Dodatkowa Profesja Postaci
: 04 lut 2010 02:13
Witam,
Jakiś czas temu wpadł mi do głowy pomysł urozmaicenia zawodów na arkadii w dosyć prosty sposób, mianowicie chodzi o wprowadzenie dodatkowej profesji obok zawodu masowego. Profesja taka miała by się opierać o coś w rodzaju klubów - dawać sporo dodatkowych emocji w sensie komend, oraz zmieniać delikatnie umiejętności postaci tak jak to robią niektóre bronie magiczne - w tym przypadku umiejętności zmieniał by przedmiot klubowy. Dla przykładu kilka takich klubów:
- Wojownicy
- Gwardziści
- Łowcy
- Strażnicy
- Tarczownicy
- Szpiedzy
- itd. itp. naprawdę dużo można tego wymyślić.
Zmiana umiejętności działała by na zasadzie wyostrzania pewnych umiejętności jednak kosztem innych. np. + 5 Tarczownictwa jednak - 5 do wszystkich broni. Berseker: +5 do wszystkich broni jednak - 5 do uników. Bonusy wystarczyło by podobierać odpowiednio do istniejących na arkadii zawodów masowych tak by były to odpowiednie kombinacje nie przynoszące ani zbyt małych ani zbyt dużych korzyści nierównomiernie.
Item klubowy był by levelowany poprzez tak jak to kiedyś było przemiał expa, zmieniając się np. dla wojownika: miedziany/stalowy/złoty wisior z masywnym medalionem przedstawiającym smoczą głowe. Od levelu itemu zależał by bonus rozpoczynający się dajmy na to od 0 do 5 - można by ustalić że każdy klub zmienia łącznie 15 punkcików na plus i 15 na minus umiejętności w tym maxymalnie +/- 5 w jednej - to by dało max 16 lvli itemu. Emocje dostępne dla danego klubu mogły by też być pogrupowane w kilka kategorii do których dostęp zależał by od lvlu itemu ( tak jak to jest w klubie obieżyświatów ).
Wydaje mi się że jest to dobra podstawa do rozwiania muda - w sumie dosyć łatwe do wykonania - i teoretycznie nie ograniczone ilościowo - gdyby posiadało to jedną standardową strukturę.
Teoretycznie dodatkowy tego atut jest taki że oprócz takich klubów zewnętrznych, można by też dodawać gildią takie kluby wewnątrz - specyfikujące różne grupy w jednej gildii, np. u kmów dla różnych klanów.
Pozdrawiam,
H.B.
ps. Można by na tej zasadzie też dodać dziwniejsze profesje - posiadające specyficzny bonus zamiast podmiany umów -> całkiem nieprzemyślane tylko przykładowe -> medyk który mógł by kosztem sił mentalnych co xx czasu opatrzyć komuś niezwiązanemu walka rany samemu też nie będąc walka związany... jakiś iluzjonista który kosztem sił mentalnych mógł by rozjaśniać ciemności...
Jakiś czas temu wpadł mi do głowy pomysł urozmaicenia zawodów na arkadii w dosyć prosty sposób, mianowicie chodzi o wprowadzenie dodatkowej profesji obok zawodu masowego. Profesja taka miała by się opierać o coś w rodzaju klubów - dawać sporo dodatkowych emocji w sensie komend, oraz zmieniać delikatnie umiejętności postaci tak jak to robią niektóre bronie magiczne - w tym przypadku umiejętności zmieniał by przedmiot klubowy. Dla przykładu kilka takich klubów:
- Wojownicy
- Gwardziści
- Łowcy
- Strażnicy
- Tarczownicy
- Szpiedzy
- itd. itp. naprawdę dużo można tego wymyślić.
Zmiana umiejętności działała by na zasadzie wyostrzania pewnych umiejętności jednak kosztem innych. np. + 5 Tarczownictwa jednak - 5 do wszystkich broni. Berseker: +5 do wszystkich broni jednak - 5 do uników. Bonusy wystarczyło by podobierać odpowiednio do istniejących na arkadii zawodów masowych tak by były to odpowiednie kombinacje nie przynoszące ani zbyt małych ani zbyt dużych korzyści nierównomiernie.
Item klubowy był by levelowany poprzez tak jak to kiedyś było przemiał expa, zmieniając się np. dla wojownika: miedziany/stalowy/złoty wisior z masywnym medalionem przedstawiającym smoczą głowe. Od levelu itemu zależał by bonus rozpoczynający się dajmy na to od 0 do 5 - można by ustalić że każdy klub zmienia łącznie 15 punkcików na plus i 15 na minus umiejętności w tym maxymalnie +/- 5 w jednej - to by dało max 16 lvli itemu. Emocje dostępne dla danego klubu mogły by też być pogrupowane w kilka kategorii do których dostęp zależał by od lvlu itemu ( tak jak to jest w klubie obieżyświatów ).
Wydaje mi się że jest to dobra podstawa do rozwiania muda - w sumie dosyć łatwe do wykonania - i teoretycznie nie ograniczone ilościowo - gdyby posiadało to jedną standardową strukturę.
Teoretycznie dodatkowy tego atut jest taki że oprócz takich klubów zewnętrznych, można by też dodawać gildią takie kluby wewnątrz - specyfikujące różne grupy w jednej gildii, np. u kmów dla różnych klanów.
Pozdrawiam,
H.B.
ps. Można by na tej zasadzie też dodać dziwniejsze profesje - posiadające specyficzny bonus zamiast podmiany umów -> całkiem nieprzemyślane tylko przykładowe -> medyk który mógł by kosztem sił mentalnych co xx czasu opatrzyć komuś niezwiązanemu walka rany samemu też nie będąc walka związany... jakiś iluzjonista który kosztem sił mentalnych mógł by rozjaśniać ciemności...