Strona 1 z 1

Cechy - nowe podejscie

: 26 sty 2010 12:54
autor: Vicorin
No w skrócie żeby zbytnio się nie rozpisywać:

Na arce mamy następujące cechy:
siła zręczność wytrzymałość intelekt mądrość i odwagę

Po mojej proponowanej zmianie mielibyśmy: (wersja light bo to wymaga jedynie zmiany nazw ostatnich cech, oraz podpięcia ich i zmienienia progów dla poszczególnych ras)
siłę zręczność wytrzymałość percepcje intelekt charyzmę
(wersja hard - bo to już ostre grzebanie)
Krzepa (silą + wytrzymka)
Zręczność (wiadomo, gibanie się)
Percepcja (zauważanie rożnych dziwnych rzeczy jak pułapki czy ślady, ukrywanie się)
intelekt (zielarstwo, zagadki, niedoszłe kowalstwo czy inne zawody niebojowe, może: karność tzn odpowiadanie na rozkazy)
charyzma (dowodzenie, kupiectwo)

Co by zaowocowało chyba fajniejsza rozpiska postaci i niekoniecznie w trybie wwwnnn

+ ograniczenie umow
zamiast kilku rodzajów broni, można by było trenować bon lekka lub bron ciężka (uwaga! to możne być głupie)
ujednolicenie: skradania się i ukrywania
ujednolicenie: walki w szyku zasłaniania, blokowania

Ogólnie też zwiększenie roli cech zamiast umów.


Co sadzicie oprócz tego ze wizowie nie maja czasu tego zakodować i tez byście się napili, a autor tematu jest głupi.

Re: Cechy - nowe podejscie

: 26 sty 2010 13:33
autor: Werbat
Oprócz tego? Nic ;-)

Za dużo mieszasz różnych podręczników chyba :P

: 26 sty 2010 15:13
autor: Paulie
Zagmatwane i za malo opisane jak na taki pomysl.

Re: Cechy - nowe podejscie

: 27 sty 2010 20:21
autor: Ethel
Vicorin pisze:(...)
Co by zaowocowało chyba fajniejsza rozpiska postaci i niekoniecznie w trybie wwwnnn
chyba nie.
Vicorin pisze: + ograniczenie umow
zamiast kilku rodzajów broni, można by było trenować bon lekka lub bron ciężka (uwaga! to możne być głupie)
sam podsumowales. ;)

Re: Cechy - nowe podejscie

: 30 sty 2010 22:09
autor: Ramla
Vicorin nie przejmuj sie ale niestety nie widze w tym wiekszego sensu. No i duzo pracy dla wizostwa.

Re: Cechy - nowe podejscie

: 31 sty 2010 01:31
autor: Edgihi
Dobrym pomyslem jest rodzielenie puli expa przypadajacego na mentale/cechy bojowe. Zroznicuje to postaci, bo jeden sobie ustawi WWWNNN a drugi WNNSSS, a dla obydwu takich przykladowych graczy ilosc expa przypadajacego na cechy bojowe bedzie taka sama. Kolejnym plusem takiej zmiany jest to, ze to naprawde odrobina roboty dla czarodziejow.

Re: Cechy - nowe podejscie

: 31 sty 2010 14:48
autor: Amavandrel
A następnie wprowadźmy zróżnicowanie przydzielanego expa w zależności od zabijanych mobów, wykorzystywanych ciosów, ich ilości, siły i broni jaką walczymy (chcesz trenować siłe - walcz maczugą, zręczność - sztyletem, wytrzymkę - pełna płyta). Mentale niech zależą od oceniania, zbierania zioł i erprega. Potem wprowadźmy tryb erpegowania, żeby wiedzieć, kiedy system ma naliczać expa do mentali (który będzie oczywiście zależny od ilości i sposobu użytych emocji). I wtedy już każdy będzie mógł odgrywać kogo chce i będzie dostawał za to expa.

Aaa! I jeszcze niech trenerzy mogą podnosić cechy za kasę, ale nie za dużo, żeby nie dyskryminować młodych graczy, wprowadźmy punkty przeznaczenia (do wydawania również na cechy), na koniec wielki balans!

Re: Cechy - nowe podejscie

: 01 lut 2010 21:33
autor: Taja
A pozniej przyjda swistaki i zawina to wszystko w sreberka.

Re: Cechy - nowe podejscie

: 01 lut 2010 21:35
autor: Vicorin
na koniec wielki balans!
hehe masz racje, żeby wprowadzić mój pomysł w sumie to chyba by było 5 min zmienić nazwy cech, ale później ... przestawić wszystkie moby (2 tygodnie zamkniętej arki) później tak żeby było mniej więcej ok to z pól roku balansu :P No i zawodowcy by musieli specjalnie zgonić bo z niska charyzma zasłony by nie wchodziły.

To robota albo dla olewającego licealisty albo studenta nauk humanistycznych. :D A takiego wiza to chyba nie mamy :P