Strona 1 z 2
					
				Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?
				: 13 paź 2010 08:40
				autor: Elorn
				Tak sobie pomyślałem, że napisałbym sobie skrypt, który uruchamiałby się na moim serwerze co X minut, logował na arkę i wyłapywał z tekstu logowania "Czeka na ciebie NOWA poczta", po czym wysylal mi maila z informacja o tym.
Czy to byłoby legalne z punktu widzenia regulaminu? Bo skrypt nie wykonywałby żadnych akcji, których rezultatu bym nie znał (logowanie i "zakoncz"), nie podejmowałby decyzji, robiłby jedną, prosta rzecz. Tylko że byłby łącznikiem między światem Arkadii a rzeczywistym, ale o ile wiem, nie powinno się przenosić informacji w drugą stronę, nie w tą.
Bo zakładam, że zaprogramowanie drogi do najbliższej poczty i sprawdzenie po kolei listów byłoby już przegięciem (śmierdziałoby botem), ale z drugiej strony i tak nie byłoby mi potrzebne - i tak muszę się zalogować i odpowiedzieć. Ale samo sprawdzanie, czy jest nowa poczta?
			 
			
					
				Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?
				: 13 paź 2010 08:48
				autor: Aphazel
				Legalne, pod warunkiem, że trigger jest na nawiązanie połączenie, a po połączeniu (najlepiej z drobnym opóźnieniem) walisz serię: login;hasło;zakoncz. A w międzyczasie wyłapiesz tekst o nowej poczcie i będziesz wiedział. Jeśli między poszczególnymi komendami dasz opóźnienia, to też ok. Ale żadna komenda nie może zostać wysłana automatycznie na skutek przeparsowania tekstu, jaki odbierze twój klient z Arki. Takie moje zdanie.
			 
			
					
				Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?
				: 13 paź 2010 09:32
				autor: Elorn
				Osobiście też tak uważam, ale chętnie wysłucham jeszcze paru opinii 
 
Pozostaje jeszcze kwestia obciążenia serwera. Wydaje mi się, że taka akcja jest dla serwera obciążeniem praktycznie zerowym, ale z pewnością znajdzie się ktoś, kto powie inaczej. Nie zakładam logowania co 30 sekund, ale wydaje mi się, że wykonanie skryptu nawet co 5 minut to dla łącza i maszyny żaden problem...
 
			
					
				Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?
				: 13 paź 2010 09:38
				autor: Rennz
				Jak według mnie taki skrypt nie spotka się z przychylnością Mistrzów Gry. Autologowanie samo w sobie nie jest zabronione, ale wykorzystywanie go w ten sposób raczej będzie nie do zaakceptowania.
			 
			
					
				Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?
				: 13 paź 2010 09:57
				autor: Gość
				Botowanie to automatyczne wysyłane komend do muda bez twojej wiedzy, a na podstawie odebranych przez klienta danych. Nielegalne są tez długie sekwencje komend z opóźnieniami.
Elorn:
W tym, o czym piszesz, nie ma ani jednego, ani drugiego, więc raczej w porządku. Przynajmniej wg mnie.
			 
			
					
				Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?
				: 13 paź 2010 10:09
				autor: Elorn
				Oczywiście MG mogą mieć inne zdanie, więc zaczekam, aż ktoś się wypowie 

 
			
					
				Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?
				: 13 paź 2010 10:24
				autor: Rennz
				Mimi pisze:Botowanie to automatyczne wysyłane komend do muda bez twojej wiedzy, a na podstawie odebranych przez klienta danych. Nielegalne są tez długie sekwencje komend z opóźnieniami.
Elorn:
W tym, o czym piszesz, nie ma ani jednego, ani drugiego, więc raczej w porządku. Przynajmniej wg mnie.
Bez jego wiedzy wysyłane są dane o zalogowaniu zostawione powiedzmy na cronie. Równie dobrze można ustawić sobie ticka co 30 minut i idlować trzy dni - wiesz co i kiedy jest wysyłane, ale nie wysyła się tego samemu (-: I stąd raczej wątpliwa legalność tego rozwiązania.
 
			
					
				Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?
				: 13 paź 2010 11:16
				autor: Elorn
				Rennz pisze:Równie dobrze można ustawić sobie ticka co 30 minut i idlować trzy dni
No dobrze, ale gdzie tu korzyść dla postaci? Wydawało mi się, że kwestia automatycznego wykonywania czynności jest podniesiona w regulaminie po to, żeby nie tworzyć mechanizmów pozwalających na "wypasienie" postaci bez ingerencji gracza. W przypadku mojego pytania widzę tylko jeden problem - połączenie świata arki z realnym, ale dalej nie wpływa to (bezpośrednio) na rozwój postaci z automatu. 
Oczywiście można mnożyć przykłady, jak:
 - ktoś idluje, ale dostaje wiadomość "hej, idziemy na smoka, kto idzie?", po czym idzie, dostaje expa i kamyczki. OK, tylko smoka musi ubić grając osobiście
 - ktoś wysyła wiadomości do 10 kupców z ofertą sprzedaży czegoś, z założeniem, że sprzeda temu, kto pierwszy się zgłosi. Owszem, ale tak czy siak ktoś taki musi się zalogować i spotkać ze sprzedawcą. A podejrzewam, że wiele osób robi często to samo, co mój skrypt by wykonywał, tylko że "ręcznie".
Patrząc globalnie, ruch na arce mógłby (powtarzam: mógłBY) się zwiększyć, gdyby ludzi mail o nowej poczcie zachęcał do zalogowania i w 10 procentach przypadków do zrobienia czegoś więcej, niż sprawdzenie od kogo jest poczta.
Ale tu idę za daleko w rozważaniach.
EDIT: chyba źle zrozumiałem pojęcie idlowania w kontekście wypowiedzi przedmówcy i użyłem go w kontekście innym - u mnie idlowanie miało oznaczać czas, w którym postać jest niezalogowana.
 
			
					
				Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?
				: 13 paź 2010 11:34
				autor: Gniot
				Re Elron:
Elron robisz w tym roku za Sw Mikolaja ze tak poczte sprawdzac musisz ? 
 
 
< pisze list >
Nowy komputer
Rower
Wielce...
 
			
					
				Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?
				: 13 paź 2010 12:39
				autor: Rennz
				Elorn:
Sprawa według mnie jest podobna do zapętlenia autlogowania - autologujesz się, po pół godziny cię wylogowuje za nieaktywność i automat znów cię loguje. A potem po prostu tak w kółko się dzieje. Przez Mistrzów Gry jest to traktowane jako łamanie zasad dlatego też uważam, że logowanie się na automatycznym cronie co 15 minut i wylogowanie się chwilę potem tez będzie tak odbierane.