Strona 1 z 2

[tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

: 13 gru 2016 23:34
autor: Gafinel
Cześć,

Jeśli ktoś jest zainteresowany, to informuję, iż poczyniłem kilka prostych skryptów pod TinTin++ głównie z myślą o Linuksie. Jest to bardziej projekt tworzony na użytek własny, ale gdyby znalazł się ktoś, komu skrypty moje by się w jakikolwiek sposób przydały, to udostępniam je tutaj: https://github.com/lisuml/mud-arkadia-tintin.

Jak widzicie nie jest to nic wielkiego, ot taka tam zabawa w wolnym czasie.

Serdecznie pozdrawiam.

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

: 16 gru 2016 12:08
autor: Werbat

Kod: Zaznacz cały

#action {brazowy pomnik admirala i piekna fontanna.} {
  #send {napij sie do syta z fontanny};
}
A to aby legalne? ;-)
Hint: sugerowałbym binda.

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

: 16 gru 2016 15:57
autor: Butma
Witamy w gronie konsolowych nerdow!
Z tego co widze idziesz droga lapania stanow z tekstu i wyswietlania po formacie za pomoca tickera z interwalem co jedna sekunde. Moze lepiej uzyc w tym celu gmcp? Druga sprawa, jak wspomnial wyzej Werbat, takie sprawy dobrze robic bindem chociazby przy uzyciu eventa map enter room.

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

: 16 gru 2016 16:58
autor: Gafinel
Szczerze mówiąc nie spodziewałem się jakiegokolwiek odzewu w tym temacie, więc jestem miło zaskoczony :-)

W weekend postaram się ogarnąć gmcp i poprawić mój brzydki sposób zaspakajania pragnienia ;-)

Dzięki za odzew!

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

: 19 gru 2016 15:16
autor: Gafinel
Przepisalem raportowanie stanu postaci tak, ze uzywa ono GMCP. Musze przyznac, ze jest to o niebo lepsze niz czytanie komunikatow i parsowanie ich.
Nastepna rzecza bedzie stworzenie bindow dla odpowiednich akcji, zobaczymy jak pojdzie.

Chyba najwiekszy problem mam z obsluga mapy. Z racji tego, ze duza przyjemnosc sprawia mi odkrywanie swiata Arkadii, nie chcialbym korzystac z zadnych gotowych mapek tylko stworzyc wlasna sam. Problem pojawia sie podczac opuszczania gry, kiedy to postac budzi sie w najblizszej lokacji startowej i musze za kazdym razem sprawdzac, gdzie tak naprawde znajudje sie teraz moja postac po ponownym zalogowaniu i zmienic standardowa lokacje na mojej mapie. Jakies pomysly w zwiazku z powyzszym bylyby mile widziane :-)

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

: 19 gru 2016 16:10
autor: Sadriviel
GMCP przesyła też koordynaty dla części lokacji. Jakbyś podpiął lokację mappera pod koordynat GMCP, to przenosiłby Ci postać. I to byłoby najsensowniejsze rozwiązanie.

Ewentualnie jeśli tintin nie łamie linii, to biorąc cały długi opis lokacji startowej możesz próbować podpiąć go pod konkretną lokację. W CMUDzie jest komenda #teleport. Trigger z patternem długiego opisu lokacji startowej i #teleport <numer lokacji>. Może w TinTinie możesz zrobić coś analogicznego?

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

: 19 gru 2016 20:47
autor: Gafinel
@Sadriviel: dziękuję za wskazówki. Udało mi się coś wydłubać z tego, co oferuje tintin :-) Rozwiązanie oparłem na Twojej pierwszej sugestii z koordynatami przesyłanymi przez GMCP.

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

: 20 gru 2016 07:39
autor: Sadriviel
Wziąłeś pod uwagę, że wartości X i Y mogą się powtarzać i sprawdzasz lokację jeszcze po wartości... chyba map?...

Chodzi mi o to, że możesz mieć lokację X=30 Y=30 na mapach MAP=Polnocna Temeria i MAP=Kaedwen. Musisz rozpoznawać lokację jeszcze po tej 3 wartości.

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

: 20 gru 2016 20:25
autor: Adremen
Sadriviel pisze:Wziąłeś pod uwagę, że wartości X i Y mogą się powtarzać i sprawdzasz lokację jeszcze po wartości... chyba map?...

Chodzi mi o to, że możesz mieć lokację X=30 Y=30 na mapach MAP=Polnocna Temeria i MAP=Kaedwen. Musisz rozpoznawać lokację jeszcze po tej 3 wartości.
Co więcej, jest trochę sytuacji, kiedy są 3 lokacje w tym samym obszarze o tych samych koordynatach. Przykładowo: Sklep (chyba z ubraniami) w Novigradzie, gdzie wchodzi się w górę 2x, wszystkie 3 lokacje mają te same koordy.

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

: 20 gru 2016 22:29
autor: Gafinel
Sadriviel pisze:Wziąłeś pod uwagę, że wartości X i Y mogą się powtarzać i sprawdzasz lokację jeszcze po wartości... chyba map?...

Chodzi mi o to, że możesz mieć lokację X=30 Y=30 na mapach MAP=Polnocna Temeria i MAP=Kaedwen. Musisz rozpoznawać lokację jeszcze po tej 3 wartości.
Rzeczywiscie, jest cos takeigo jak

Kod: Zaznacz cały

[map][id]
co daje mi mozliwoscpr acowac na wsporzednych

Kod: Zaznacz cały

[map][id]x[map][x]x[map][y]
Adremen pisze:Co więcej, jest trochę sytuacji, kiedy są 3 lokacje w tym samym obszarze o tych samych koordynatach. Przykładowo: Sklep (chyba z ubraniami) w Novigradzie, gdzie wchodzi się w górę 2x, wszystkie 3 lokacje mają te same koordy.
O to sie nie martwie, o ile koordynaty pozycji startowych beda unikalne, to mnie to jak najbardziej urzadza :-)

Dzieki za podpowiedzi!