Propozycja rozdzielenia PvP i PvE
: 30 kwie 2010 13:16
Natchniony merytorycznością dyskusji w temacie Zawody Elitarne [Ankieta] wpadłem na pomysł całkowitego rozdzielenia PvP (czyli PK) i PvE (czyli klepanie npcy) na Arkadii.
Proponuję uzależnić walki PvP wyłącznie od umów i sprzętu, usuwając z nich zupełnie współczynnik zależny od statów. Dzięki temu w następnym kroku można rozdzielić zgon w wyniku PvP od zgonu w wyniku PvE.
Padając w walce z npcami na expowisku (PvE), gracz traciłby jak dotychczas odsetek posiadanych punktów doświadczenia, spadałby mu też poziom. Natomiast w walkach między graczami (PvP) zgon z ręki innej postaci nie odbierałby punktów doświadczenia, w końcu nie miałyby one po zmianie wpływu na PvP. Taki zgon miałby inne konsekwencje (do rozważenia, np: spadek umów o kilka procent na tydzień). Ponadto możnaby rozważyć wprowadzenie odrębnego opisowego poziomu postaci zależnego wyłącznie od wyniku poczynań w PvP (stosunek zgonów do ilości zabitych postaci), czy też systemowego rankingu walk, widocznego w gildiach (możliwości jest wiele, to są tylko pochodne kluczowej zmiany, czyli rozdzielenia PvP i PvE).
Powyższa zmiana rozwiązuje kilka kluczowych problemów Arkadii:
- eskalacja expa i wynikające z tego problemy z balansem npcy,
- na wyższych poziomach zgon odbiera nieproporcjonalnie dużo punktów doświadczenia,
- kłopoty z balansem zawodów, w tym elitarnych,
- niejednoznaczne zdefiniowanie muda jako PvP/PvE,
- bariera wejścia dla młodych, poczatkujacych graczy,
- PvP dotykach również tych graczy, którzy wybierają wyłacznie PvE.
Celowo opisałem konkretnie podstawowe założenia. Szczegóły to kwestia wtórna, chodzi o ogólną zasadę, zmianę jakościową która da olbrzymie możliwości rozwoju postaciom, bez względu na to jaka droga chcą iść, PvP, PvE czy obie jednocześnie. Arkadia uzyska dzieki tej ewolucyjnej zmianie drugi oddech.
Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji, Tabi
Proponuję uzależnić walki PvP wyłącznie od umów i sprzętu, usuwając z nich zupełnie współczynnik zależny od statów. Dzięki temu w następnym kroku można rozdzielić zgon w wyniku PvP od zgonu w wyniku PvE.
Padając w walce z npcami na expowisku (PvE), gracz traciłby jak dotychczas odsetek posiadanych punktów doświadczenia, spadałby mu też poziom. Natomiast w walkach między graczami (PvP) zgon z ręki innej postaci nie odbierałby punktów doświadczenia, w końcu nie miałyby one po zmianie wpływu na PvP. Taki zgon miałby inne konsekwencje (do rozważenia, np: spadek umów o kilka procent na tydzień). Ponadto możnaby rozważyć wprowadzenie odrębnego opisowego poziomu postaci zależnego wyłącznie od wyniku poczynań w PvP (stosunek zgonów do ilości zabitych postaci), czy też systemowego rankingu walk, widocznego w gildiach (możliwości jest wiele, to są tylko pochodne kluczowej zmiany, czyli rozdzielenia PvP i PvE).
Powyższa zmiana rozwiązuje kilka kluczowych problemów Arkadii:
- eskalacja expa i wynikające z tego problemy z balansem npcy,
- na wyższych poziomach zgon odbiera nieproporcjonalnie dużo punktów doświadczenia,
- kłopoty z balansem zawodów, w tym elitarnych,
- niejednoznaczne zdefiniowanie muda jako PvP/PvE,
- bariera wejścia dla młodych, poczatkujacych graczy,
- PvP dotykach również tych graczy, którzy wybierają wyłacznie PvE.
Celowo opisałem konkretnie podstawowe założenia. Szczegóły to kwestia wtórna, chodzi o ogólną zasadę, zmianę jakościową która da olbrzymie możliwości rozwoju postaciom, bez względu na to jaka droga chcą iść, PvP, PvE czy obie jednocześnie. Arkadia uzyska dzieki tej ewolucyjnej zmianie drugi oddech.
Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji, Tabi