Strona 1 z 1

Arkdisk - stare ale jare?

: 12 lut 2012 04:24
autor: Amidal
Witam.
Jak moge sie domyslec nie jestem jedynym uzytkownikiem MudMastera, wiec pozwolilem sobie na otwarcie tego tematu. (brak, zwazajac, ze o innych klientach jest)
Na DZIELO Kulinga trafilem na poczatku przygody z Arka i odtad inne "x"mud'y czy "x"client'y sa mi obce (sila przyzwyczajenia).
Chcialby, zeby ten temat nie umarl jak MM w poczatkach XXI wieku ;) i dla tych, ktorzy go uzywaja dedykuje ten post.

Gram na wersji "DOS'owej" i bardzo meczace jest zawijanie tekstu juz po 80. znaku. Kto tak gra, to pewnie wie, jak jest uciazliwe przewijac kilkanascie(dziesiat) linijek zeby wylapac jakies informacje.

Moze komus sie przyda ten skrypt, ktory na szybkosci sklecilem - ocena ekwipunku, badz dowolnej (-ych) w nim rzeczy.

Kod: Zaznacz cały

/disablegroup {OcenaMoja}
/alias {#o %1} {ocen $1;/enablegroup {OcenaMoja};_
/action {Oceniasz starannie %5}{_
/gag {%0};_
/action {Wyglada na to, ze jest %8} {/action {Oceniasz, ze %1 wazy %2, zas %3 objetosc wynosi %4 mililitrow.} {/showme {@AnsiBold()@ForeWhite()@Upper($1)@AnsiReset() jest $8 $2 i $4ml }}}} {OcenaMoja};stan

/alias {#oeq} {ocen wszystkie bronie;ocen wszystkie zbroje;/enablegroup {OcenaMoja};_
/action {Oceniasz starannie %5}{_
/gag {%0};_
/action {Wyglada na to, ze jest %8} {/action {Oceniasz, ze %1 wazy %2, zas %3 objetosc wynosi %4 mililitrow.} {/showme {@AnsiBold()@ForeWhite()@Upper($1)@AnsiReset() jest $8 }}}} {OcenaMoja};stan

/action {Wiek: %0} {/ungag {%0};/disablegroup {OcenaMoja}}
wywolanie proste:
#oeq -podaje jaki jest stan posiadanych broni i zbroi,
#o <np. kolczugi> - poda stan,wage i objetosc wszystkich posiadanych kolczug
Moze troche prymitywny Gag-ungag, ale programista ze mnie marny. Dodam jeszcze przy <#o > od razu ocene przydatnosci (w przypadku np. broni, wywazenie i skutecznosci)

Jesli temat w jakis sposob zdola przetrwac to chwala Wam.
Odnosnie tego i innych skryptow (mojej "produkcji") mam troche pytan dla bardziej zaawansowanych. Czas pokaze, czy sie w ogole uda je zadac.

A bylbym zapomnial - najlepiej jakby kazdy po /autologinie/ mial uruchamiany na koncu skypt {telnet.x} :

Kod: Zaznacz cały

/killall
w innych klientach chyba "/" zastapione "#" (?). Szanse by sie wyrownaly ;P

Zapraszam...
AK

edit:
(jednak archaizm)
Ale i tak zapytam...
Podczas oceny z konendy <ocen X> i tak wezmie pod uwage </action> z grupy <OcenaMoja>, mimo wywolania komendy </disablegroup {OcenaMoja}>
tj. przy zwyklej ocenie przedmiotu i tak pojawi sie ten skrocony opis + normalny.

obrazowo:

Kod: Zaznacz cały

#o miecze

FALISTY KRUCZOCZARNY FLAMBERG jest w dobrym stanie.
Warte: 2 zlota
PROSTY RYCERSKI MIECZ jest w zlym stanie.
Warte: 2 zlota
Wiek: ?

ocen miecz

Oceniasz starannie falisty kruczoczarny flamberg.
Masz przed soba nie lada dzielo sztuki, jednak na pewno nie jest ono wykonane w
kuzniach Starego Swiata. Faliste ponad metrowe ostrze, zwezajace sie ku koncowi,
 wykonane jest z nieznanego czarnego metalu, nadajacemu tej broni niezwykla ostr
osc i wytrzymalosc. Tworzy ono calosc plynnie przechodzac w o wiele jasniejszy m
ahoniowy jelec, oraz starannie zdobiona kruczoczarna rekojesc. Miecz ten jest ni
ezwykle lekki jak na swoj typ i doskonale wywazony.
Wyglada na to, ze jest w dobrym stanie.

FALISTY KRUCZOCZARNY FLAMBERG jest w dobrym stanie.
Oceniasz, ze falisty kruczoczarny flamberg wazy 9000 gramow, zas jego objetosc w
ynosi 2900 mililitrow.
Warte: 2 zlota
Wydaje ci sie, ze jest wart okolo 600 miedziakow czyli 2 zlota i 10 srebra.

Zauwazasz, iz ten miecz jest przystosowany do chwytania oburacz.
Za jego pomoca mozna zadawac rany klute i ciete.
itd..
Jak sie pozbyc z pamieci /action (/disableaction <ten konkretny>, w ogole nie spelnia zadania) - ? Gdzie popelniam blad?

LykEnd

/edit

Re: Arkdisk - stare ale jare?

: 12 cze 2012 13:05
autor: Herenvarno
Amidal pisze:
Jak sie pozbyc z pamieci /action (/disableaction <ten konkretny>, w ogole nie spelnia zadania) - ? Gdzie popelniam blad?

Kod: Zaznacz cały

/unaction {ten konkretny}
Jesli chodzi o pozbycie sie go raz na zawsze.(do momentu przeladowania skryptow)
Chyba ze... chodzilo ci o cos takiego?

Kod: Zaznacz cały

/alias {#o %1} {ocen $1;/enablegroup {OcenaMoja};stan}


/alias {#oeq} {ocen wszystkie bronie;ocen wszystkie zbroje;/enablegroup {OcenaMoja};stan}

/action {Oceniasz starannie %5} {_
/action {Wyglada na to, ze jest %8} {_
/action {Oceniasz, ze %1 wazy %2, zas %3 objetosc wynosi %4 mililitrow.} {/showme {@AnsiBold()@ForeWhite()@Upper($1)@AnsiReset() jest $8 }} {OcenaMoja}_
} {OcenaMoja}} {OcenaMoja}

/action {Wiek: %0} {/disablegroup {OcenaMoja}}

/gag {%0} {OcenaMoja}
/disablegroup {OcenaMoja}
Chociaz... moze pokusilbym sie o uproszczenie calej tej budowli:

Kod: Zaznacz cały

/alias {#o %1} {ocen $1;/enablegroup {OcenaMoja};stan}

/alias {#oeq} {ocen wszystkie bronie;ocen wszystkie zbroje;/enablegroup {OcenaMoja};stan}


/action {Wyglada na to, ze jest %8} {/var Vtype {$8} {OcenaMoja}} {OcenaMoja}
/action {Oceniasz, ze %1 wazy %2, zas %3 objetosc wynosi %4 mililitrow.} {/showme {@AnsiBold()@ForeWhite()@Upper($1)@AnsiReset() jest $Vtype}} {OcenaMoja}

/action {Wiek: %0} {/disablegroup {OcenaMoja}}

/gag {%0} {OcenaMoja}
/disablegroup {OcenaMoja}