Strona 1 z 3

Komenda powal

: 22 mar 2011 22:19
autor: Zorrid
Chciałbym zaproponować wprowadzenie nowej komendy: " Powal "

Funkcjonowałaby ona niezależnie od komendy " zabij " i różniłaby się od niej tylko jednym elementem. Mianowicie, po wpisaniu powal pana X wszystko działoby się tak samo, jak przy komendzie zabij, aż do momentu, kiedy zadajemy ostateczny cios. Przeciwnik w tym momencie zamiast umrzeć, omdlewałby, a jego ciało przez kilka do kilkunastu sekund można by traktować jak ciało trupa - to znaczy wziąć z niego co się chce.Oczywiście można by także w tym momencie wpisać komendę zabij i dobić przeciwnika. jeżeli jednak to przeciwnik, którego chcieliśmy powalić, wygra, oczywiście normalnie nas zabija.Jeżeli atakuje drużyna - ten kto zaatakował pierwszy lub wydał rozkaz, decyduje, czy drużyna będzie biła do śmierci, czy do utraty przytomności ( w zależności od wpisanej komendy). Nie widzę powodu, żeby komendy nie rozszerzyć na npc-e - dałoby to też kilka ciekawych możliwości.

Zalety pomysłu:
- większe możliwości odgrywania postaci - do tej pory, można było na kimś się odegrać tylko bezmyślnym "zabij" , które może się skończyć tylko w jeden sposób ( co prawda można przestać, ale po pierwsze nie zawsze zdążymy na czas, po drugie, po tej komendzie tak naprawdę adwersarz nic nie traci, trochę go poraniliśmy, ale nie stracił nic z ekwipunku.) , moim zdaniem, arka od dawna czeka na tego typu komendę, jedno zabij jest trochę zbyt ubogie
- osoby, które chciałyby odgrywać zbójów, wreszcie dostaną fajne narzędzie do tego
- wielokrotnie widziałem logi, gdzie zawodowcy tłumaczyli, że zaatakowali jakiegoś żółtka, bo miał podobny opis do kogoś i nie zdążyli nawet wpisać przestań - teraz nie będzie problemu, jeżeli to naprawdę wróg, zawsze można dobić - nowi unikną przypadkowych zgonów, a doświadczeni gracze tłumaczeń u wizów
- chcesz się na kimś zemścić, ukarać za coś, przywołać do porządku, czy cokolwiek innego? Teraz nie ma wyboru - tylko zabij, nie każdemu to się uśmiecha. Po wprowadzeniu komendy można by kogoś za karę jedynie obrabować - oczywiście, można blokować i żądać oddania wszystkiego, ale nie zawsze jest się w drużynie i nie każdy się zablokować da
- ktoś chce odgrywać złego, ale niekoniecznie zawsze zabijać wszystko co się rusza - teraz byłby sposób
- nowy ciekawy sposób zarabiania - okradanie npc-ow bez ryzyka trafienia na listy gończe
- raz w życiu tylko liznąłem programowania i jestem informatycznym ignorantem, więc mnie poprawcie, jeżeli to bzdura, ale czy taka komenda, nie byłaby wyjątkowo prosta do wprowadzenia. Bodajże wystarczyłoby chyba zmienić kod w dwóch linijkach
- urozmaiciłoby to grę oraz wprowadziło dodatkowe emocje ( zabije/ą mnie czy tylko obrabują ?)
- szersze możliwości odgrywania "tych złych" - i bezpieczniejsze, bez ryzyka dostania piorunem

Wady:
Starałem się znaleźć, ale nie udało mi się.

Moim zdaniem Arkadia prosi się od lat o tego typu komendę. Dodaję prostą ankietę, bo jestem ciekaw czy macie podobne zdanie

Re: Komenda powal

: 22 mar 2011 22:49
autor: Herenvarno
Nie zaznaczylem nic, pomysl mi sie podoba ale nie do konca w tej postaci, wolalbym jako standard Twoja opcje "Powal" rozpoczynana standardowo jak do tej pory "Zabij xxx yyy zzz" ... Jednak zeby kogos zabic nalezalo by wprowadzic komende - "Dobij xxx yyy zzz"

Re: Komenda powal

: 22 mar 2011 23:01
autor: Werbat
No no, 'powalasz' NPCa z magikiem, bierzesz magika, a NPC zostaje i blokuje resp? Dobre!

Re: Komenda powal

: 22 mar 2011 23:07
autor: Rafgart
Nie chcemy poszerzac mozliwosc odgrywania 'tych zlych'.

Re: Komenda powal

: 22 mar 2011 23:10
autor: Zorrid
Jednak takie możliwości dałyby jednocześnie uniknąć czasem większych strat tym dobrym.

Re: Komenda powal

: 23 mar 2011 00:42
autor: Noah
Moim zdaniem mogłoby to zachęcić wielu graczy do zbójeckiego stylu życia, co rusz ktoś by leżał ogłuszony i pozbawiony kosztowności. :)

Lepiej zostawić jak jest.

Re: Komenda powal

: 23 mar 2011 01:14
autor: Arvak
Rafgart pisze:Nie chcemy poszerzac mozliwosc odgrywania 'tych zlych'.
Dlatego z utęsknieniem i niecierpliwością czekamy na niebojowe :)

Opcja oszczędzania przewija się już od dawna (wystarczy przeglądnąć archiwalne tematy na TN) - idea fajna, ale generalnie chamsko nakręcająca PK.
Nie przejdzie.

Re: Komenda powal

: 23 mar 2011 07:48
autor: Pier
Propozycja opcji w "opcjach" dobijaj/nie dobijaj" przewija się od mrocznych dziejów przeszłości.

Może to oznacza, że powinno się ją wreszcie poważnie rozpatrzyć. Zawsze można dać ja graczom na próbę ;)

Re: Komenda powal

: 24 mar 2011 13:32
autor: Visborg
Rafgart pisze:Nie chcemy poszerzac mozliwosc odgrywania 'tych zlych'.
Moim zdaniem nie było by to "poszerzenie", ale umożliwienie odgrywania w ten sposób co dotąd, ale nie szkodząc tak boleśnie tym którzy nie odgrywają "tych złych".

Stratę monet, ziół, kamieni poszkodowany może odrobić w ciągu kilku godzin. Strata poziomu to koszt całych tygodni czy miesięcy (jeśli ktoś jest właśnie takim spokojnym graczem erpegującym zielarzem czy coś, a nie expowym hardcorem). Jeśli nasze kochane ogry mogły by po prostu dać w łeb i zabrać skarby nie dobijając biednego elfika, może współczynnik zniechęcenia do arki po napadzie znacząco by zmalał?

Re: Komenda powal

: 24 mar 2011 18:42
autor: Pier
Dokładnie, wspieram przedmówcę. Szczególnie, że już krok w tym kierunku został zrobiony. Odkąd są depozyty nie trzeba ze sobą nosić całego dobytku.