Strona 443 z 788

Re: Porady dla graczy.

: 29 sie 2011 19:09
autor: Rafgart
W zasadach jest:

Kod: Zaznacz cały

1.Gracz zwykł atakować bez usprawiedliwionej przyczyny graczy słabszych od siebie.
Vea napisal(a):
Co to sa za kretynskie maniery zeby atakowac i zabijac innych graczy za to ze ktos im sie przedstawia "powiedz imie" zamiast przedstaw sie
To czy dany gracz zwykl za to atakowac/zabijac i nalezy go ukarac mozna sie dowiedziec dopiero, gdy jego ofiary zglaszaja jednostkowe przypadki.
Tak wiec prosze to zglaszac.

Re: Porady dla graczy.

: 29 sie 2011 19:52
autor: Godar
Należałoby jeszcze zdefiniować pojęcia takie jak "zwykł", "usprawiedliwiona przyczyna" i "słabsi gracze" ;)

Czy 3 razy to już "zwykł"? A 2? Czy odgrywanie zbója/bandyty/pirata to "usprawiedliwiona przyczyna"? A co, jeśli inna postać nas prowokuje, obraża, albo łowi ryby na triggach? Albo po prostu nie chce rzucić trochę drobnych na prośbę zbója? :) Przecież wtedy delikwent właściwie sam jest sobie winien. Ta zasada pozostawia tak szerokie pole do interpretacji, że praktycznie wszystko zależy od humoru czarodzieja.

Ja kiedyś miałem postać, którą bawiłem się w zbója i mimo, że starałem się zachować umiar (zwykle nie zaczynałem rozmowy od "zabij", gdy ktoś dał parę złotych to puszczałem), ale i tak trafiłem na dywanik.

Dlatego wg mnie powinno się ściślej określić zasady i wyznaczyć jednolity system kar. Poza tym karanie za "atakowanie" wg mnie nie ma sensu, bo nie każdy atak jest z zamiarem zabicia.

Re: Porady dla graczy.

: 29 sie 2011 19:58
autor: Rennz
Godar pisze: Przecież jednorazowe zabicie postaci nie jest złamaniem żadnej zasady. A tym bardziej "zmuszanie do przedstawienia".
Ja raczej tak refleksyjnie chciałem się ustosunkować do obecnie panującej sytuacji na świecie niż do konkretnego przykładu (-:

Re: Porady dla graczy.

: 29 sie 2011 23:35
autor: Vooks
Godar pisze:Wg mnie dużo większym buractwem jest właśnie donoszenie do MG za takie rzeczy.
Przede wszystkim - z Twoich wypowiedź można wywnioskować, że nie rozumiesz jednej rzeczy.
Zgłoszenie nie jest równoznaczne z ukaraniem. To bardziej informacja dla wizów, że,
cytując popularnego ostatnio księdza Natanka "wiedz, że coś się dzieje".
Jak się nazbiera negatywnych zgloszeń o jakimś graczu to idze na dywanik.
I może jestem burakiem i konfidentem, ale chyba tak właśnie powinnien wyglądać ten system. A, że takie zgłoszenie może wysłać sekond, który sam sprowokował całą sytuacje? Myślę, że trochę nie doceniasz wizów, którzy przez lata istnienia arki mieli już do czynienia z różnymi przekrętami, a tym bardziej potrafią sprawdzić czy dana postać to sekond czy nie;)
Godar pisze:wg własnego widzimisię. Gdyby zasady były dokładne, konkretne i jasne do takich sytuacji by nie dochodziło.
Nie da się napisać takiego regulaminu, który opisywałby wszystkie możliwe przypadki, kiedy można, a kiedy nie można. Nawet jakbyś opisał wszystko dokładnie to znajdzie się ktoś, kto ze zwykłej czynność uczyni jakis chory precedens. Dlatego, większość sytuacji trzeba brać na 'chłopski rozum' czy, jak to ująłeś, 'wg własnego widzimisię'. A wizowie mają ostatnie, często nieobiektywne, zdanie - no ale po coś zrezygnowali z grania na rzecz wizowania :P

W każdym razie produkuję się tu po to, żeby nie oceniano żółtków negatywnie za zgłaszanie takich rzeczy, i tak nie mają jak się bronić, a jeszcze zostaną zwyzywani od 'buraków'.

Re: Porady dla graczy.

: 31 sie 2011 23:25
autor: Ravald
Pomocy... Moj Nors zapomnial, z jakiego klanu pochodzi, i teraz przestawia sie jako... hmm... Nors. Dajacy pochodzenie NPC rznie ostro glupa, nie reagujac na pytanie o pochodzenie, o zmiane tegoz, etc. Wie ktos, jak zmusic go do wspolpracy? Czy zglaszac blad w NPCu?
Z gory wielkie dzieki!

Re: Porady dla graczy.

: 31 sie 2011 23:40
autor: Sivlaryan
Zgłoś błąd w swojej postaci z poziomu konta.

Siv.

Re: Porady dla graczy.

: 31 sie 2011 23:46
autor: Zurwen
Pewne klany zostały usunięte z dostępnej puli. Jak zgłosisz błąd w postaci z prośbą o zmianę na jedną z dostępnych obecnie nazw klanu, to zostanie ci ona ręcznie zmieniona.

Re: Porady dla graczy.

: 31 sie 2011 23:53
autor: Ravald
Sivlaryan pisze:Zgłoś błąd w swojej postaci z poziomu konta.

Siv.
Dzieki, wlasnie to zrobilem.

Re: Porady dla graczy.

: 01 wrz 2011 00:12
autor: Aevonel
Proszę o przypomnienie, jak cechy wpływają na energię mentalną. Mądrość, inteligencja zwiększają maksimum? Jedna, obie z nich?

Re: Porady dla graczy.

: 01 wrz 2011 03:20
autor: Asztarte
@Aevonel z wielka doza prawdopodobienstwa - obie (inteligencja i madrosc) wplywaja na energie mentalna zwiekszajac maksimum.
Im wiecej doswiadczenia, tym lepiej, bo cechy rosna wszystkie - przyrost jedynie mozna kontrolowac ustalajac to podczas medytacji w najblizszej gildii podrozniczej.