Strona 1 z 1
Drobne monety
: 21 mar 2015 19:41
autor: Zorilazor
Kazdy chyba kto z wieksza gotowka kiedykowlwiek w swiecie realnym poszedl na zakupy wie, ze popularnym problem pani w sklepie jest zwykle brak reszty. Kazdy sklep i sklepowa zawsze sa wdzieczni za drobne monety.
W handlu na Arkadii, z mojej obserwacji, tylko zielarz sie trzyma tych zasad. Kazdy inny sprzedawca bardzo chetnie wyplaca klientom najdrobniejsze monety za sprzedany towar.
tzn:
Zielarze to jedyny sklep w ktorym za sprzedane 50 ziol, dostaje sie zaplate w najgrubszej mozliwej denominacji.
Kazdy inny sklep dodaje miedziaki i srebrniki do kupy i wyplaca ogromne stosy tychze.
Skutek jest taki ze gracz albo leci do banku zdenominowac od razu (i zaplacic do 8% prowizji!), albo targac kilogramy monet ze soba, zeby wydac.
Dla graczy ze stazem to nie jest jakis specjalny problem, ale dla nowych postaci ktore zbieraja noze i palki ze snotow zeby w sklepie sprzedac za okolo 1000 miedziakow, to juz wiekszy.
Pomijam juz problem, posiadania przez kazdego sklepikarza, a tego w Kreutz w szczegolnosci, piwnicy wyladowanej miedziakami.
Mysle ze unifikacja/zmiana tego systemu na taki jak jest w skupach zielarskich nie zabralaby duzo czasu?
Re: Drobne monety
: 22 mar 2015 11:03
autor: Herenvarno
Oczywiście ze przydałoby się. Ale jest to jeden z mechanizmów (tak sadze) który ma "odsączać nadmiar gotówki" z serwera.
Re: Drobne monety
: 22 mar 2015 22:32
autor: Zorilazor
Inflacje na serwerze chyba probowano rozwiazac wieki temu przez obciecie cen skupu sprzetu, przez co zberanie zlomu stalo sie nieoplacalne.
Obciecie cen skupu ziol chyba cofnieto i przywrocono normalne ceny (tak mi sie jakos pamieta).
Problem jest taki, ze te 3-8% haraczu za denominacje uderza glownie w mlode postacie ktore i tak wydadza pieniadze na treningi, a musza zdenominowac bo nie dadza rady zaciagnac 25kg miedziakow do GP.
Gracz ze stazem wezmie pieniadze prosto do banku i wplaci na konto bez denominacji.
Re: Drobne monety
: 23 mar 2015 11:53
autor: Narmaniel
Arka to hard-fantasy. Spotkasz mutantów, siekną Cię, jeśli będą mieli na to ochotę - to jest przemoc fizyczna. Nie ogarniasz zamiany monet, ciągnięcia multum monet do trenera, wysokich stawek denominacji i wpłat w banku - to jest przemoc ekonomiczna.
Każdy kiedyś przestanie być żółtodziobem i nauczy się co i jak. Tu raczej trzeba by było uświadamiać młodych niż zmieniać cały system.
Re: Drobne monety
: 23 mar 2015 13:52
autor: Zorilazor
Hard fantasy to gatunek w ktorym kladzie sie nacisk na logike i rozsadek, podobnie jak hard SF w ktorym nacisk jest na szczegoly techniczne i naukowa scislosc.
http://www.tor.com/blogs/2009/01/hard-fantasy
Akurat ogromne stosy miedziakow ze skupu ryb na targu miejskim maja malo wspolnego z logika i rozsadkiem
Re: Drobne monety
: 23 mar 2015 14:44
autor: Tercoral
Akurat na targu to jest logiczne ze sprzedawca nie ma zlotych monet tylko miedziaki...
Mimo ze nie zgadzamy sie w jednej kwestii to mysle ze wszyscy sie zgodzimy w innej:
Na arce zawsze bedzie pot bol i lzy a nawet kreff
[Przynajmniej dla tych ktorzy zbieraja palki i noze ze snotlingow bez zawodu kupca, juz lepiej isc na ryby/ziola, a najlepiej ponosic paczki.]
edit: Protip
Re: Drobne monety
: 23 mar 2015 15:07
autor: Cyzel
Co nie zmienia faktu, ze wszystkim - nawet doswiadczonym graczom i kupcom - przydalaby sie poruszona zmiana systemu sprzedazy. Ogromne stosy miedziakow i srebra (zloto i mithryl przyjme w kazdej ilosci) to tylko niepotrzebne utrudnienie, bo jesli mialby to byc gold sink to wystarczyloby o te kilka procent zmniejszyc ceny skupu (dla zwyklych smiertelnikow oczywiscie. Kupcom trzeba o kilkanascie procent zwiekszyc
).
Podejrzewam, ze problem lezy w kodzie i zmiana kosztowalaby ogromny stos wizogodzin, ale caly czas mam nadzieje ze ktos bedzie chcial je poswiecic.
Re: Drobne monety
: 23 mar 2015 20:33
autor: Zorilazor
Mysle ze akurat ta zmiana duzo czasu by nie zajela, komenda sprzedaj jest pewnie zakodowana raz dla kazdego rodzaju skupu.
Czy sie komus bedzie chcialo to inna sprawa.
Re: Drobne monety
: 24 mar 2015 08:33
autor: Cyzel
Rzeczy, ktore nam wydaja sie proste wcale takie byc nie musza z punktu widzenia kodu. Skadinad wiem, ze sa czesci kodu Arkadii do ktorego wizowie nawet nie podchodza, bo zdecydowanie mniej czasu i balaganu zajelo by napisanie ich od samego poczatku.
Byc moze jestem naiwny, ale nie wydaje mi sie, by wizowie trzymali ten przestarzaly system z czystej zlosliwosci, bo jak juz wczesniej mowilem nie spelnia on zadnych pozytecznych funkcji i jest tylko utrudnieniem. Pokusilbym sie nawet o stwierdzenie, iz ogromne stosy monet stanowia rowniez pewne obciazenie dla kodu i zmiana bylaby pozyteczna rowniez z ich punktu widzenia.
Mimo wszystko trzymam kciuki. Moze ktos sie tym zainteresuje.