Gildie, zawody i kluby
Re: Gildie, zawody i kluby
Dochodzę powoli do wniosku, że nawet powtarzające się elementy mają znaczenie. Szkoda, że nikt nie odpowiedział.
Re: Gildie, zawody i kluby
Mam podobne spostrzeżenia. Powiem więcej: mam wrażenie że lokacje i przedmioty oglądane któryś raz z kolei (przy kolejnych logowaniach) też podnoszą doświadczenie obieżyświata.Norcerno pisze:Dochodzę powoli do wniosku, że nawet powtarzające się elementy mają znaczenie. Szkoda, że nikt nie odpowiedział.
Ale i tak wątpliwości nasze rozwiać mogą jedynie wizowie...
Co to jest Chaos? To jest Ład, który zniszczono przy Stworzeniu Świata.
S.J. Lec
S.J. Lec
Re: Gildie, zawody i kluby
Nikt nie odpowiedział bo nikt (z graczy) tak naprawdę nie wie!
Ileż ja się naoglądałem pieców, okien, stołów i łóżek w małych wsiach, a nie jestem wcale pewien, czy pomagało to w rozwijaniu "poziomu zaawansowania" w klubie, czy też nie.
Nie da się jednoznacznie stwierdzić, czy i jak oglądanie powtarzających się rzeczy pomaga - trzeba by się przelogować po obejrzeniu każdej rzeczy (żeby wyzerować postępy z nieznacznych na zerowe). Tylko po co? Chodzi się, ogląda się, w końcu dosłuży się w ten sposób mapnika, tylko wymaga to cierpliwości.
Najlepiej zrobisz oglądając dosłownie wszystko wszędzie - nawet na expowiskach można wyciągnąć niekiedy małe postępy obieżyświatowe, gdy się dokładnie obejrzy wszystko na każdej lokacji. W czasie walki - kiedy, siłą rzeczy, twoja postać i tak nie rusza się z miejsca - można też poświęcić chwilkę na przyjrzenie się otoczeniu.
Wiem, że "ob widok" na różnych statkach i na różnych etapach podróży skutkuje obieżyświatowymi postępami. Co więcej, działało to nawet na statkach, którymi już postać pływała i z których widok oglądała... czasem działało, to jest. Zgłosiłem jako błąd na Arce, ale nie wiem, czy zostało naprawione (a może tak miało być?), a i swojego statusu w klubie obieżyświatów od jakiegoś czasu już nie rozwijam.
Ileż ja się naoglądałem pieców, okien, stołów i łóżek w małych wsiach, a nie jestem wcale pewien, czy pomagało to w rozwijaniu "poziomu zaawansowania" w klubie, czy też nie.
Nie da się jednoznacznie stwierdzić, czy i jak oglądanie powtarzających się rzeczy pomaga - trzeba by się przelogować po obejrzeniu każdej rzeczy (żeby wyzerować postępy z nieznacznych na zerowe). Tylko po co? Chodzi się, ogląda się, w końcu dosłuży się w ten sposób mapnika, tylko wymaga to cierpliwości.
Najlepiej zrobisz oglądając dosłownie wszystko wszędzie - nawet na expowiskach można wyciągnąć niekiedy małe postępy obieżyświatowe, gdy się dokładnie obejrzy wszystko na każdej lokacji. W czasie walki - kiedy, siłą rzeczy, twoja postać i tak nie rusza się z miejsca - można też poświęcić chwilkę na przyjrzenie się otoczeniu.
Wiem, że "ob widok" na różnych statkach i na różnych etapach podróży skutkuje obieżyświatowymi postępami. Co więcej, działało to nawet na statkach, którymi już postać pływała i z których widok oglądała... czasem działało, to jest. Zgłosiłem jako błąd na Arce, ale nie wiem, czy zostało naprawione (a może tak miało być?), a i swojego statusu w klubie obieżyświatów od jakiegoś czasu już nie rozwijam.
Re: Gildie, zawody i kluby
Z mojego doświadczenia wynika tylko tyle, że oglądanie tego samego terenu, rzeczy ma sens dopiero po upływie jakiegoś czasu.
Niestety nie zaprzątałam sobie głowy tym ile to trwa, ale wydaje mi się (bo pewności nie mam), że obexp jest dużo mniejszy.
Pozdrawiam,
G.
Niestety nie zaprzątałam sobie głowy tym ile to trwa, ale wydaje mi się (bo pewności nie mam), że obexp jest dużo mniejszy.
Pozdrawiam,
G.
Urodziłam się po to, żeby umrzeć
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Re: Gildie, zawody i kluby
Chciałbym dowiedzieć się co nie co o zawodzie Myśliwego.
Z tego co widziałem na ArkadiaWiki zawód wygląda na ciekawy. Chodzi mi głównie czy jest grywanym zawodem bo czytam i czytam to nie które zawody są niegrywalne (z tego co ludzie piszą.)
Z tego co widziałem na ArkadiaWiki zawód wygląda na ciekawy. Chodzi mi głównie czy jest grywanym zawodem bo czytam i czytam to nie które zawody są niegrywalne (z tego co ludzie piszą.)
"Odważny umiera raz, a tchórz ginie tysiące razy."
Re: Gildie, zawody i kluby
Jesli patrzec na a Arkadie tylko pod wzgledem mechaniki, to licza sie na niej przede wszystkim umiejetnosci bojowe. Wszelkie zawody niebojowe - w tej liczbie mysliwy - sa marginesem i ciekawostka. Rzecz ta poglebila sie w momencie drastycznego obciecia przydatnosci ziol.Agis pisze:Chciałbym dowiedzieć się co nie co o zawodzie Myśliwego.
Z tego co widziałem na ArkadiaWiki zawód wygląda na ciekawy. Chodzi mi głównie czy jest grywanym zawodem bo czytam i czytam to nie które zawody są niegrywalne (z tego co ludzie piszą.)
Na Arkadii liczba aktywnych postaci z tym zawodem jest jednocyfrowa.
Re: Gildie, zawody i kluby
Myśliwy to jedyny zawód, który może znajdować bez problemu zioła na własny użytek oraz posiada jako takie umiejętności bojowe (no dobra, jest jeszcze odkrywca, ale ów nie umie się skradać ). Co z tego wynika? Mniej myśliwych, mniejsza konkurencja do ziół (teoretycznie - w praktyce czasem ktoś wyzbiera), myśliwy może leczyć się ziołami podczas expienia, skutecznie skracając długość "przerw regeneracyjnych".
Mimo tego, z czysto mechanicznego punktu widzenia faktycznie nie ma co brać myśliwego. Zawód jest słaby bojowo na tle innych i tyle, nic się z tym nie zrobi. Z silniejszymi przeciwnikami i tak sam nie powalczysz... A jeżeli nie będziesz w gildii, nie wytrenujesz całego zawodu i oprawianie bestii, których skóry są naprawdę cenne lub przydatne będzie zawsze poza twoim zasięgiem.
Czyli - jak będziesz myśliwym w gildii, zawsze się do czegoś przydasz i znajdzie się ktoś, kto cię zabierze na expa. Poza gildią - niekoniecznie.
Ktoś już zadał podobne pytanie niedawno, poszukaj i poczytaj.
Mimo tego, z czysto mechanicznego punktu widzenia faktycznie nie ma co brać myśliwego. Zawód jest słaby bojowo na tle innych i tyle, nic się z tym nie zrobi. Z silniejszymi przeciwnikami i tak sam nie powalczysz... A jeżeli nie będziesz w gildii, nie wytrenujesz całego zawodu i oprawianie bestii, których skóry są naprawdę cenne lub przydatne będzie zawsze poza twoim zasięgiem.
Czyli - jak będziesz myśliwym w gildii, zawsze się do czegoś przydasz i znajdzie się ktoś, kto cię zabierze na expa. Poza gildią - niekoniecznie.
Ktoś już zadał podobne pytanie niedawno, poszukaj i poczytaj.
Re: Gildie, zawody i kluby
Mam pytanie dotyczące wykorzystania punktów formy w celu przyspieszenia treningów. Na arkadia wiki znajduje się informacja:
Interesuje mnie przede wszystkim jak można wyjaśnić wspomniane "wiec przykladowo aby zdobyc tyle samo stazu, ile maksymalnie dostajecie co tydzien, trzeba zuzyc trzydziesci punktow formy", bo mi się to nie dodaje.
czyli przy 'dobrej formie' (3 punkty formy) można uzyskać jeden punkt stażu. Czy jeden punkt stażu to 1% zawodu? Wczoraj przeznaczyłem wspomniane 3 punkty formy na przyspieszenie i uzyskałem 1 trening ciosu specjalnego oraz jeden trening innej umiejętności, czyli jakby 1/4 tygodniowego stażu.+staz - podnosi staz w zawodzie, w odroznieniu od pozostalych ta komenda dziala tylko u trenera zawodu i wymaga trzech punktow formy; dodawany jest jeden punkt stazu, wiec przykladowo aby zdobyc tyle samo stazu, ile maksymalnie dostajecie co tydzien, trzeba zuzyc trzydziesci punktow formy
Interesuje mnie przede wszystkim jak można wyjaśnić wspomniane "wiec przykladowo aby zdobyc tyle samo stazu, ile maksymalnie dostajecie co tydzien, trzeba zuzyc trzydziesci punktow formy", bo mi się to nie dodaje.
Re: Gildie, zawody i kluby
Dobra forma = 0.4%
Nieziemska forma = 0.8%
I tak dalej i tak dalej. O czy i ile dostales do treningow zalezalo tylko od ilosci obecnego stazu Twojej postaci. To ze dostales moglo Cie zmylic, ale jest jak napisalem wyzej.
Nieziemska forma = 0.8%
I tak dalej i tak dalej. O czy i ile dostales do treningow zalezalo tylko od ilosci obecnego stazu Twojej postaci. To ze dostales moglo Cie zmylic, ale jest jak napisalem wyzej.
Re: Gildie, zawody i kluby
Nie wiem, dlaczego wedlug Ciebie mysliwy to jedyny zawod poza odkrywca, ktory moze szukac z powodzeniem ziol na wlasny uzytek.Amargein pisze:Myśliwy to jedyny zawód, który może znajdować bez problemu zioła na własny użytek (...)
Ok, nie testowalem innych zawodow, ale na partyzancie tez spokojnie da sie wyzyc z ziolami, szczegolnie po zmianach.
W sumie, jakby sie uparl, to i na gp daloby rade, gdyby przeznaczyc na zbior ziol i przemierzanie swiata odpowiednia ilosc czasu. No ale to juz bylaby pewnie przesada...
No ale to moje zdanie jedynie i pewnie nijak sie ma do rzeczywistosci/mechaniki.
A w ogole "gibac" mechanike
Ble... Ble? Ble!