wszystkie mapy dla wszystkich
wszystkie mapy dla wszystkich
Chcę poruszyć temat map całej arki pod klienta.
Temat w sumie był poruszany lecz wraz z długością grania uważam, że Ci co nie mają Cmudów/Zmudów/MKlientow i tym podobne nigdy nie dogonią tych pozostałych. Nie zobaczą i nie doświadczą wszystkiego a powinni.
W kliencie nie ma całości map i nawet starsi gracze nie ma możliwości expowania i zdobywania lepszego sprzętu z ukrytych terenów.
Równouprawnienie dla wszystkich!
Temat w sumie był poruszany lecz wraz z długością grania uważam, że Ci co nie mają Cmudów/Zmudów/MKlientow i tym podobne nigdy nie dogonią tych pozostałych. Nie zobaczą i nie doświadczą wszystkiego a powinni.
W kliencie nie ma całości map i nawet starsi gracze nie ma możliwości expowania i zdobywania lepszego sprzętu z ukrytych terenów.
Równouprawnienie dla wszystkich!
Re: wszystkie mapy dla wszystkich
Tak jest, pozbawmy wszystkich przyjemności z samodzielnego odkrywania tychże terenów. Opiszmy je dokładnie, może jeszcze z statystykami, sprzętem. Po co Ci cmudy/zmudy/mklienty - Ktoś będzie chciał to i na kartce sobie narysuje. To o czym piszesz to nie "równouprawnienie" ale "jestem leniwy/nie chce mi się, podajcie mi wszystko na tacy".
Re: wszystkie mapy dla wszystkich
Proces odkrywania terenu jest elementem dającym frajdę na Arkadii. Wciąż gdzieś mam segregator z mapami ściągniętymi z Encyklopedii Arkadii i poprawionymi lub rysowanymi samodzielnie.
Klient przeglądarkowy i mapy w nim zawarte mają pomagać w graniu.
Względem Twojego pomysłu, mam kolejny:
Niech na mapie, obok lokacji będzie widoczna ilość graczy, która na niej jest. A po najechaniu na nią, niech się rozwija pełna lista imion, tytułów i poziomów doświadczenia.
A na koniec - takie pomysły jak Twój pojawiają się od czasu do czasu. Wizowie niczego takiego nie zrobią. I chwała im za to.
Klient przeglądarkowy i mapy w nim zawarte mają pomagać w graniu.
Względem Twojego pomysłu, mam kolejny:
Niech na mapie, obok lokacji będzie widoczna ilość graczy, która na niej jest. A po najechaniu na nią, niech się rozwija pełna lista imion, tytułów i poziomów doświadczenia.
A na koniec - takie pomysły jak Twój pojawiają się od czasu do czasu. Wizowie niczego takiego nie zrobią. I chwała im za to.
Re: wszystkie mapy dla wszystkich
Ja się zgadzam z Draconem. Nie mam przyjemności w odkrywaniu nowych terenów tylko w ich podbijaniu.
Niestety wiem ze są miejsca gdzie taka mapa nie zadziała np pustynia bez kompasu.
Niestety wiem ze są miejsca gdzie taka mapa nie zadziała np pustynia bez kompasu.
Tęczowe serce...
Re: wszystkie mapy dla wszystkich
Narmaniel i Ulmin
Zarówno ja jak i wielu już w danych miejscach było i odkryło. Dlaczego mam na kliencie nie funkcjonować prawidłowo w porównaniu z maperami w cmudzie itp. (prawidłowo to skutecznie i szybko się poruszać).
Nawet jak masz mapę to nie wiesz co Cię czeka, co zobaczysz i co możesz tam zdobyć - chociaż raz musisz być w danej lokacji "żeby wiedzieć".
Zarówno ja jak i wielu już w danych miejscach było i odkryło. Dlaczego mam na kliencie nie funkcjonować prawidłowo w porównaniu z maperami w cmudzie itp. (prawidłowo to skutecznie i szybko się poruszać).
Nawet jak masz mapę to nie wiesz co Cię czeka, co zobaczysz i co możesz tam zdobyć - chociaż raz musisz być w danej lokacji "żeby wiedzieć".
Re: wszystkie mapy dla wszystkich
jestem za Draconem!
po pierwsze - wielu graczy, jak ja, nie umie sobie oskryptować cmuda, zmuda czy innych klientów tak, ze nawet mapper ukryte wyjścia pokazuje;
po drugie - panowie, to nie czasy, gdy arka była wielkości Novigradu - taką arkę sam sobie bym narysował ;
po trzecie - młodzi gracze, także wiekowo, często nawet o tym nie pomyślą, toż to różnica pokoleń;
po czwarte - co wam szkodzi mapa dla młodych i słabszych? - wy i tak biegacie już pewnie na pamięć ;
po piąte - zgadzam się z przedmówcami, że widok siatki lokacji na mapie, to i tak nie to samo co wejść, poczytać opisy, znaleźć coś ciekawego, zostać zaatakowanym przez niewidzianego dotąd moba.
po szóste - niedawno dodano nowy las w Brettonni - jego mapa jest na stronie Wakahiko - dopóki tam jednak nie poszedłem postacią, nic mi to nie odebrało radości z odkrywania tego miejsca - a jak pięknie się błąkałem po nocy ;d.
reasumując, uważam, że bez obawy można dodać wszystkie mapy do klienta
wszystkiego dobrego!
po pierwsze - wielu graczy, jak ja, nie umie sobie oskryptować cmuda, zmuda czy innych klientów tak, ze nawet mapper ukryte wyjścia pokazuje;
po drugie - panowie, to nie czasy, gdy arka była wielkości Novigradu - taką arkę sam sobie bym narysował ;
po trzecie - młodzi gracze, także wiekowo, często nawet o tym nie pomyślą, toż to różnica pokoleń;
po czwarte - co wam szkodzi mapa dla młodych i słabszych? - wy i tak biegacie już pewnie na pamięć ;
po piąte - zgadzam się z przedmówcami, że widok siatki lokacji na mapie, to i tak nie to samo co wejść, poczytać opisy, znaleźć coś ciekawego, zostać zaatakowanym przez niewidzianego dotąd moba.
po szóste - niedawno dodano nowy las w Brettonni - jego mapa jest na stronie Wakahiko - dopóki tam jednak nie poszedłem postacią, nic mi to nie odebrało radości z odkrywania tego miejsca - a jak pięknie się błąkałem po nocy ;d.
reasumując, uważam, że bez obawy można dodać wszystkie mapy do klienta
wszystkiego dobrego!
Re: wszystkie mapy dla wszystkich
Tercoral, wyczarowałeś już jakiś działający mapper pod Mudleta?
Troal zaklada na szyje niewielka drewniana fujarke.
Re: wszystkie mapy dla wszystkich
Zrobiłem i nawet dziala jako tako. Mam nawet kawałek mapy. Problem jest taki jak przedmówcy poruszyli. Arkadia nie jest juz wielkosci novigradu i ciezko mi wszystkie expowiska i gory zmapowac. Co inni robili przez kilka lat ja musze miec odrazu zeby dorownac tym co graja x lat. Nie mowiac o jakis tajnych przejsciach ktore trzeba oskryptowywac dodatkowo. A na koniec placzu dodam, ze takie miejsca jak np zywiolaki nie beda nigdy przezemnie zmapowane bo nigdy tam nie prowadzilem, a bez mapy nie dadza poprowadzic. (pomijajac juz moj poziom ogarniania gry )
Tęczowe serce...
- Herenvarno
- Posty: 809
- Rejestracja: 09 mar 2010 11:22
Re: wszystkie mapy dla wszystkich
Wybor klienta, wedle jego mocnych i slabych stron zalezy tylko od Ciebie.Dracon pisze:Dlaczego mam na kliencie nie funkcjonować prawidłowo w porównaniu z maperami w cmudzie itp. (prawidłowo to skutecznie i szybko się poruszać).
Pomine drobnostke ze Zmud, Cmud nie sa klientami za free.
Zreszta, ten argument mi przypomina pewna wypowiedz z jakiegos forum:
"Standardowym wyposarzeniem samochodu jest system kierowania nim, oraz rozne dodatki nie zwiazane bezposrednio z jazda np. Tapicerka."
Teraz wypowiedz klienta ktory kupuje podstawowa wersje:
Dlaczego moj samochod, mimo ze tej samej marki co ten obok, nie ma standardowo skorzanej tapicerki, mocniejszego silnika, oraz napedu hydrokinetycznego, przeciez wiadomo ze te elementy maja wplyw na komfort jazdy!
Wystarczy znalezc kogos, kto zechce nauczyc podstaw, oraz chec nauczenia sie podstaw skryptowania, jedyne co w takim wypadku sie liczy to CENNY czas, kwestia wiec wynagrodzenia dla uczacego... Tak, nauka za free odeszla w niepamiec wraz z rokiem 1990.Symon pisze:
po pierwsze - wielu graczy, jak ja, nie umie sobie oskryptować cmuda, zmuda czy innych klientów tak, ze nawet mapper ukryte wyjścia pokazuje;
/Zaden klient sam nie znajduje ukrytych wejsc, trzeba je samemu wprowadzac do mappera /
Stworzenie mapy 90% calego swiata (ktory znam) zajelo mi 2 tygodnie.Symon pisze: po drugie - panowie, to nie czasy, gdy arka była wielkości Novigradu - taką arkę sam sobie bym narysował ;
To czego sie domagasz, to oddanie tych 2 tygodni za free dla np Ciebie.
Czy (jesli twoim zajeciem, nawet hobbystycznym byloby pisanie ksiazek) pozwolilbys zeby stawiajacy pierwsze kroki w pisarskim rzemiosle dolozyl swoje nazwisko do twojego, jako autor? Wszakze nie ma On reputacji zadnej, a to by postawilo go w lepszym swietle u przyszlego wydawcy i byloby Mu o wiele latwiej zaistniec na rynku.
Sugerujesz ze to inni powinni pomyslec za mlodych graczy?Symon pisze: po trzecie - młodzi gracze, także wiekowo, często nawet o tym nie pomyślą, toż to różnica pokoleń;
Jak zauwazyles: Są mapy dla "mlodych", wiec tylko kwestia jak Oni je wykorzystac beda umieli.Symon pisze: po czwarte - co wam szkodzi mapa dla młodych i słabszych? - wy i tak biegacie już pewnie na pamięć ;
po piąte - zgadzam się z przedmówcami, że widok siatki lokacji na mapie, to i tak nie to samo co wejść, poczytać opisy, znaleźć coś ciekawego, zostać zaatakowanym przez niewidzianego dotąd moba.
po szóste - niedawno dodano nowy las w Brettonni - jego mapa jest na stronie Wakahiko - dopóki tam jednak nie poszedłem postacią, nic mi to nie odebrało radości z odkrywania tego miejsca - a jak pięknie się błąkałem po nocy ;d.
W przeciwienstwie do wiekszosci "starych graczy" ktorzy takich map nie posiadali.
Nie widzisz przeszkod, poniewaz to nie twoja "praca" ma byc rozdawana?Symon pisze: reasumując, uważam, że bez obawy można dodać wszystkie mapy do klienta
wszystkiego dobrego!
Gdyby jednak "rozdawac mappery" to optowalbym za wydawaniem tylko na okreslony zasieg od miejsca pochodzenia, wszak "ludzie" znaja miejsce z ktorego pochodza, a nie znaja na pewno calego swiata.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Re: wszystkie mapy dla wszystkich
Ja jestem zdecydowanie za, bo chciałbym mieć mapę wszystkiego i odkrywać sobie tylko drobiazgi...
... i zdecydowanie przeciwko, gdyż:
a) mapy Wakahiko w zupełności wystarczają. Nie tylko młodym graczom. Jest na nich wszystko, a nawet więcej...
b) ... także niebezpieczne tereny, na które można wejść i od razu umrzeć. Albo nie móc wyjść i umrzeć. Że niby takie miejsca mają być na mapie oznaczone? Jasne, i jeszcze expowiska z komentarzami "tutaj po srogiego dośwa".
c) mapy terenów, których na mapach Wakahiko nie ma, można sobie z łatwością zrobić samemu.
Reasumując: chciałbym, ale jestem przeciwko. Jak komuś zależy, zrobi sobie mapę sam. Jak ktoś jest zwyczajnym graczem, bez większych ambicji, poradzi sobie z tym, co jest.
... i zdecydowanie przeciwko, gdyż:
a) mapy Wakahiko w zupełności wystarczają. Nie tylko młodym graczom. Jest na nich wszystko, a nawet więcej...
b) ... także niebezpieczne tereny, na które można wejść i od razu umrzeć. Albo nie móc wyjść i umrzeć. Że niby takie miejsca mają być na mapie oznaczone? Jasne, i jeszcze expowiska z komentarzami "tutaj po srogiego dośwa".
c) mapy terenów, których na mapach Wakahiko nie ma, można sobie z łatwością zrobić samemu.
Reasumując: chciałbym, ale jestem przeciwko. Jak komuś zależy, zrobi sobie mapę sam. Jak ktoś jest zwyczajnym graczem, bez większych ambicji, poradzi sobie z tym, co jest.