Nowy system zapamietywania
Re: Nowy system zapamietywania
No argument ze zal wam postaci dawno skasowanych jest sredni w tej dyskusj, bo milo bylo wpisac "kto" i sobie ich przypomniec. Zawsze mozna sobie dorzucic linijke slaw.
#echo Iron, Zenek, Bolek I Lolek.
Co do shortow, ograniczac przy zakladaniu postaci to glupi pomysl. Ale obecny sposob tworzenia postaci tez najtrafniejszy nie jest. O ile zakladamy postac ktoras tam juz nasza, jestesmy w stanie zaplanowac ze nasza postac bedzie kupcem i chcemy by byl wesoly pogodny, zeby sie dobrze kojarzyl. To zakladajac pierwszy raz postac, nie mamy swiadomosci kim nasza postac ma zostac. Pozniej mamy takie rzeczy jak wesoly przyjacielski ogr, odgrywacjacy buca samotnika. W ogole shorty typu wesoly, zblazowany itp sa nietrafionym pomyslem. Czy taka postac musi byc caly czas wesola... Wesoly radosny halfling placze. Dlatego latwiejszy dostep do zmiany opisu to mysle ze nie taki glupi pomysl.
Inna kwestia jest wlasnie czy ktokolwiek zwraca uwage na ten opis. Uzywamy tych opisow do rozpoznawania osobnikow, a nie do okreslania ich zachowania. To ze sobie ktos wybral ze jest przyjacielski, nie znaczy ze bedzie chcial z toba pogadac.
#echo Iron, Zenek, Bolek I Lolek.
Co do shortow, ograniczac przy zakladaniu postaci to glupi pomysl. Ale obecny sposob tworzenia postaci tez najtrafniejszy nie jest. O ile zakladamy postac ktoras tam juz nasza, jestesmy w stanie zaplanowac ze nasza postac bedzie kupcem i chcemy by byl wesoly pogodny, zeby sie dobrze kojarzyl. To zakladajac pierwszy raz postac, nie mamy swiadomosci kim nasza postac ma zostac. Pozniej mamy takie rzeczy jak wesoly przyjacielski ogr, odgrywacjacy buca samotnika. W ogole shorty typu wesoly, zblazowany itp sa nietrafionym pomyslem. Czy taka postac musi byc caly czas wesola... Wesoly radosny halfling placze. Dlatego latwiejszy dostep do zmiany opisu to mysle ze nie taki glupi pomysl.
Inna kwestia jest wlasnie czy ktokolwiek zwraca uwage na ten opis. Uzywamy tych opisow do rozpoznawania osobnikow, a nie do okreslania ich zachowania. To ze sobie ktos wybral ze jest przyjacielski, nie znaczy ze bedzie chcial z toba pogadac.
Re: Nowy system zapamietywania
Wolny przymiotnik do shorta dla każdego! I sto milionów!
A tak serio - dostęp do łatwiejszej zmiany przymiotnika w opisie, np po 100 dniach życia w grze czy zostaniu "szefem wszystkich szefów" w gildii - jestem całym sercem za. Tak dużo by tych osób znowuż nie było, o odpowiedni limit i jasne zasady przyznawania (kto akceptuje, jakie w ogóle można proponować) wzbogacił by świat.
Zapamiętani to tylko zachowana dla ułatwienia grupa, wyodrębniona spośród tych których znasz, do której należą osoby z Twojego najbliższego aktualnego otoczenia i z którymi łączy Cię najwięcej interakcji. Taka jest funkcja tej kategorii. To że wykorzystywali ją niektórzy w innych celach było niewłaściwym wykorzystywaniem możliwości jakie daje mechanika świata i obecne zmiany mają na celu jej wykorzenienie. Owszem, możesz pamiętać babcie której nie widziałaś 20 lat. Ale nie rozpoznasz jej na pierwszy rzut oka (czyt. nie wyświetli Ci się z imienia) bo raz, zmieniła się przez ten czas, dwa nie spodziewasz się jej zobaczyć więc umysł odruchowo nie będzie jej przyporządkowywał do spotykanych osób.
Zapamiętani to nie wszyscy których znacie, ale Ci których znacie tak dobrze i spotykacie tak często, że na pierwszy rzut oka rozpoznacie ich zawsze i wszędzie. niektórzy mają wyższe mentale i rozpoznają prawie każdego kogo znają, inni niższe (np. ja) i zdarza im się nie rozpoznać kogoś kogo miesiąc nie widzieli, jeśli ten ktoś nie podejdzie sam i nie powie O cześć! A nawet wtedy czasem trzeba spytać - cześć, kojarze Cię, ale powiedz skąd się znamy?
A tak serio - dostęp do łatwiejszej zmiany przymiotnika w opisie, np po 100 dniach życia w grze czy zostaniu "szefem wszystkich szefów" w gildii - jestem całym sercem za. Tak dużo by tych osób znowuż nie było, o odpowiedni limit i jasne zasady przyznawania (kto akceptuje, jakie w ogóle można proponować) wzbogacił by świat.
A ja nie znałem swoich praprzodków... Ale serio, "zapamiętani" odzwierciedla nie wszystkich których pamiętasz, bo to by była bzdura - jak ktoś Ci się nie przedstawi to go nie będziesz pamiętać z wyglądu jeśli Ci poważnie namieszał?Jak mi się prababcia, czy inny praprzodek, nie przedstawiła od 20 lat, bo jej się zmarło/wyprowadziło/cokolwiek to znaczy, że nie mogła być hiper ważna?
Zapamiętani to tylko zachowana dla ułatwienia grupa, wyodrębniona spośród tych których znasz, do której należą osoby z Twojego najbliższego aktualnego otoczenia i z którymi łączy Cię najwięcej interakcji. Taka jest funkcja tej kategorii. To że wykorzystywali ją niektórzy w innych celach było niewłaściwym wykorzystywaniem możliwości jakie daje mechanika świata i obecne zmiany mają na celu jej wykorzenienie. Owszem, możesz pamiętać babcie której nie widziałaś 20 lat. Ale nie rozpoznasz jej na pierwszy rzut oka (czyt. nie wyświetli Ci się z imienia) bo raz, zmieniła się przez ten czas, dwa nie spodziewasz się jej zobaczyć więc umysł odruchowo nie będzie jej przyporządkowywał do spotykanych osób.
Zapamiętani to nie wszyscy których znacie, ale Ci których znacie tak dobrze i spotykacie tak często, że na pierwszy rzut oka rozpoznacie ich zawsze i wszędzie. niektórzy mają wyższe mentale i rozpoznają prawie każdego kogo znają, inni niższe (np. ja) i zdarza im się nie rozpoznać kogoś kogo miesiąc nie widzieli, jeśli ten ktoś nie podejdzie sam i nie powie O cześć! A nawet wtedy czasem trzeba spytać - cześć, kojarze Cię, ale powiedz skąd się znamy?
Re: Nowy system zapamietywania
Jasne, sęk w tym, że są osoby tak głęboko zapadające w pamięć, że po latach poznasz je po choćby specyficznym spojrzeniu czy czymś, więc na prawdę nie przekonuje mnie argument, że znam lepiej kogoś, kogo częściej widuję.
W każdym bądź razie ile osób, tyle zdań, nie ma chyba większego sensu kłócić się tu ciągle, ale naprawdę, to że wy uważacie coś za bzdurne może mieć dla innych większe znaczenie. Ja w tym momencie wole nie grać, bądź unikać jakichkolwiek interakcji z graczami niż zapomnieć (nie mieć w zapamiętanych - dla czepialskich / linijka typu #echo też nie rozwiąże sprawy, nie widzę, kiedy są zalogowani, si?) dawnego funfla. Pa.
v.
W każdym bądź razie ile osób, tyle zdań, nie ma chyba większego sensu kłócić się tu ciągle, ale naprawdę, to że wy uważacie coś za bzdurne może mieć dla innych większe znaczenie. Ja w tym momencie wole nie grać, bądź unikać jakichkolwiek interakcji z graczami niż zapomnieć (nie mieć w zapamiętanych - dla czepialskich / linijka typu #echo też nie rozwiąże sprawy, nie widzę, kiedy są zalogowani, si?) dawnego funfla. Pa.
v.
Re: Nowy system zapamietywania
Marudzicie... Kupcy powinni pakowac w mentale.(Zgubilo sie ) Majac okolo 150 miejsc do zapamietania, tak szybko tego nie przewiniecie... Zwlaszcza, ze w arke teraz gra z 500 osob?:P
Ostatnio zmieniony 31 gru 2009 17:41 przez Urisiel, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nowy system zapamietywania
No to jak spotkasz takiego starego typa to go poznasz po opisie czy zachowaniu!Vayneela pisze:Jasne, sęk w tym, że są osoby tak głęboko zapadające w pamięć, że po latach poznasz je po choćby specyficznym spojrzeniu czy czymś, więc na prawdę nie przekonuje mnie argument, że znam lepiej kogoś, kogo częściej widuję.
v.
Re: Nowy system zapamietywania
Pakujemy w mithryle, chyba że chodzi Ci jeszcze o jakieś inne metale.Urisiel pisze:Marudzicie... Kupcy powinni pakowac w metale.
Nie grałeś nigdy kupcem, prawda?
v.
Re: Nowy system zapamietywania
Właśnie Urisiel, co ty z drzewa się urwałeś? Widziałeś kiedyś kupca o poziomie większym niż swoje przeżył?
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Re: Nowy system zapamietywania
Zurek nikt nie kaze grac kupcowi i nie expic czasem ;] Dzisiejszy mechanizm arki opiera sie na expie. Wieksze staty = wiecej kasy. No chyba, ze wolimy stac w miejscu
Re: Nowy system zapamietywania
Panowie, widzę, byli, sprawdzili.
v.
v.
Re: Nowy system zapamietywania
Najbardziej spasionym kupcem jakiego widziałem był swojego czasu wakahiko, na doświe. ;]
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).