Wymuszanie przedstawiania sie
: 13 gru 2010 11:04
Arkadia od bardzo dawna boryka sie z problemami zwiazanymi z systemem zapamietywania.
Podstawowym z nich jest wymuszanie przedstawiania sie przez postaci silniejsze na postaciach slabszych w celu dodania ich imion i opisow do bazy danych.
Jest to zachowanie calkowicie oderwane od swiata gry (chodzi o uzycie konkretnej komendy), nosi do tego znamiona wymuszenia nie na postaci a na graczu nia kierujacym (uzylbym nawet okreslenia gwaltu).
Samo korzystanie z baz danych (przy wlaczonym systemie zapamietywania) jest pewna forma oszukiwania.
Dotychczasowe zmiany w systemie byly po czesci bardzo kontrowersyjne i malo skuteczne.
Dlatego tez umieszczam te sonde z czterema mozliwosciami podejscia do problemu.
opcja A:
Wylaczamy w ogole system zapamietywania - czyli wszyscy znaja wszystkich.
Blyskawiczne rozwiazanie wszystkich problemow rownoznaczne jednak z utrata bardzo waznego elementu role-playing i zrownaniem Arkadii z roznymi grami dla idiotow.
opcja B:
Zostawiamy jak jest.
opcja C:
Kazdy gracz ma wiecej przymiotnikow (powiedzmy ze z 5), ale inni widza tylko losowe 2 z nich.
Na przyklad:
gracz A wybral ze jest lysy, kulawy, niebieskooki, chudy i mlody
gracz B widzi go zawsze jako chudego kulawego
gracz C jako mlodego lysego
Oczywiscie wszystkie mozliwe przymiotniki mozna poznac w dlugim opisie postaci.
Cos takiego nie uniemozliwia tworzenie bazy danych, ale nie pozwala na korzystanie z niej przez inne osoby.
Czyli tak naprawde srednio rozwiazuje problem i srednio zmniejsza grywalnosc.
opcja D:
Tak jak wyzej, ale przymiodniki sa inne dla kazdego logowania obserwatora.
Na przyklad:
gracz A wybral ze jest lysy, kulawy, niebieskooki, chudy i mlody
gracz B widzi go jako chudego kulawego, a jak sie przeloguje jako kulawego niebieskookiego
Przelogowywanie gracza A nie ma znaczenia.
Cos takiego rozwiazuje problem - nie da sie stworzyc (praktycznie) bazy danych, ale znacznie zmniejsza tez grywalnosc.
Zeby ten ubytek zrownowazyc w tej opcji przywrocimy komendy zapamietaj/zapomnij.
Podstawowym z nich jest wymuszanie przedstawiania sie przez postaci silniejsze na postaciach slabszych w celu dodania ich imion i opisow do bazy danych.
Jest to zachowanie calkowicie oderwane od swiata gry (chodzi o uzycie konkretnej komendy), nosi do tego znamiona wymuszenia nie na postaci a na graczu nia kierujacym (uzylbym nawet okreslenia gwaltu).
Samo korzystanie z baz danych (przy wlaczonym systemie zapamietywania) jest pewna forma oszukiwania.
Dotychczasowe zmiany w systemie byly po czesci bardzo kontrowersyjne i malo skuteczne.
Dlatego tez umieszczam te sonde z czterema mozliwosciami podejscia do problemu.
opcja A:
Wylaczamy w ogole system zapamietywania - czyli wszyscy znaja wszystkich.
Blyskawiczne rozwiazanie wszystkich problemow rownoznaczne jednak z utrata bardzo waznego elementu role-playing i zrownaniem Arkadii z roznymi grami dla idiotow.
opcja B:
Zostawiamy jak jest.
opcja C:
Kazdy gracz ma wiecej przymiotnikow (powiedzmy ze z 5), ale inni widza tylko losowe 2 z nich.
Na przyklad:
gracz A wybral ze jest lysy, kulawy, niebieskooki, chudy i mlody
gracz B widzi go zawsze jako chudego kulawego
gracz C jako mlodego lysego
Oczywiscie wszystkie mozliwe przymiotniki mozna poznac w dlugim opisie postaci.
Cos takiego nie uniemozliwia tworzenie bazy danych, ale nie pozwala na korzystanie z niej przez inne osoby.
Czyli tak naprawde srednio rozwiazuje problem i srednio zmniejsza grywalnosc.
opcja D:
Tak jak wyzej, ale przymiodniki sa inne dla kazdego logowania obserwatora.
Na przyklad:
gracz A wybral ze jest lysy, kulawy, niebieskooki, chudy i mlody
gracz B widzi go jako chudego kulawego, a jak sie przeloguje jako kulawego niebieskookiego
Przelogowywanie gracza A nie ma znaczenia.
Cos takiego rozwiazuje problem - nie da sie stworzyc (praktycznie) bazy danych, ale znacznie zmniejsza tez grywalnosc.
Zeby ten ubytek zrownowazyc w tej opcji przywrocimy komendy zapamietaj/zapomnij.