Wersja 2.6a
To będzie duża aktualizacja, dlatego przed zalecam
wykonanie sobie kopii zapasowej całego katalogu profilu z którego gracie.
1. Nowy sposób trzymania konfiguracji
Zmienia się sposób trzymania konfiguracji, czyli tych dwóch: ustawienia-skrypty oraz ustawienia-mapper.
Po pierwsze, te dwa elementy są teraz złączone. Po drugie, trzymane jest to teraz w osobnym pliku, w katalogu profilu. Wycinek z Readme:
### USTAWIENIA ###
Skrypty maja swoje ustawienia, ktore mozna zaladowac za pomoc '/laduj [imie]'
Komenda '/laduj [imie]' laduje plik o nazwie [imie].txt z katalogu profilu
Mudleta.
!!! KATALOG PROFILU !!!
Aby dowiedziec sie gdzie siedzi katalog profilu, nalezy w linii komend w Mudlecie
wykonac komende:
lua getMudletHomeDir()
Zobaczymy cos pokroju:
""/Users/aaaa/.config/mudlet/profiles/Arkadia""
Z racji roznic Windows, Linux i OS X, profile sa w innych miejscach
i trzeba sobie samemu sprawdzic gdzie.
Aby zatem przygotowac plik konfiguracyjny do jakiegos imienia, wystarczy
z paczki skopiowac plik imie.txt do naszego katalogu profilu
i zmienic mu nazwe na np: adremen.txt
W katalogu profilu mozemy miec oczywiscie wiele takich plikow,
najsensowniej jeden plik/jedna postac.
Klepanie '/laduj [imie]' za kazdym razem kiedy sie wlacza Mudleta/loguje
moze byc upierdliwe, dlatego proponuje zrobic prosty trigger, ktory
bedzie nam ladowal ustawienia naszej postaci na konkretny tekst,
czyli na przyklad: "Witaj, Adremenie. Podaj swe haslo".
Wchodzimy zatem w Triggers i robimy "Add Item", nastepnie w polach wpisujemy
(przykladowo dla mojej postaci "Adremen")
- name: Adremen (tutaj dajcie cokolwiek, to po prostu nazwa triggera)
- 0: Witaj, Adremenie. Podaj swe haslo
- W tym duzym bialym polu dodajemy:
scripts_load_config("adremen")
I taki alias sprawi, ze logujac sie i podajac imie 'adremen', od razu
zostanie zaladowany plik 'adremen.txt'.
Zatem konfigurujac to dla innych imion po prostu zamiast 'adremen'
uzyc trzeba nazwy configu, ktory jest w waszym katalogu profilu.
w '0' oczywiscie daje sie tekst, ktory widzi sie po podaniu imienia
przy logowaniu.
W katalogu screenshot/ jest plik trigger_config ze screenshotem jak to
powinno wyglada dla postaci 'adremen'.
Podsumowując, można mieć teraz różne konfiguracje trzymane w osobnych miejscach (aczkolwiek sensownie jest myśleć o tym jako o konfiguracjach dla różnych postaci).
Przy aktualizacji sugeruję zrobić sobie kopię zapasową oraz wywalić te dwa elementy w Mudlecie w 'Scripts': ustawienia-skrypty oraz ustawienia-mapper. W paczce, która jest do pobrania poniżej jest plik
imie.txt, który jest wzorem do nowych ustawień. Większość ustawień się pokrywa, lecz doszły niektóre nowe, w tym
bardzo istotne, ustawianie wrogów opisane w punkcie 2.
2. Zmiany w bazie NPCow/postaci
Od teraz wrogów nie dodaje się w bazie, lecz w configu. W configu jest odpowiadająca za to sekcja:
Kod: Zaznacz cały
-- Wrogowie (postacie i gildie)
-- Wystarczy dac liste gildii, osob, przykladowo:
-- scripts.people.enemy_guild = {"SC", "MC"}
-- lub scripts.people.enemy_people = {"Rurek", "Ogorek"}
scripts.people.enemy_guilds = {}
scripts.people.enemy_people = {}
Osoby, które mamy w bazie i są zgildiowane są teraz od razu ładowane. Można sobie budować własną bazę lub skorzystać ze startowej pobierając ją: '/pobierz_baze'.
W bazie ludzi nie ma już możliwości dodawanie notatek.
3. Dodatki i nowości w walkach.
Między innymi:
- dodanie /rb lub /rb [id] jako rozkazu blokowania celu ataku i rozkazu blokowania osoby z tym [id].
- dodanie /rp lub /rp [id] jako rozkazu przełamania obrony celu ataku i rozkazu przełamania obrony osoby z tym [id].
- wyróżnienie udanych przełamań oraz zasłon. Kiedy ktoś z naszej drużyny przełamie pojawi się informacja, że można 'zaatakowac cel ataku'.
- opuszczenie drużyny nie wysypuje już okna drużynowego.
- dodane strzałki uciekających nam wrogów.
- Kiedy używany klikalnych >> (zielonej i czerwonej), za każdym razem jest teraz dana osoba wskazywana jako cel obrony i ataku bez względu na to czy jest rozkaz czy nie. Bardziej precyzyjnie: klikając na polu przed jakims [id] naszego kompana, oznaczamy go jako cel obrony. Klikając drugi raz na zielonym >> przy tym kompanie wskażemy go jako cel obrony ponownie i wykonamy rozkaz zaslony tej osoby. Analogicznie jest z oznaczaniem celu ataku i rozkazywaniem ataku.
Poza tym:
- sporo poprawek
- dodanie podświetlania magików (broni, zbroi, artefaktów). Domyślnie podświetlane są kolorem 'tomato', kolor podświetlania można sobie zmienić w ustawieniach
- poprawki w mapperze ze śledzeniem drużyny. Jeśli coś gdzieś nie działa, proszę o logi gdzie się coś wysypało.
- dodane spece partyzanta i nozownika (tylko 3 osoba na razie) + gladiatora (1+3 osoba)
Niebawem zostanie udostępniona poprawiona mapa startowa.
Aktualizacja: Dla ludzi posiadających wersję >=2.0, '/aktualizuj_skrypty'
Dla ludzi <2.0, tutaj jest pelna paczka:
klik
UWAGA: Nawet po wykonaniu "/aktualizuj_skrypty" trzeba wykonać następujące czynności:
1. Usunięcie ustawienia-skrypty oraz ustawienia-mapper
2. Skopiowanie z paczki imie.txt do katalogu profilu i zmiana nazwy na jakąś swoją (najlepiej [nasze_imie].txt)
3. [OPCJONALNIE] Dodanie triggera, który po zobaczeniu tekstu typu "Witaj [wasze_imie]. Podaj swe haslo:" sam zaladuje ten config (opisane w punkcie 1). Jeśli pominie się ten krok to za każdym startem mudleta trzeba ładować config używając: '/laduj adremen' (dla mojej postaci, mając plik 'adremen.txt' w katalogu profilu).
Ponieważ coś może pójść nie tak, bo zmienia się wiele, dlatego najszybszym kontaktem jest kontakt na IRCu (informacje o tym w README).