Strona 1 z 3
Re: Porady dla graczy.
: 24 lut 2009 08:37
autor: Brygu
Niektóre tereny expowisk jak jaskinie, czy kanały, do twierdz, budynków, siedzib gildii, czy tam gdzie w większości przypadków znajduje się odbiorca.
Dajcie więcej szczurów.

Re: Porady dla graczy.
: 24 lut 2009 09:08
autor: Cannard
Munel pisze:a jaka jest różnica między szczurem a gołębiem? szczur może dostarczać listy do lokacji które nie są na świeżym powietrzu?
To jest taki
reality bug, czyli jeśli nie chcesz grać przez irc/gg to musisz zaopatrzyć się w
szczurołazy, które świadomie przez adminów są reglamentowane.
Czyli system sam utrudnia Ci grę bez komunikatora, bo tak jest "realniej".
WPUAŻ rocks!
Światy Sapkowskiego i Warhammera przesycone są do imentu magią (opis jednego miast u Sapkowskiego, kiedy większość zamków w mieście była nasycona magią) ale żeby dostawać list w momencie jego wysłania? Nierealne!
Re: Krot niżej:
Cannard, ochłon prosze troche bo za duzo w Tobie emocji teraz. Bodajze Rafgart wypowiadal sie niedawno w sprawie listow, szczorow i golebi. Tak wyglada system, ze list ma byc podstawowym srodkiem komunikacji a golebie/szczurki sa tylko dodatkiem i dlatego nie beda nigdy dominujaca forma.
Ależ ja wiem, że się wypowiadał...(i chwała mu za to bo dziesiątki wizów przed nim udawało, że problemu nie ma i w ogóle się nie wypowiadali) co nie znaczy, że muszę się z tym zgadzać prawda? Według mnie to jest jednak kuszenie ludzi do rozgrywania Arki inaczej niż powinna być rozgrywana.
Re: Porady dla graczy.
: 24 lut 2009 09:16
autor: Krot
Cannard, ochłon prosze troche bo za duzo w Tobie emocji teraz. Bodajze Rafgart wypowiadal sie niedawno w sprawie listow, szczorow i golebi. Tak wyglada system, ze list ma byc podstawowym srodkiem komunikacji a golebie/szczurki sa tylko dodatkiem i dlatego nie beda nigdy dominujaca forma.
Przepraszam za OT w temacie, ale tez mnie ponosi czasem.
Re: Porady dla graczy.
: 24 lut 2009 09:30
autor: Reyward
Sam na poczatku myslalem ze lepiej by bylo udostepnic standardowo na kazdej poczcie w swiecie golebniki. Aczkolwiek po glebszym zastanowieniu... Wszyscy by sie cieszyli, ale po pewnym czasie ta czesc co uzywala komunikatorow, nadal by to robila ze wzgledu na to, ze np. skonczyly im sie golebie a nie chce im sie wylazic z expowiska na poczte po nowe. I bylyby glosy o jeszcze wieksze udostepnienie golebi, co w koncu sprowadziloby sie do powstania czatu jesli dostepnosc bylaby odpowiednio wysoka. Wiec rownie dobrze moglibysmy udostepnic ogolnograczowy czat, co nigdy nie powstanie na Arkadii jak sadze (i dobrze).
To takie moje prywatne przemyslenia.
Pozdrawiam.
Re: Porady dla graczy.
: 24 lut 2009 09:42
autor: Cannard
Nie oczekuje darmowego systemu. Chciałbym taki kiedy płacę telepacie/psionikowi za pewną usługę. Mogę przekazać określoną ilość informacji za daną cenę, czy to burzy balans arki? Raczej nie. Kolejny sposób na wydawanie arkowych złociszy.
Nie wyeliminuje irca ani gg ale może go dość ładnie ograniczyć. Wymagałoby to dobrej woli graczy, fakt. Tak samo jak wymaga dobrej woli nie łamanie obecnych zasad. W obu przypadkach liczymy na sumienie graczy, fakt ale kto powie, że rozwiązanie obecne skutkuje?
re:
w czym problem: poczty są w każdym większym mieście i możesz sobie wyjść z expa - i przeczytać, a dostajesz nawet (wbrew realizmowi) komunikat, że masz pocztę i od kogo
a ponadto list są darmowe
na siłę się czepiasz Cannardzie imo
gołąbki, a szczególnie szczury to rarytaski
I w pełni to zwalcza problem komunikacji pozaarkowej, pozdrowienia dla nibylandii.
Re: Porady dla graczy.
: 24 lut 2009 09:59
autor: Gość
w czym problem: poczty są w każdym większym mieście i możesz sobie wyjść z expa - i przeczytać, a dostajesz nawet (wbrew realizmowi) komunikat, że masz pocztę i od kogo
a ponadto list są darmowe
na siłę się czepiasz Cannardzie imo
gołąbki, a szczególnie szczury to rarytaski
Re: Porady dla graczy.
: 24 lut 2009 11:29
autor: Nathaniel
Niech bedzie chociaz jeden, dwoch dodatkowych szczurolapow w Ishtar i bedzie git. Starczy w zupelnosci.
Re: Porady dla graczy.
: 24 lut 2009 19:32
autor: Rafgart
Tu sobie mozecie podyskutowac. Ja tylko zlosliwie zacytuje dwa zdania z notki Cannarda:
Nie wyeliminuje irca ani gg ale może go dość ładnie ograniczyć.
I w pełni to zwalcza problem komunikacji pozaarkowej, pozdrowienia dla nibylandii.
Ustal jedna wersje do czego mamy dazyc.
Re: Komunikacja na Arkadii
: 25 lut 2009 01:31
autor: Ennyen
Ile razy pisaliscie na ircu "wyjdz z jaskinii bo wysylam golebia" ? Tak to wyglada Rafgarcie, nie ma sie co oszukiwac. Sa grupy, ktore PROBUJA komunikowac sie TYLKO NA ARCE. Nie ulatwiacie tego.
Re: Komunikacja na Arkadii
: 25 lut 2009 08:33
autor: Gromowlad
Nie można stwierdzić autokratycznie, że wszyscy którzy się komunikują poza arką nie przestana tego robić gdy szczury będą powszechniejsze.
Jest spora grupa, która robi dużo by uniknąć komunikacji poza arkowej.
Jest jeszcze większa grupa, która jest gotowa na nieco mniejsze poświecenia by jej uniknąć jednak w obecnej sytuacji znalazła sobie jakieś drobne usprawiedliwienia.
I trzecia grupa, która zlewa na to tak czy inaczej.
Obecnie pierwsza grupa jest w mniejszości i ma niewielka sile przebicia. Gdy na arce pojawi się więcej szczurów lub gołębie i jastrzębie zaczną docierać do jaskiń i innych zakrytych miejsc to jest duża szansa ze druga grupa zrezygnuje ze wspierania się z ircem i razem z pierwszą grupą może wywierać presje na trzecia grupę i wtedy używanie irca do grania stanie się "passe".
Brygu szkoda, że nie dodałeś sondy na ten temat. Jeśli, któryś z moderatorów mógłby dodać sondę bylibyśmy wdzięczni, oto propozycje pytań.
1. Myślę, że dałbym radę grac bez wspomagania komunikacji pozaarkowej gdyby szczury byłby bardziej dostępne.
2. Myślę, że jest duża szansa bym grał bez wspomagania komunikacji pozaarkowej gdyby szczury byłby bardziej dostępne.
3. Myślę, że jest niewielka szansa bym grał bez wspomagania komunikacji pozaarkowej gdyby szczury byłby bardziej dostępne.
4. Myślę, że nie dam rady grac bez wspomagania komunikacji pozaarkowej nawet gdyby szczury byłby bardziej dostępne.