tf-mapper

Forum techniczne Arkadii.
Sother
Posty: 11
Rejestracja: 05 wrz 2013 14:02

Re: tf-mapper

Post autor: Sother »

Nie mam wiedzy jak to dziala na innych mapperach, ale ja wyobrazam sobie to tak ze:
* waga przypisana jest do lokacji (nie polaczen)
* wybierana jest ta sciezka ktorej suma wag lokacji przez ktore sie przechodzi jest najmniejsza

Przy tworzeniu mapy waga lokacji jest ustawiana podobnie jak kolor lokacji w trybie 'create', nastepnie mozna je manualnie zmienic (tak samo jak kolor lokacji).
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

Ja jeszcze o 'undo' i 'revert'. Którego mam w sumie używać? Bo nie umiem chyba pojąć różnicy między nimi - kombinacje obu w trybie walk i create czasami działają ok, czasami nie.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: tf-mapper

Post autor: Thornag »

revert uzywasz wtedy kiedy masz blokera w stylu:
- ktos blokuje CI droge
- jestes zbyt zmeczony
- nie mozesz bo siedzisz

undo uzywasz TYLKO w trybie create i tylko kiedy wyjscia nie ma, czyli:
- nie ma wyjscia na
- podazasz na ale nie ma wyjscia
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

A jak wyciągnąć, w jakim mode jestem?

W Waszym przykładowym map.tf jest sobie lista blokerów, w którą dodałem też komunikaty o braku wyjścia i tak dalej - jak dla mnie, to ma duży sens także przy tworzeniu mapy, bo nie chcę, żeby mi się tworzył nowy room przy na przykład "Karczmarz zagradza ci wejscie do kuchni.", czy chociaż przy zwykłym zmęczeniu - i teraz chciałbym robić revert/undo na ten komunikat, zależnie od mode.
---
Dobra, zrobiłem tak, że Wasza lista _map_bloker_list robi mi map:revert, a do tego dodałem swoją listę komunikatów typu 'nie ma wyjscia z lokacji', która robi map:udno. Wydaje się, że działa.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2013 13:46 przez Werbat, łącznie zmieniany 2 razy.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: tf-mapper

Post autor: Thornag »

Jesli roomu nie ma na mapie to nie potrzebujesz revert.

Stad tez brak u nas blokerow na standardowe 'nie widzisz wyjscia'

W sumie nie wazne jaki masz mode, bo mapper nie zrobi undo jesli nie bylo tworzenia.

Jedyna potrzebna zmiana w stosunku do naszego map.tf to jest dodac UNDO wtedy kiedy przychodzi 'nie widzisz wyjscia'.

Wielokrotnie pisalem, ze ten mapper jest w codziennym uzytku juz od ponad pol roku i dziala dobrze a map.tf oprocz paru niestandardowych wyjsc/followow jest komplety i nie wymaga modyfikacji.

Dodawanie do blokerow czegos w stylu 'Nie widzisz wyjscia prowadzacego na zachod' jest bledem.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2013 12:32 przez Thornag, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

Thornag pisze:JStad tez jedyna potrzebna zmiana w stosunku do naszego map.tf to jest dodac UNDO wtedy kiedy przyhcodzi 'nie widzisz wyjscia'

Wielokrotnie pisalem, ze ten mapper jest w codziennym uzytku juz od ponad pol roku i dziala dobrze a map.tf oprocz paru niestandardowych wyjsc/followow jest komplety i nie wymaga modyfikacji.

Dodawanie do blokerow czegos w stylu 'Nie widzisz wyjscia prowadzacego na zachod' jest bledem.
No to jest nie wymaga modyfikacji, czy jej wymaga? :P
Żarcik - zedytowałem posta wyżej, zrobiłem właśnie tak, jak piszesz - undo przy 'nie widzisz wyjścia' i jest git.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

Następna sprawa:

Mam sobie mapę danego obszaru, dajmy na to, że domeny. Jest fajna i dobrze mi z tym. Teraz chcę mieć jakby 'osobno' mapę drugiej domeny, bo skąd mam na przykład wiedzieć, gdzie postawić pierwszą lokację Novigradu po statku z Urbimo, żeby mi się potem wszystko nie zlało, nie najechało na siebie i wszystko ładnie pomieściło?

Da się tak w ogóle?
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: tf-mapper

Post autor: Thornag »

Otworz lewy panel i kolo pierwszego dropdowna jest przycisk +

Kliknij i dodaj 'zone'
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

Wciśnięcie + nic nie daje, w dropdownie mam tak: http://i.imgur.com/bzhWyRD.png

Btw. jak już mi się uda (bo pewnie coś robię źle), jak mogę dodać przejście do innej zony inne niż teleport? Na przykład mam sobie postanowienie, że Imperium kończy się na danej lokacji, wszystko inne obok to już Bretonia, więc chcę, żeby następny krok na (powiedzmy) zachód kierował mnie do lokacji na nowej zonie. Jak normalnie zrobię linka, zadziała?
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: tf-mapper

Post autor: Thornag »

Zadziala normalnie.

Rzeczywiscie nie dziala +, cos musialem zepsuc po drodze.

Postaram sie dzisiaj naprawic.
ODPOWIEDZ