Komenda powal
: 22 mar 2011 22:19
Chciałbym zaproponować wprowadzenie nowej komendy: " Powal "
Funkcjonowałaby ona niezależnie od komendy " zabij " i różniłaby się od niej tylko jednym elementem. Mianowicie, po wpisaniu powal pana X wszystko działoby się tak samo, jak przy komendzie zabij, aż do momentu, kiedy zadajemy ostateczny cios. Przeciwnik w tym momencie zamiast umrzeć, omdlewałby, a jego ciało przez kilka do kilkunastu sekund można by traktować jak ciało trupa - to znaczy wziąć z niego co się chce.Oczywiście można by także w tym momencie wpisać komendę zabij i dobić przeciwnika. jeżeli jednak to przeciwnik, którego chcieliśmy powalić, wygra, oczywiście normalnie nas zabija.Jeżeli atakuje drużyna - ten kto zaatakował pierwszy lub wydał rozkaz, decyduje, czy drużyna będzie biła do śmierci, czy do utraty przytomności ( w zależności od wpisanej komendy). Nie widzę powodu, żeby komendy nie rozszerzyć na npc-e - dałoby to też kilka ciekawych możliwości.
Zalety pomysłu:
- większe możliwości odgrywania postaci - do tej pory, można było na kimś się odegrać tylko bezmyślnym "zabij" , które może się skończyć tylko w jeden sposób ( co prawda można przestać, ale po pierwsze nie zawsze zdążymy na czas, po drugie, po tej komendzie tak naprawdę adwersarz nic nie traci, trochę go poraniliśmy, ale nie stracił nic z ekwipunku.) , moim zdaniem, arka od dawna czeka na tego typu komendę, jedno zabij jest trochę zbyt ubogie
- osoby, które chciałyby odgrywać zbójów, wreszcie dostaną fajne narzędzie do tego
- wielokrotnie widziałem logi, gdzie zawodowcy tłumaczyli, że zaatakowali jakiegoś żółtka, bo miał podobny opis do kogoś i nie zdążyli nawet wpisać przestań - teraz nie będzie problemu, jeżeli to naprawdę wróg, zawsze można dobić - nowi unikną przypadkowych zgonów, a doświadczeni gracze tłumaczeń u wizów
- chcesz się na kimś zemścić, ukarać za coś, przywołać do porządku, czy cokolwiek innego? Teraz nie ma wyboru - tylko zabij, nie każdemu to się uśmiecha. Po wprowadzeniu komendy można by kogoś za karę jedynie obrabować - oczywiście, można blokować i żądać oddania wszystkiego, ale nie zawsze jest się w drużynie i nie każdy się zablokować da
- ktoś chce odgrywać złego, ale niekoniecznie zawsze zabijać wszystko co się rusza - teraz byłby sposób
- nowy ciekawy sposób zarabiania - okradanie npc-ow bez ryzyka trafienia na listy gończe
- raz w życiu tylko liznąłem programowania i jestem informatycznym ignorantem, więc mnie poprawcie, jeżeli to bzdura, ale czy taka komenda, nie byłaby wyjątkowo prosta do wprowadzenia. Bodajże wystarczyłoby chyba zmienić kod w dwóch linijkach
- urozmaiciłoby to grę oraz wprowadziło dodatkowe emocje ( zabije/ą mnie czy tylko obrabują ?)
- szersze możliwości odgrywania "tych złych" - i bezpieczniejsze, bez ryzyka dostania piorunem
Wady:
Starałem się znaleźć, ale nie udało mi się.
Moim zdaniem Arkadia prosi się od lat o tego typu komendę. Dodaję prostą ankietę, bo jestem ciekaw czy macie podobne zdanie
Funkcjonowałaby ona niezależnie od komendy " zabij " i różniłaby się od niej tylko jednym elementem. Mianowicie, po wpisaniu powal pana X wszystko działoby się tak samo, jak przy komendzie zabij, aż do momentu, kiedy zadajemy ostateczny cios. Przeciwnik w tym momencie zamiast umrzeć, omdlewałby, a jego ciało przez kilka do kilkunastu sekund można by traktować jak ciało trupa - to znaczy wziąć z niego co się chce.Oczywiście można by także w tym momencie wpisać komendę zabij i dobić przeciwnika. jeżeli jednak to przeciwnik, którego chcieliśmy powalić, wygra, oczywiście normalnie nas zabija.Jeżeli atakuje drużyna - ten kto zaatakował pierwszy lub wydał rozkaz, decyduje, czy drużyna będzie biła do śmierci, czy do utraty przytomności ( w zależności od wpisanej komendy). Nie widzę powodu, żeby komendy nie rozszerzyć na npc-e - dałoby to też kilka ciekawych możliwości.
Zalety pomysłu:
- większe możliwości odgrywania postaci - do tej pory, można było na kimś się odegrać tylko bezmyślnym "zabij" , które może się skończyć tylko w jeden sposób ( co prawda można przestać, ale po pierwsze nie zawsze zdążymy na czas, po drugie, po tej komendzie tak naprawdę adwersarz nic nie traci, trochę go poraniliśmy, ale nie stracił nic z ekwipunku.) , moim zdaniem, arka od dawna czeka na tego typu komendę, jedno zabij jest trochę zbyt ubogie
- osoby, które chciałyby odgrywać zbójów, wreszcie dostaną fajne narzędzie do tego
- wielokrotnie widziałem logi, gdzie zawodowcy tłumaczyli, że zaatakowali jakiegoś żółtka, bo miał podobny opis do kogoś i nie zdążyli nawet wpisać przestań - teraz nie będzie problemu, jeżeli to naprawdę wróg, zawsze można dobić - nowi unikną przypadkowych zgonów, a doświadczeni gracze tłumaczeń u wizów
- chcesz się na kimś zemścić, ukarać za coś, przywołać do porządku, czy cokolwiek innego? Teraz nie ma wyboru - tylko zabij, nie każdemu to się uśmiecha. Po wprowadzeniu komendy można by kogoś za karę jedynie obrabować - oczywiście, można blokować i żądać oddania wszystkiego, ale nie zawsze jest się w drużynie i nie każdy się zablokować da
- ktoś chce odgrywać złego, ale niekoniecznie zawsze zabijać wszystko co się rusza - teraz byłby sposób
- nowy ciekawy sposób zarabiania - okradanie npc-ow bez ryzyka trafienia na listy gończe
- raz w życiu tylko liznąłem programowania i jestem informatycznym ignorantem, więc mnie poprawcie, jeżeli to bzdura, ale czy taka komenda, nie byłaby wyjątkowo prosta do wprowadzenia. Bodajże wystarczyłoby chyba zmienić kod w dwóch linijkach
- urozmaiciłoby to grę oraz wprowadziło dodatkowe emocje ( zabije/ą mnie czy tylko obrabują ?)
- szersze możliwości odgrywania "tych złych" - i bezpieczniejsze, bez ryzyka dostania piorunem
Wady:
Starałem się znaleźć, ale nie udało mi się.
Moim zdaniem Arkadia prosi się od lat o tego typu komendę. Dodaję prostą ankietę, bo jestem ciekaw czy macie podobne zdanie