Strona 1 z 2

Błędy MCCP

: 24 cze 2017 00:14
autor: Rafgart
W ostatnim czasie dostalismy kilka zgloszen dotyczacych bledow MCCP (kompresji danych).
Chcialbym oszacowac skale zjawiska, wiec jesli u kogos taki blad sie pojawi, to prosze napisac o tym w ponizszym temacie dodajac informacje o swoim kliencie i rodzaju polaczenia internetowego.

Re: Błędy MCCP

: 24 cze 2017 09:33
autor: Rukhar
To może ochrzczę temat.

Ja gram ze Zmuda v7.21. Łącze się za pomocą "kabla". Zwykle osiedlowe stałe łącze.

Problemy pojawiają się w przeróżnych sytuacjach. Niekiedy wystarczy zmiana lokacji. Po wejściu na nową wyskakuję mi ładne okienko o tytule: MCCP Error, a w szczegółach jest puste pole lub jakieś nic nie znaczące znaki. Problem pojawia się również przy ocenie dużej ilości przedmiotów. Wpisując "ocen wszystko" potrafiło mi wyskoczyć 5 bądź 6 takich błędów. Najbardziej uciążliwe są jednak błędy przy zmianie lokacji, bo wyskakujące okienko od Zmuda nie chce się uruchamiać w tle tylko wyskakuje w środku na przykład walki i muszę najpierw je wyłączyć żeby cokolwiek innego zrobić.

Re: Błędy MCCP

: 24 cze 2017 11:20
autor: Coronius
Zmud 7.21 i połączenie kablowe.
Przy przeglądaniu skrzyni zawalonej do pełna.

Re: Błędy MCCP

: 24 cze 2017 11:21
autor: Aika
CMUD v3.34, głównie Wi-Fi, stabilne ale wolne.
Wygląda mniej więcej tak: http://imgur.com/a/7nZKs
Błąd jak i u Rukhara - najczęściej przy ocenie obiektu lub obejrzeniu obiektu. By zniknęło starczy wcisnąć enter, więc irytuje głównie. Co ciekawe, ktoś inny mi mówił o podobnym problemie korzystając ze ZMuda, a ja mówiłam że u mnie wszystko gra i jest świetnie. Tydzień później się zaczęło (od wczoraj).

Re: Błędy MCCP

: 24 cze 2017 11:29
autor: Shisu
Zmud 7.21 swiatłowód

Identyczny przypadek kliniczny jak u Rukhara.

Re: Błędy MCCP

: 24 cze 2017 11:37
autor: Rafgart
Ok, starczy.
Prosze sprawdzic czy problem bedzie nadal wystepowal po tej apokalipsie.
Oraz napisac jesli u kogos wystapil na innym kliencie niz Zmud/Cmud.

Re: Błędy MCCP

: 24 cze 2017 13:29
autor: Werbat
Nigdy nie miałem błędu MCCP korzystając z TinyFugue, teraz po migracji na Mudleta też jest ok.

Re: Błędy MCCP

: 24 cze 2017 13:34
autor: Stellan
Na Tintinie tez ok.
Przy okazji, dane z gmcp tez sa kompresowane?

Re: Błędy MCCP

: 24 cze 2017 14:08
autor: Rafgart
MCCP kompresuje wszystko co jest wysylane z muda. Dane GMCP to tak naprawde zwykly tekst, tylko odpowiednio oznaczony.
Wyglada na to, ze problemem jest zbyt duzy bufor dla MCCP z czym sobie Zmud/Cmud nie radzi. I to po jego stronie jest bledna implementacja protokolu, a nie Arkadii. Zreszta to nie jest jedyny problem z tym klientem, asynchroniczne procesowanie GMCP jest rownie klopotliwe i nas ogranicza.
Gdyby Zmud nie byl tak popularny, to bym to zignorowal i polecil wylaczyc MCCP. Jednak przy takiej ilosci uzytkownikow to raczej nie przejdzie.

Re: Błędy MCCP

: 24 cze 2017 14:40
autor: Stellan
Kilka lat temu uzywalem programu "mcclient", ktory robil za pomost miedzy klientem (bez mccp/z wylaczonym mccp) a serwerem.
Nie jestem teraz na Windowsie, ale chyba mozna to znalezc na necie i sprawdzic w ostatecznosci.