Pomysły na nowe magiki.
Pomysły na nowe magiki.
Hej, pomyślałem że osoby zainteresowane mogą przedstawiać tu swoje pomysły na ciekawe magiki, potem to zbiorę w kupę i stworzę opisy dla tych przedmiotów, które forum uznało za fajne. Dzisiaj po pracy przedstawię też propozycje na odświeżenie magicznych broni, które zdążyły się już zestarzeć (kosa, espadon i tak dalej).
Zawsze byłem fanem przedmiotow, ktore dają duże bonusy, ale za jakąś cenę, tak aby nie było oczywistych wyborów. Długi miecz +1 cieszył 20 lat temu w Baldurze.
1) Płytówka z ogromnym AC, ale przygniatająca swoją wagą. Założenia i cele: zbroja ma zapewniać wspaniałą, nieporównywalną z niczym ochronę, ale jej noszenie ma męczyć i bieganie z nią będzie praktycznie niemożliwe (~80 kilo), w związku z czym osoba ją nosząca będzie tylko tankować. Najlepiej aby całkowicie wyłączała defense (nie wiem, czy to można zakodować). Fun factor: uczucie, że jesteś niezniszczalny (dopóki nie wpadną na ciebie wrogowie, także będzie trzeba być bardzo ostrożnym).
2) Zbroja skórzana boostująca ukrywanie i skradanie, ale uniemożliwiająca zadawanie ciosów. Założenia i cele: ma służyć celom zwiadowczym, osoba ją nosząca ma być niczym "duch". Fun factor: podsłuchujemy wrogów.
3) Rekawice zwiekszające znacznie siłę, ale zmniejszające zręczność. Założenia i cele: Nie ma to być item typu "załóż i zapomnij", chciałbym aby po założeniu ich drastycznie zmieniał się nasz styl walki, będziemy zadawać ciosy z gigantyczną siłą, ale trafienie czegoś będzie graniczyło z cudem (coś w stylu + 25 podcech do siły, - 25 podcech do zręczności). Fun factor: trzymanie kciuków, że spec wejdzie, który zmasakruje wroga (ale wejść nigdy nie chce).
4) Rękawice boostujące walkę dwiema bronmi, ale zmniejszające siłę. Założenia i cele: przedmiot umożliwia walkę dwiema brońmi zawodom bez tej umiejętności w ograniczonym zakresie (powiedzmy + 25 do duala, tak aby wciąż to było o 10 mniej niż ma partyzant np.). Czynnikiem balansującym jest to, że zadajemy mniej obrażeń wszystkimi ciosami, stąd dla zawodów już z dualem rękawice nie będą skuteczne. Fun factor: wychodzimy trochę poza ograniczenia naszego zawodu i zyskujemy alternatywny sposób walki, co dla części zawodów może być bardzo ciekawe.
Zawsze byłem fanem przedmiotow, ktore dają duże bonusy, ale za jakąś cenę, tak aby nie było oczywistych wyborów. Długi miecz +1 cieszył 20 lat temu w Baldurze.
1) Płytówka z ogromnym AC, ale przygniatająca swoją wagą. Założenia i cele: zbroja ma zapewniać wspaniałą, nieporównywalną z niczym ochronę, ale jej noszenie ma męczyć i bieganie z nią będzie praktycznie niemożliwe (~80 kilo), w związku z czym osoba ją nosząca będzie tylko tankować. Najlepiej aby całkowicie wyłączała defense (nie wiem, czy to można zakodować). Fun factor: uczucie, że jesteś niezniszczalny (dopóki nie wpadną na ciebie wrogowie, także będzie trzeba być bardzo ostrożnym).
2) Zbroja skórzana boostująca ukrywanie i skradanie, ale uniemożliwiająca zadawanie ciosów. Założenia i cele: ma służyć celom zwiadowczym, osoba ją nosząca ma być niczym "duch". Fun factor: podsłuchujemy wrogów.
3) Rekawice zwiekszające znacznie siłę, ale zmniejszające zręczność. Założenia i cele: Nie ma to być item typu "załóż i zapomnij", chciałbym aby po założeniu ich drastycznie zmieniał się nasz styl walki, będziemy zadawać ciosy z gigantyczną siłą, ale trafienie czegoś będzie graniczyło z cudem (coś w stylu + 25 podcech do siły, - 25 podcech do zręczności). Fun factor: trzymanie kciuków, że spec wejdzie, który zmasakruje wroga (ale wejść nigdy nie chce).
4) Rękawice boostujące walkę dwiema bronmi, ale zmniejszające siłę. Założenia i cele: przedmiot umożliwia walkę dwiema brońmi zawodom bez tej umiejętności w ograniczonym zakresie (powiedzmy + 25 do duala, tak aby wciąż to było o 10 mniej niż ma partyzant np.). Czynnikiem balansującym jest to, że zadajemy mniej obrażeń wszystkimi ciosami, stąd dla zawodów już z dualem rękawice nie będą skuteczne. Fun factor: wychodzimy trochę poza ograniczenia naszego zawodu i zyskujemy alternatywny sposób walki, co dla części zawodów może być bardzo ciekawe.
Re: Pomysły na nowe magiki.
Zajmij się Hargrim, czym innym, bo te pomysły nie sa fajne.
Albo nie! Zrob opis magika, w którym nie będzie można się poruszać, ani walczyc, za to bedzie ladnie wygladal i swiecil. Stanie sobie taki w karczmie i będzie robil za lampe.
Albo nie! Zrob opis magika, w którym nie będzie można się poruszać, ani walczyc, za to bedzie ladnie wygladal i swiecil. Stanie sobie taki w karczmie i będzie robil za lampe.
Re: Pomysły na nowe magiki.
A ja się nie zgodzę z Thalonem - Twoje pomysły, gdyby zostały odpowiednio zbalansowane (bo mam wrażenie, że stosunek plusów do minusów jest zbyt mały, żeby takie magiki miały dawać satysfakcję) byłyby świetne. Tak są po prostu fajne.
A co najważniejsze:
Mi się od zawsze marzył zweihander na arkadii. A mógłby on na przykład...
5. Wielki zweihander, który nie dość, że waży dużo - niegroźnie zatruwa dobywającą osobę (mógłby mieć np. kolczastą rękojeść). Trucizna męczyłaby - można tu użyć mechaniki z np. ghuli. Rekompensatą za to byłby solidny dmg.
6. Sztylet łamacz mieczy. Zupełnie bez dmg, ale za to z jakąś niewielką szansą na złamanie broni przeciwnika - tutaj zaznaczam, że powinna być bardzo nieduża, na poziomie 1%.
7. Arkan-lasso. Miałby zarówno małą skuteczność, jak i szansę na trafienie, ale w przypadku trafienia - szansa na unieruchomienie (działające jak ogłuszenie moba). Broń bezużyteczna na expie, ale z dużym potencjałem pvp.
8. Najzwyczajniej w świecie magiczna mikstura pełnego uleczenia. Można ją wypić tylko raz, ale przywraca pełne zdrowie, manę i zeruje zmęczenie oraz leczy wszystkie zatrucia.
A co najważniejsze:
Jeśli dobrze rozumiem słowa Taraela - najlepiej, żeby nowe magiki nie wymagały kodowania nowych mechanizmów. Wszystko, co wymyśliłeś (zmiany cech, umów, waga, unieruchamianie) już istnieje.
Mi się od zawsze marzył zweihander na arkadii. A mógłby on na przykład...
5. Wielki zweihander, który nie dość, że waży dużo - niegroźnie zatruwa dobywającą osobę (mógłby mieć np. kolczastą rękojeść). Trucizna męczyłaby - można tu użyć mechaniki z np. ghuli. Rekompensatą za to byłby solidny dmg.
6. Sztylet łamacz mieczy. Zupełnie bez dmg, ale za to z jakąś niewielką szansą na złamanie broni przeciwnika - tutaj zaznaczam, że powinna być bardzo nieduża, na poziomie 1%.
7. Arkan-lasso. Miałby zarówno małą skuteczność, jak i szansę na trafienie, ale w przypadku trafienia - szansa na unieruchomienie (działające jak ogłuszenie moba). Broń bezużyteczna na expie, ale z dużym potencjałem pvp.
8. Najzwyczajniej w świecie magiczna mikstura pełnego uleczenia. Można ją wypić tylko raz, ale przywraca pełne zdrowie, manę i zeruje zmęczenie oraz leczy wszystkie zatrucia.
Kod: Zaznacz cały
Szczypiesz pieszczotliwie czterdziestego drugiego chochlika czarodzieja w policzek.
Szepczesz zlowieszczo: Titititi!
Re: Pomysły na nowe magiki.
To ja bym chcial lampe ktorej nie trzeba by uzupelniac zeby swiecila, albo jakas opaske na oczy/helm ktory daje widzenie w ciemnosci osobie ktora ja zaklada.
Tęczowe serce...
Re: Pomysły na nowe magiki.
Pograj trochę na Arkadii, to może coś w tym temacie znajdziesz.
Kod: Zaznacz cały
Szczypiesz pieszczotliwie czterdziestego drugiego chochlika czarodzieja w policzek.
Szepczesz zlowieszczo: Titititi!
Re: Pomysły na nowe magiki.
No to jakby ktos nie wiedzial co potrzeba:Rafgart pisze: ↑20 mar 2019 11:43
Tak jak pisalem wczesniej, oczekuje, ze system zacznie jako tako dzialac w calosci gdzies w polowie maja. Do tego czasu trzeba sie wykazac cierpliwoscia.
Na pewno bedziemy musieli rownoczesnie wzbogacic i uzupelnic liste przedmiotow magicznych. Dlatego jesli ktos chce pomoc, to beda potrzebne opisy, szczegolnie takich rodzajow, ktore teraz sa globalnie niedoreprezentowane.
- bron uniwersalna: SZTUK 1
- miecze dwureczne:SZTUK 2
- miecze jednoreczne:SZTUK 5
- topory:SZTUK 3 w tym 1 poltorareczny
- sztylety:SZTUK 4
- drzewce:SZTUK 3
- maczugi jednoreczne:SZTUK 2
- maczugi dwureczne:SZTUK 2
- mloty jednoreczne:SZTUK 1
- mloty dwureczne:SZTUK 3
- tarcze:SZTUK 3
- lekkie zbroje:SZTUK 2
- srednie zbroje:SZTUK 2
- ciezkie zbroje:SZTUK 1
do tego nalezy zrobic podzial jeszcze na domeny:
powyzsze magiczne ktore wystepuja TYLKO W 1 domenie, bez odpowiednika w drugiej:
Stary Swiat:3 (lacznie 6 rzeczy)
Ishtar: 1 (lacznie 1 rzecz)
6 - 1 = 5 na plus rzeczy bojowych na STARY SWIAT - wg mnie to jest Brak balansu :> w dobie wszechobecnego walca.
Wiec jak juz piszemy nt magikow, a Sam Naczelny napisal co potrzeba + kolega Naczelnego:
Tarael pisze: ↑18 lut 2019 10:00Istnieje zapotrzebowanie na:
* teksty karczmarzy dotyczące lokalnych wieści, zarówno takie ogólnikowe, zmyślone, przekręcone (przez wielokrotne powtarzanie), jak i faktyczne, związane z tym, co w danej okolicy się dzieje; forma wypowiedzi dowolna, różnorodność pożądana,
* opisy i pomysły na magiki; tu im mniej dana mechanika będzie związana z konkretnym przedmiotem, tym lepiej.
Dzięki!
To poprostu wrzucajmy pomysly na magiki + opisy na zglos MG
Jeszcze ode mnie W sprawie propozycji magikow.
Jakis czas temu dostalismy chodowle pokemonow - brak magika ktory by pomagal w szkoleniu, a troche many schodzi na to + zarcia
jakis czas temu weszla forma: Brak magika (np jakiegos manuskryptu) ktory dawalby np 3-6 doladowan tej formy - moznabyloby go odczytac u trenera (+staz) albo odczytac w walce i by odpalal forme(+zm, + hp)
Brakuje podobnej rzeczy do nauki jezykow (jest cos podnoszacego um), ale widzialbym jakiegos trenera u ktorego moznaby odpalic tego magika i max postepow w nauce jezyka
Plecak z pewnego miejsca jeszcze jest czy juz wyciety ? jak wyciety mozna prosic o powrot.
No i pewna mata, z pewnej gildii moglaby byc udostepniona ogolowi w ramach np wlasnie magika, zamiast wycieta od x lat.
No i poprosze o magika z pamietna funkcja MCOBRONA
Re: Pomysły na nowe magiki.
Może od razu walnij 'przyzwij wszystkich' i wręcz dumnie opisy temu wizowi który się pojawi pierwszy.
?zglos
Mowisz do posiwialego wiekowego kruka w Khazalidzie: Co poradzisz jak nic nie uradzisz.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
Re: Pomysły na nowe magiki.
moje opisy sa za slabe dlatego tu powrzucalem pomysly coby dodac
Re: Pomysły na nowe magiki.
Jako niepoprawnej miłośniczce broni drzewcowych zawsze marzyło sie ciezkie pilum do przebijania czy po prostu "rozbrajania" tarczy przeciwnika. W warunkach arkowych musialby jednak dzialac ciut inaczej niz faktyczne pilum, bo jako jednorazowy magik na byle tarcze bylby zwyczajnie bez sensu. Przykladowe dzialanie: powolne dziurawienie zwyklych tarczy i cos na zasadzie stiletta na magiczne - niszczy magiczna tarcze i sam traci swoje możliwości przebijania albo peka.
Re: Pomysły na nowe magiki.
A ja mam pytanie. Dlaczego niby rękawice jakieś tam miałyby zwiększać sile i obniżać zręczność? Magik na arce to pojęcie względne i wiele „magicznych” rzeczy nie ma w sobie w ogóle żadnej magii, to jakie to musiałyby być rękawice? Sztywne, ze broni zlapac nie można? Czy naciągane za łokcie i blokujące możliwość poruszania rekoma?
Albo ten magiczny kaftan w którym nie można wyprowadzać ciosów. To jakiś kaftan bezpieczeństwa ze związanymi rękawami?
Moim zdaniem arkowy „magik” powinien przede wszystkim być przemyślanym przedmiotem. Mogą być minusy wynikające z jego korzystania, ale te minusy nie powinny zawazac na tym czy warto go użyć czy nie, bo już jeden kilof mamy na arkadii i chyba wystarczy.
Albo ten magiczny kaftan w którym nie można wyprowadzać ciosów. To jakiś kaftan bezpieczeństwa ze związanymi rękawami?
Moim zdaniem arkowy „magik” powinien przede wszystkim być przemyślanym przedmiotem. Mogą być minusy wynikające z jego korzystania, ale te minusy nie powinny zawazac na tym czy warto go użyć czy nie, bo już jeden kilof mamy na arkadii i chyba wystarczy.
Kod: Zaznacz cały
ob siebie
Jestes turem, znanym jako:
Ob_205914, tur.
Jestes w swietnej kondycji.