Wygląda na to, że w wyniku dyskusji pojawiło się tyle wątków, iż umknął powód dla którego powstał ten temat.
Trzeba by do tego wrócić i usystematyzować.
Co nas boli: Mała populacja Arkadii
Cel: Zwiększenie liczby graczy na Arkadii
Myślę, że już nie musimy dookreślać dalszych ram typu kiedy i ilu. Na ten moment warto skoncentrować się nad celem i go rozpisać
Jak można osiągnąć cel
1. Przyciągnąć nowych graczy
2. Zatrzymać nowych graczy
3. Utrzymać starych graczy
I o tych punktach warto dyskutować - jak je zrealizować. Czyli znowu dokładnie określić czego chcemy i później zastanowi się czy wiemy jak to osiągnąć i czy jesteśmy w stanie to zrobić. Oczywiście możemy tez wartościować te punkt np najbardziej zależy nam na utrzymaniu obecnych graczy i na tym się koncentrujemy - do czego zmierza zdaje się ten temat
Mogę dać kilka przykładów ale ...no nie jestem tu specem
1. Jak przyciągnąć nowych graczy
a) Czy wiemy do jakich osób chcemy dotrzeć? Wiek/Płeć/Wykształcenie/Zainteresowania itp.
b) Jak do nich dotrzeć - artykuły w prasie/portalach/mailing/reklamy/ogłoszenia w miejscach publicznych/pozycjonowanie stron/itp
c) Co chcemy im przekazać - jaka informacja ma ich zachęcić do odwiedzenia Arkadii
d) Kiedy najlepiej taką/takie akcje zrobić
e) Czy je powtarzać i jak często
f) Jak sprawdzić ich skuteczność
2. Jak zatrzymać nowych graczy
To jest ważne bo nie chodzi nam o to by ktoś tylko odwiedził stronę, zalogował się, poczytał opisy i zrezygnował. Poza tym zatrzymanie nowego gracza jest czymś innym niż utrzymanie starego (który już zna świat, zna obsługę narzędzi i wie jak sobie radzić swoją postacią)
1. Łatwy start nowego gracza
2. Wygodny klient na start - tu już jest oficjalny klient i to wielki plus - wg mnie całkiem ok
3. Przyjazny świat na początkowym etapie (podpowiedzi co robić w tle, typu "jesteś w xxx możesz stad wyjść naciskając "w" i dzięki temu przejdziesz na zachód". Komunikat na start "Znajdujesz się w mieście X które to... Możesz tu znaleźć pracę u xxx." itp. "jeśli chcesz się rozwinąć wykonuj zlecone prace lub walcz i trenuj swoje umiejętności w gildiach podróżniczych). Trochę taki tutorial
4. Atrakcje które po utrzymaniu go w pierwszym etapie zatrzymają go na dłużej - i tu pewnie będzie to to samo co ma utrzymać obecnych graczy
3. Jak utrzymać obecnych graczy
I tu jest pole do popisu dla dyskusji w tym temacie.
Arkadia jest dość specyficzna grą. Po pierwsze jest grą tekstową. Po drugie niema endgame - brak max poziomów. Po trzecie grają tu wspólnie gracze PvP i PvE - open pvp. I ten ostatni punkt to chyba jedna z największych trudności do rozwiązania - obie te grupy mają inne oczekiwania.
Nie jestem w stanie szczegółowo tego opisać ale mogę wymienić to co jest wspólnego i podzielić się wiedzą jaka mam z innych gier - co mnie przy nich trzymało.
W każdej grze rpg czy to pvp czy pve liczy się kilka aspektów:
- rozwój postaci (nove lvle i treningi)
- zdobywanie sprzętu i bogactw (kasa, ciekawe itemki, magiczne bronie i zbroje itp)
- interakcja pomiędzy postaciami (musi grać ktoś poza nami, system gildii, stowarzyszeń, itp)
- walki pvp (róznego rodzaju ale to jest właśnie czasem rywalizacja i gra ambicji)
- rozległy i ciekawy świat (no na 10 lokacjach nie będzie zabawy - musisz mieć wybór gdzie idziesz i po co)
- ciekawe wydarzenia - tzw eventy - coś nietypowego co wyrywa cie z rutyny
To gdzie widzę problemy Arkadii to wg mojej hierarchii
1. Stagnacja świata - brak eventów, zdarzeń nietypowych. To wcale nie musi być mag-gracz, który będzie mistrzem gry i to organizował. To mogą być lotne patrole NPców - a może do nich się da podłączyć i idziesz jako armia. Może jak gracze uzbierają odpowiednia kasę to Chaos ruszy na Imperium, Nilfgard na Ishtar a Armia Kaedwen w końcu wyjdzie z obozu. Może ... Może ustawić wydarzenie które odpala sie raz na 10 dni albo losowo. Może cos w rodzaju dungeonu? Może na dane wydarzenie gracz może "wynająć" npcy wspierających?
Pomysłów może być wiele
2. Walki pvp - jak zrobić by było o co walczyć. By graczom chciało się walczyć. Teraz to najczęściej jest krótka potyczka i strona która uważa się za słabsza ucieka. Na to nie mam pomysłu i uważam, że ani max lvle ani likwidacja kary za zgon tego nie rozwiąże. Zawsze można zastanawiać się nad kolejna reforma która zwiększy znaczenie umów nad statami ale czy to ma sens?
3. Zdobywanie sprzętu i bogactw - tu bym dał możliwość craftowania/ulepszania przedmiotów. Dodatkowo wzorem Diablo może system run - to na nowo zwartościuje monety w grze - teraz mocno straciły na znaczeniu. Niech te runy beda z niską szansą losowały się z mobów. Runy o różnym znaczeniu - wadze. Niech je można craftować do wyższych. Łączyć z innymi by tworzyć ciekawe sprzęty - dokładnie tak jak w Diablo. Ileż ja czasu spędziłem kiedyś na Baalrunach czy Mefrunach
Dodatkowo losowość magików do pewnego stopnia - trochę taka niepewność co się trafi. Aczkolwiek to trzeba porównać z wyprawami po dany magik - to tez ma swój smak
Tyle ode mnie
V.