Drobne pomysly
Re: Drobne pomysly
Taki pomysl na reforme zawodow.
Mozna dobic do 100% umow bez etatu, ale
trwa to tyle co obecnie. Etat pozwala
nabic x2 wiecej stazu w tygodniu. Czyli
da sie go zrobic szybciej.
Mozna dobic do 100% umow bez etatu, ale
trwa to tyle co obecnie. Etat pozwala
nabic x2 wiecej stazu w tygodniu. Czyli
da sie go zrobic szybciej.
W oczekiwaniu na TE święta.
Re: Drobne pomysly
Taki pomysł z perspektywy osoby, którą ominęły zmiany ostatnich lat. Czy urealnienie nazw poziomów cech postaci nie byłoby dobrym krokiem?
Z tego co widzę startuje się z 3/4 poziomu, po kilku dniach gry dochodzi się do poziomu 8 i mimo, że postać jest mocarna to tak naprawdę jest może mocna w obecnych realiach.
Zapewne są jakieś matematyczne zależności gracze - moby, które utrzymują obecny stan, ale skoro jest taki temat na forum to ośmieliłam sobie wrzucić swoje trzy grosze.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę pysznej kawusi.
Z tego co widzę startuje się z 3/4 poziomu, po kilku dniach gry dochodzi się do poziomu 8 i mimo, że postać jest mocarna to tak naprawdę jest może mocna w obecnych realiach.
Zapewne są jakieś matematyczne zależności gracze - moby, które utrzymują obecny stan, ale skoro jest taki temat na forum to ośmieliłam sobie wrzucić swoje trzy grosze.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę pysznej kawusi.
Re: Drobne pomysly
Jeśli dobrze zrozumiałem, chodzi o zmianę nazw w taki sposób, aby gracz nie łudził się, że jest ponad przeciętną? Ciekawa alternatywa, ale trzeba przemyśleć kilka kwestii:
1.Czy to jest potrzebne? - Każdy kto trochę dłużej siedzi w środowisku graczy wie, jakie odniesienie mają poziomy do prawdziwej siły
2.Czy to pomocne? - Jeśli gracz może określić siebie jako mocarny, to jest to pewna nagroda za godziny a nawet dni expienia. Jakiegoś rodzaju duma z dokonanych czynów. Gdyby to graczom zabrać, przywrócić ich na ziemię, to nie byłoby to takie wyjątkowe,a co za tym idzie gra stawałaby się nudna. Zmiany w outpucie komendy "cechy" Dają mi i wielu innym motywacje do kilkugodzinnego, nieciekawego bicia.
3.Czy to logiczne? - Może na pierwszy rzut oka ta zmiana wydaje się praktyczna, to nie można zapomnieć, że punktem odnoszenia się jest szary NPC łażący po ulicach. Świat Arkadii jest specyficzny i to że wszyscy zacięci gracze wyglądają jak kulturyści nie oznacza od razu, że można to określić normalną sylwetką, gdyż RPG-owo jest to zdecydowanie ponad przeciętną.
Nie odmawiam temu pomysłowi wartości, jest praktyczny i pomógłby rozeznać się nowym graczom, ale jak na ilość wad bądź niedociągnięć które z sobą niesie (tak zresztą jak każdy pomysł), trzeba się zastanowić, czy rzeczywiście warto. Jak się pójdzie na wyprawę raz na jakiś czas, poporównuje się z innymi, to można samemu wyciągać wnioski. Pozdrawiam serdecznie i życzę smacznej herbatki, bo na kawę już za późno
Tak to ja jestem ten typ co wszystko krytykuje, a sam nie ruszy dupy.
Re: Drobne pomysly
To tylko z perspektywy nowego gracza, który raczej woli mieć jasną i logiczną drogę progresu.
Moim skromnym zdaniem mocarny po kilku dniach gry w muda, w którego gra się latami to zwyczajnie za dużo tylko w samym znaczeniu tego słowa. Nagrodą powinno być to co faktycznie możesz zrobić z pomocą danej cechy, a nie to z jakich literek się składa.
Takie luźne przemyślenie i tak, można sobie w głowie lub kliencie to subować na jakieś nazwa cechy * 0,7 i tyle.
Cheers.
Moim skromnym zdaniem mocarny po kilku dniach gry w muda, w którego gra się latami to zwyczajnie za dużo tylko w samym znaczeniu tego słowa. Nagrodą powinno być to co faktycznie możesz zrobić z pomocą danej cechy, a nie to z jakich literek się składa.
Takie luźne przemyślenie i tak, można sobie w głowie lub kliencie to subować na jakieś nazwa cechy * 0,7 i tyle.
Cheers.
Re: Drobne pomysly
Ja to juz zglaszalem, ale cos nie bylo informacji zwrotnej.
W oczekiwaniu na TE święta.
Re: Drobne pomysly
Się powtórzę, mocarny daje ten feeling of power. No i też przypomnę o NPC-ach. Powiedzenie, że siła gracza jest normalna, a to po prostu mieszczanie są chudzi jak piórka a strażnicy niewiele od nich lepsi by RPG-ową logiką zamieszało. Myślę, że to czego potrzeba, to czegoś między mocarnym a epicko silnym. Wtedy by można pozmieniać nazwy. Jakby komuś się pomieszało w ilości podpoziomów cech to komenda *poziomy siły* już czekałaby z pomocą. Smacznej kawusi życzę, bo pewnie jutro przeczytacie
Tak to ja jestem ten typ co wszystko krytykuje, a sam nie ruszy dupy.
Re: Drobne pomysly
Przy globalnej zmianie przecież zostanie zachowana obecna skala na linii gracz - npc, natomiast mogę sobie wyobrazić, że kodowo nazwa cechy i jej wartość mogą być mocno powiązane przy pewnych testach i jest to trudne do przeskoczenia.
Mimo pysznej kawusi z tym filingiem się nie zgodzę. Mam postać jakieś 5-6 dni, mocarna, wpisuję "poziomy sily" i załóżmy, że nie wiem co jest dalej. Taki młody gracz może pomyśleć, że jest koksem, blisko endgejmu. Idzie na expa i jest gaszony jak pet przez losowego moba(pomijam rodzaj i wytrenowanie zawodu). Spotyka starego gracza, klepie "porownaj" i doznaje kolejnego szoku. To wszystko w zbiorze mocarny/epicko/nadludzko, podczas gdy logiczne znaczeniowo krzepki/silny/mocny są przeklikane na starcie gry.
Podpisuję się jednak pod drugą częścią Twojego postu i widzę w tym kompromisowe rozwiązanie zwiększające czytelność progresu postaci.
Mimo pysznej kawusi z tym filingiem się nie zgodzę. Mam postać jakieś 5-6 dni, mocarna, wpisuję "poziomy sily" i załóżmy, że nie wiem co jest dalej. Taki młody gracz może pomyśleć, że jest koksem, blisko endgejmu. Idzie na expa i jest gaszony jak pet przez losowego moba(pomijam rodzaj i wytrenowanie zawodu). Spotyka starego gracza, klepie "porownaj" i doznaje kolejnego szoku. To wszystko w zbiorze mocarny/epicko/nadludzko, podczas gdy logiczne znaczeniowo krzepki/silny/mocny są przeklikane na starcie gry.
Podpisuję się jednak pod drugą częścią Twojego postu i widzę w tym kompromisowe rozwiązanie zwiększające czytelność progresu postaci.
Re: Drobne pomysly
A ja jestem za tym zeby obnizyc nazwy cech o dwa poziomy.
Jak ktos jest epicko silny to pokazuje mu potezny.
Oczywiscie sila "cyferkowa" postaci bez zmian.
Jak ktos jest epicko silny to pokazuje mu potezny.
Oczywiscie sila "cyferkowa" postaci bez zmian.
W oczekiwaniu na TE święta.
Re: Drobne pomysly
W rozwiązaniu Keriana może być dużo sensu, gdyż na poziomach krzepki-potężny to się przelatuje w mig, a wcześniejsze od razu wręcz. Dlatego dobrym pomysłem jest to co Kerian proponuje, nie że obniżyć o 2 cechy, ale żeby podwyższyć progi wymagane do kolejnej cechy w taki sposób, aby wchodziły podobnie jak po mocarnym. Dzięki temu wykres domniemanego progresu gracza nie wyglądałby jak funkcja logarytmiczna (Najpierw bum, a później się wypłaszcza), tylko przypominała bardziej linię prostą. Słowem:
Zmniejszyć dystans pomiędzy Mocarnym a Epicko i Nadludzko silnym kosztem dystansu Krzepki Mocarny i tak, jak Kerian proponował skorygować nazwy a zachować cyferkową siłę. Co wy na to?
Zmniejszyć dystans pomiędzy Mocarnym a Epicko i Nadludzko silnym kosztem dystansu Krzepki Mocarny i tak, jak Kerian proponował skorygować nazwy a zachować cyferkową siłę. Co wy na to?
Tak to ja jestem ten typ co wszystko krytykuje, a sam nie ruszy dupy.