CMUD

Forum techniczne Arkadii.
Gość

Re: CMUD

Post autor: Gość »

Kod: Zaznacz cały

rani cie%p
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: CMUD

Post autor: Werbat »

"rani cie ", w sensie spacja do patterna.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: CMUD

Post autor: Haern »

Ja dawałem zawsze {%q|%s} - łapie spację oraz znaki przestankowe ("a jego cios rani cie, trafiajac w ..."). Nie wiem czy jest to równoznaczne z %p. Przejrzenie helpa wyjaśni sprawę.
Gość

Re: CMUD

Post autor: Gość »

Ty nie wiesz, a ja wiem, bo używam :P
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: CMUD

Post autor: Haern »

Aż sprawdziłem. {%q|%s} ma tę niewielką przewagę nad %p, że łapie także koniec linii - do ciosów faktycznie nie jest to potrzebne, ale na przykład dzięki temu da się kolorować wszystkie imiona w "kto k" - jeśli w patternie po {@lista_imion} masz {%p} a nie {%q|%s} to ostatnie w linijce imię nie zostanie pokolorowane.
Gość

Re: CMUD

Post autor: Gość »

Ależ trollujesz...
W pytaniu NIE było potrzebne łapanie końca linii, dlatego NIE dałem go w rozwiązaniu - wystarczy %p

Natomiast jak pattern może tez kończyć linię dajesz %q, bo {%s|%q} to nadmiarowość, bo %s zawiera się w %q.


edit:
Uniwersalnie najlepsze? Hmm...
Ostatnio zmieniony 16 sty 2014 20:59 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: CMUD

Post autor: Werbat »

Nie 'trolluje', tylko podał rozwiązanie działające uniwersalnie, a nie 'w tym konkretnym przypadku'. Takie są najlepsze.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: CMUD

Post autor: Herenvarno »

Ja tradycyjnie pomarudze z zapytaniami.
Jesli w ktorymkolwiek przypadku jest odpowiedz twierdzaca, prosze o dowolny przyklad skryptu.

EDIT: Znalazlem odpowiedz na punkt pierwszy.

Kod: Zaznacz cały

1 Jest taka mozliwosc by z lini skryptu modyfikowac rodzaj speedwalku?
Zakladajaz ze cala mape mam stworzona ze stref (zone),
oraz ze niektore wycinki traktow (te ktore zmieniaja sie o wybranych porach roku) mam przygotowane w osobnych zone'ach.
Np Zone: Oxen_Lato
oraz: Oxen_Zima

2 Czy istnieje skryptowa mozliwosc podmiany tych stref przez utworzony w
tym celu alias?

EDIT: na punkt trzeci znalazlem juz odpowiedz.

Kod: Zaznacz cały

3 Czy przez dwuklik na mapperze (lokacja o ktora pytam jest "po drodze")
  jest mozliwosc odpalenia RoomScript'u z tej lokacji przez sam fakt
  przechodzenia w tym miejscu (jesli tak, jak to zrobic).
4 Probowal ktos z was przypisac itemy z Muda (np Zielony mosiezny klucz)
do konkretnych drzwi na mapperze? Tak by proba otworzenia tych drzwi
odbywala sie wylacznie wtedy gdy posiadamy ten odpowiedni klucz?
(przyklad mile widziany)
5 Co zrobic, by cmud (ewentualnie zmud) wiedzial ze wlasnie wchodze
w lokacje ktora laczy mnie z sasiednia strefa? (np Jestem na ZONE1,
Jestem na trakcie w punkcie w ktorym zaczyna sie ZONE2, i chcialbym
zeby ta wlasie strefa mi sie ustawila na mapperze, oraz by w wiadomym
punkcie mnie ustawila (punkt mapy ma niepowtarzalny short name))

Za wszelka pomoc z gory dziekuje, oraz dziekuje za wczesniejsze odpowiedzi.
Dla nieswiadomych:
Nie posluguje sie Angielskim inaczej jak przez translator, wiec kierowanie mnie supportu lub manuala na niewiele sie zdaje (znam kilkaset slowek z angielskiego, jednak gramatyka jest dla mnie calkiem niezrozumiala.
Czasami korzystam z mojego prywatnego tlumacza jakim jest moja żona, jednak odmawia wspolpracy gdy trafia na techniczne slowa (np z angielskiego na ludzki: patern, exe, compile itp -- z ludzkiego na angielski tulejka, pradnica, zasilanie, przeladowanie)
Tenze zywy translator tlumaczy raczej ogolny kontekst, bez szczegolow :D
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: CMUD

Post autor: Haern »

Przedstawione przez Ciebie pytania to raczej do rozwiązania koncepcyjnego niż kodowego prostym skryptem. (Moim zdaniem większość zupełnie nieprzydatna, ale jak kto lubi)
2. Podmiany stref? Raczej nie. Wyjście ustalone na stałe prowadzi do lokacji o konkretnym numerze, strefa się nie liczy. Prawdopodobnie można na podstawie pory roku ustawić odpowiedni teleport na konkretną lokację w strefie A lub B (#TE nr_lokacji) - wymaga to skryptu, wiedzącego jaka jest pora roku, lub sprawdzenia owej pory roku i wychwycenia.
5. Pytanie dość niejasne. Przecież można robić zupełnie normalne wyjścia łączące dwie różne strefy, po co więc taki mechanizm? Chyba że coś mi w Twoim pytaniu umyka?
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: CMUD

Post autor: Herenvarno »

Haern pisze: 5. Pytanie dość niejasne. Przecież można robić zupełnie normalne wyjścia łączące dwie różne strefy, po co więc taki mechanizm? Chyba że coś mi w Twoim pytaniu umyka?
Najwidoczniej źle rozumiem koncepcje istnienia i działania stref.

Z mojej wiedzy (nie pamiętam czy informacje wydobyłem ze stronki zugsoftu czy manuala), wspomaganej translatorem wynikało ze Mapa główna składa się z kompletu modułów (stref).
Moduły owe są tworzone w takim celu, by w przypadku rozwijających się Mudow, w których np cale miasta są "przenoszone" lub "usuwane" z Muda w zupełnie inne lokacje, można było wprowadzić poprawki przez usuniecie modułu z własnej mapy i zastąpieniem go innym (bądź stworzeniem go na nowo).
Zainteresowało mnie to z powodu wspomnianych wcześniej traktów (zima/lato noc/dzień) i chciałem w bardziej zrozumiały dla mnie sposób (niz tylko domyślanie się na podstawie miernego tłumaczenia elektronicznego/słownikowego) zdobyć nieco wiedzy w tym kierunku.(czyli jak usunąć strefę, jak ja zastąpić inna oraz jak dać znać klientowi ze właśnie chcę tworzyć kolejna strefę)
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
ODPOWIEDZ