
Zwykła broń (można wprowadzić ograniczenia, żeby nie pojawiły się magiczne sztachety z płotu i butelki) z nałożonymi magicznymi runami. Ich działanie byłoby rozpoznawane przez osoby mające jakąś wiedzę o magii oraz o kategorii stworów, której dotyczą runy.
A runy mogłyby dotyczyć tylko jednej z kategorii stworów (nieumarli, pająkowate, wampiry itd - tak jak kategorie wiedzy). Broń przeciw tym stworom byłaby efektywnie silniejsza o jedną kategorię zarówno wyważenia jak i skuteczności, a dodatkowo działałaby jak srebrna. Wobec innych stworzeń i postaci działałaby normalnie.
Zużycie broni - jak zwykłych egzemplarzy, przy czym nałożenie run (patrz niżej) odbierałoby nieco wytrzymałości.
Zdobywanie:
Dowolną broń można pokryć runami (tylko raz) u odpowiedniego specjalisty - szamana, kowala, czarownicy. Specjalistów powinno być niewielu (2-3), ukrytych w miejscach mało dostępnych, ale z założenia nie wymagających dużej drużyny - w głębi bagien, lasów, w górach. Dokłądna lokalizacja zmieniałaby się co apokalipsę.
Pokrycie runami polegałoby na przekazaniu specjaliście wybranej broni, opłaceniu z góry usługi (powinno to kosztować niemało, powiedzmy 1 mt), a potem zdobyciu i przyniesieniu pewnych komponentów. Komponenty byłyby losowane z szerokiego zakresu spośród ziół, fragmentów stworów, ewentualnie innych (kamienie półszlachetne, metale, materiały typu spirytus, sól, olej). Na dostarczenie 2-3 takich komponentów byłby ograniczony czas - powiedzmy 3 doby arkadyjskie - po którym proces trzeba byłoby zaczynać na nowo, z nową bezzwrotną opłatą.
Po dostarczeniu komponentów broń byłaby dostępna po kilku arkadyjskich godzinach.
Inny rodzaj run mógłby nie modyfikować parametrów broni, a jedynie spowalniać jej zużycie.
Działanie i wygląd:
Zwykła broń (można wprowadzić ograniczenia, żeby nie pojawiły się magiczne sztachety z płotu i butelki) z nałożonymi magicznymi runami. Ich działanie byłoby rozpoznawane przez osoby mające jakąś wiedzę o magii oraz o kategorii stworów, której dotyczą runy.
A runy mogłyby dotyczyć tylko jednej z kategorii stworów (nieumarli, pająkowate, wampiry itd - tak jak kategorie wiedzy). Broń przeciw tym stworom byłaby efektywnie silniejsza o jedną kategorię zarówno wyważenia jak i skuteczności, a dodatkowo działałaby jak srebrna. Wobec innych stworzeń i postaci działałaby normalnie.
Zużycie broni - jak zwykłych egzemplarzy, przy czym nałożenie run (patrz niżej) odbierałoby nieco wytrzymałości.
Zdobywanie:
Dowolną broń można pokryć runami (tylko raz) u odpowiedniego specjalisty - szamana, kowala, czarownicy. Specjalistów powinno być niewielu (2-3), ukrytych w miejscach mało dostępnych, ale z założenia nie wymagających dużej drużyny - w głębi bagien, lasów, w górach. Dokłądna lokalizacja zmieniałaby się co apokalipsę.
Pokrycie runami polegałoby na przekazaniu specjaliście wybranej broni, opłaceniu z góry usługi (powinno to kosztować niemało, powiedzmy 1 mt), a potem zdobyciu i przyniesieniu pewnych komponentów. Komponenty byłyby losowane z szerokiego zakresu spośród ziół, fragmentów stworów, ewentualnie innych (kamienie półszlachetne, metale, materiały typu spirytus, sól, olej). Na dostarczenie 2-3 takich komponentów byłby ograniczony czas - powiedzmy 3 doby arkadyjskie - po którym proces trzeba byłoby zaczynać na nowo, z nową bezzwrotną opłatą.
Po dostarczeniu komponentów broń byłaby dostępna po kilku arkadyjskich godzinach.
Inny rodzaj run mógłby nie modyfikować parametrów broni, a jedynie spowalniać jej zużycie.