Balans, exp i inne cuda
Re: Balans, exp i inne cuda
edit:
No dobrze, skoro tak piszesz Rafgart, to się wycofuję.
Jednakże ja zaobserwowałem, że postać nie mająca nic doświadczenia bojowego w ogóle nie traci poziomu przy zgonie. Dodam, że o niezwykle małym stażu i założona tylko do celów testowych.
Może zatem rzecz wymaga sprawdzenia przez wizów?
No dobrze, skoro tak piszesz Rafgart, to się wycofuję.
Jednakże ja zaobserwowałem, że postać nie mająca nic doświadczenia bojowego w ogóle nie traci poziomu przy zgonie. Dodam, że o niezwykle małym stażu i założona tylko do celów testowych.
Może zatem rzecz wymaga sprawdzenia przez wizów?
Ostatnio zmieniony 06 lip 2010 15:47 przez Gość, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Balans, exp i inne cuda
O ile dobrze zrozumialem, to Fabast napisal prawde.
Re: Balans, exp i inne cuda
A może dlatego, że jej 1/3 expa to bardzo mało?Mimi pisze:edit:
No dobrze, skoro tak piszesz Rafgart, to się wycofuję.
Jednakże ja zaobserwowałem, że postać nie mająca nic doświadczenia bojowego w ogóle nie traci poziomu przy zgonie. Dodam, że o niezwykle małym stażu i założona tylko do celów testowych.
Może zatem rzecz wymaga sprawdzenia przez wizów?
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Re: Balans, exp i inne cuda
Przy smierci traci sie 1/3 doswiadczenia powyzej pewnej wartosci.
Tempo przyrostu doswiadczenia za zabijanie npcow jest ograniczane dla nowych postaci.
Wiecej zadnych filozofii nie ma.
Tempo przyrostu doswiadczenia za zabijanie npcow jest ograniczane dla nowych postaci.
Wiecej zadnych filozofii nie ma.
Re: Balans, exp i inne cuda
Re Mimi: Tak sie dzieje bo staz postaci relatywnie szybko dobija sie do tej ilosci w ktorej jest rowny staremu maxowi questowemu (wg moich obserwacji trwa to miesiac). Jesli moje wyliczenia sa dobre przez pierwszy tydzien nabiles 5 godzin bo zrobiles pare zadan i osiagnoles na tyle wysoki poziom stazu, ze zgon nie bedzie kosztowal cie utraty expa, bo nie oszukujmy sie z tych zadan takiego wielkiego doswiadczenia sie nie dostaje.
Re: Balans, exp i inne cuda
Carolla: ja miałem na myśli wiek rzędu ~2h. Widocznie poziom niewiele wie to i tak bardzo mało expa - poniżej progu
Re: Balans, exp i inne cuda
Wartość ta rośnie ze stażem postaci jak rozumiem? Jaki minimalny poziom doświadczenia gwarantuje osiągnięcie maksimum tej wartości?Rafgart pisze:Przy smierci traci sie 1/3 doswiadczenia powyzej pewnej wartosci.
I tak skoro już jakiś wiz skłonny jest do merytorycznej wypowiedzi na forum - dlaczego nie zrobić tego systemu exp tak - brutalność zastąpić tym co jest teraz, zostawiając jednak nienaruszalność qexpa, eliminując tą wartość progu obcinania expa przy zgonie, która sama rośnie ze stażem.
Hm?
To by motywowało do robienia zadań. Teraz szczerze mówiąc skupiam się na gromadzeniu hajsu i czekaniu aż mi staż się nabije, bo po co robić zadanka, jak i tak wiele expa z nich nie ma, a stracić go tak łatwo...
Te questy i to że trza je zrobić i to trza je zrobić dokładnie żeby być fajnym na Arce, ba! które gwarantowały że można być fajnym, to była dla mnie osobiście super sprawa.
No, ale to taka moja mała koncepcja. Nie narzekam - jest lepiej niż było.
Tylko pusto... gdzie można kogoś spotkać w sumie?
- Herenvarno
- Posty: 809
- Rejestracja: 09 mar 2010 11:22
Re: Balans, exp i inne cuda
Re Asver: Nie rozumiem pytania dotyczacego "spotkania kogos". To gdzie ty jestes? Ja ciagle kogos spotykam, ciagle mnie ktos mija, bez wzgledu o ktorej godzinie zaczynam gre, czy o 9:00 czy 22:00 nawet nie miewam problemow ze spotkaniem graczy o 4:00. Czy to pytanie mialo zasugerowac ze spotkac kogos mozna bylo tylko podczas robienia zadanek? Nie rozumiem, moze dlatego ze prawie juz usypiam... Ciezki dzien pracy mam za soba..
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Re: Balans, exp i inne cuda
Wartość doświadczenia, które nie tracimy, rośnie wraz z wiekiem postaci do pewnego, określonego maksimum. Jeżeli pytasz czy te maksimum jest % całości doświadczenia, czy pewną stałą to nie wiem. Obstawiałbym jednak stałą.Asver pisze:Wartość ta rośnie ze stażem postaci jak rozumiem? Jaki minimalny poziom doświadczenia gwarantuje osiągnięcie maksimum tej wartości?Rafgart pisze:Przy smierci traci sie 1/3 doswiadczenia powyzej pewnej wartosci.
Drugie pytanie nie ma sensu.
Kiedyś było dokładnie tak. Zostało to zmienione, bo tak jak jest teraz - jest lepiej.Asver pisze: I tak skoro już jakiś wiz skłonny jest do merytorycznej wypowiedzi na forum - dlaczego nie zrobić tego systemu exp tak - brutalność zastąpić tym co jest teraz, zostawiając jednak nienaruszalność qexpa, eliminując tą wartość progu obcinania expa przy zgonie, która sama rośnie ze stażem.
Hm?
Ogranicza to tworzenie secondów, te i tak większość zadań (które da się zrobić samemu) robili na dwa razy, a pozostałe z kumplami. Można było dzięki temu nowo powstałą postać doprowadzić do poziomu doświadczony w dobę. Co prawda było to ekstremum, ale przypominam sobie, że ktoś się chwalił takim dokonaniem.
Poza tym, zmuszało to graczy do wykonywania zadań, zamiast nakłaniać jakimiś korzyściami. Marchewka jest prawie zawsze, o ile nie zawsze, lepsza od kija.
Osobiście uważam, że questy powinny zostać poprzerabiane, tak żeby bardziej opłacało się je robić. Pewnie jak znajdzie się na to czas, to zostanie to zrobione Zresztą, tak zostało napisane w 'wieściach 91' - dotyczących zmian w systemie doświadczeniu.Asver pisze: To by motywowało do robienia zadań. Teraz szczerze mówiąc skupiam się na gromadzeniu hajsu i czekaniu aż mi staż się nabije, bo po co robić zadanka, jak i tak wiele expa z nich nie ma, a stracić go tak łatwo...
Te questy i to że trza je zrobić i to trza je zrobić dokładnie żeby być fajnym na Arce, ba! które gwarantowały że można być fajnym, to była dla mnie osobiście super sprawa.
Polecałbym - poza zbieraniem monet i idlowaniem - aktywną grę np. przy boku któregoś stowarzyszenia albo grupki graczy. Gra stanie się wtedy znacznie ciekawsza, a w grupie nawet o monety łatwiej.
Novigrad? Nuln? Różne expowiska? Zależy kogo szukasz.Asver pisze: No, ale to taka moja mała koncepcja. Nie narzekam - jest lepiej niż było.
Tylko pusto... gdzie można kogoś spotkać w sumie?
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Re: Balans, exp i inne cuda
Od samego startu masz juz pewna granice doswiadczenia, przy ktorej nic nie tracisz. Ponadto, ten roznica miedzy zerowym stazem a maksymalnym jest naprawde nie wielka - nie warto sobie tym w ogole glowy zaprzatac i grac normalnie.Asver pisze: To by motywowało do robienia zadań. Teraz szczerze mówiąc skupiam się na gromadzeniu hajsu i czekaniu aż mi staż się nabije, bo po co robić zadanka, jak i tak wiele expa z nich nie ma, a stracić go tak łatwo...
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz