Archetyp:
Dla wypatrzenia okazji do zarobku wszędzie tam gdzie się
ona tylko pojawi, żywot kupca wymaga od niego wszechstronnego
obycia w świecie. Kto ocenia kupca jako zasiedziałego nad
księgami fajtłapę, może być w dużym błędzie. Kupcy są
osobami które dla osiągnięcia dochodu potrafią zrobić naprawdę
wiele. Nie obcy jest im przemyt towarów przez granicę, oszustwa,
czy podróże w odległe i niebezpieczne zakątki świata. Gdy mogą
unikają wchodzenia w bezpośrednia walkę, jest ona w ich uznaniu
stratą czasu dobrą dla głupców. Nie musi oznaczać to że nie są w
stanie się obronić. Część z nich przed wstąpieniem na kupiecką ścieżkę
prowadziła zupełnie inny żywot i często są to osoby bardzo doświadczone
życiowo, które z konieczności zdobycia majątku zdecydowały się porzucić
swoje dotychczasowe zajęcia. Wykorzystując umysł i bogactwo, choć odrzucili
siłę mięśni, dziś przekupując i manipulując kim trzeba, potrafią zdziałać dużo
więcej od pojedynczego wojownika.
Uzasadnienie:
- Na Arkadii obecnie jest bardzo niewielu graczy.
- Zawód kupca jest nudny i bardzo mało atrakcyjny w szczególności dla początkujących graczy.
( Szczególnie w wersji bez etatu jest to zawód praktycznie nie grywalny. )
- Na Arkadii jest obecnie bardzo niewielu aktywnych kupców.
- Aktywny kupcy są dla Arkadii bardzo ważni, ich aktywność
znacząco wpływa na atrakcyjność całej gry. ( Jeżeli nowy gracz jest zmuszony czekać na pojawienie
się kupca kilka-kilkanaście godzin bądź kilka dni - jest to czynnik mocno demotywujący. )
- Aktualny archetyp Kupca jest mocno naciągany - kupiec nie jest księgowym - to zazwyczaj osoba ze
zdolnościami lidera obdarzona dużym sprytem, która z niejednego pieca już chleb jadła. Dzięki
temu jest dużo pewniejsza i często szerszego wachlarzu talentów od innych, wykorzystując tą przewagę
skłonna jest zastępczo używać ich do realizacji własnych celów, wychodząc z założenia że wszystko
można kupić, kwestia jest co najwyżej odpowiednia cena.
Umiejętności:
Kod: Zaznacz cały
NK < KU OD + MY
Bron -------------- 45 < GP 60
Uniki ------------- 45 < GP 34
Parowanie --------- 45 < GP 45
Zielarstwo ------- 45 < 55 41
Spostrzegawczosc -- 65 < 60 71
Wyczucie kierunku - 65 < GP 84 > 84
Plywanie ---------- 55 < GP 71 > 71
Wspinaczka -------- 55 < GP 71 > 71
Ocena przeciwnika - 45 < 50 50
Ocena obiektu ----- 85 < 85 41
Lowiectwo --------- 45 < GP 41
Opieka ------------ 45 < GP 45
Wykrywanie -------- 45 < GP 55
Jezyki ------------ 85 < 70 85
Targowanie -------- 55 < 55 42
Szacowanie -------- 85 < 80 50
NK - Nowy Kupiec, KU - Kupiec, OD - Odkrywca, MY - Myśliwy.
* Wszechstronnie rozeznany.
* Obcięte umiejętności wyczucia kierunku, pływania i wspinaczki na korzyść zawodu myśliwego.
Ewentualny dodatek:
* Umiejętność ukrywania się ( bez ataku z ukrycia ) mocno zależna od obciążenia postaci - kupiec w celu ratowania życia po wyrzuceniu całego swojego dobytku miałby szanse ukryć się przed wrogiem.
* Bonus umożliwiający wynajęcie 2-3 razy pojemniejszych wozów kupieckich.
* Walka bez broni --- 45