Strona 3 z 7

Re: Zmierzch Arkadii

: 01 kwie 2022 09:37
autor: Kerian
Bo na arkadii sie pracuje jak za chlopa panszczyznianego.
Nawet nie mozna sie dorobic titla hrabia.
Podejrzewam ze wizowie czerpia sadystyczna przyjemnosc z tego, ze twoja gra idzie w niebyt.

Re: Zmierzch Arkadii

: 01 kwie 2022 17:25
autor: Ingemar
Cześć,
były już teorie spiskowe?

Skoro jest TAK źle, to by odpowiedzieć na hipotetyczne pytanie, czemu Arka całkiem jeszcze nie "zmierzchnęła".

Niektóre z hipotez:
- Arkadia LP Mud to praca badawcza z socjologii/psychologii. Wizowie to badacze, MUD to narzędzie badawcze;
- Hasła do postaci nie są (lub nie były) "hashowane", e-mail przypisany do postaci, można zobaczyć na innych serwisach, czy to samo hasło. Arka to baza łatwych haseł dla wizów, którzy zarabiają tak potem na kradzieży kont/tożsamości itd;
- Arka to zaświaty, do których 'wybrani' mają dostęp już za życia. Mogą rozwijać postać, którą staną się po swojej śmierci w rl;
- Tak jak rozwiązywanie captcha (kliknij na wszystkie obrazki z hydrantem) to odżywianie AI, tak Arkadia to interface do odżywiania AI alternatywnego świata, do którego kiedyś zostanie podpięty interface graficzny. Będą premiowe VR google z insygniami różnych gildii do kupienia a Arkadia LP Mud będzie notowana na GPW;
- Wizowie to oficerowie wywiadu, logują wszystko, mają logi postaci (z przypisanymi e-mailami prywatnymi) i haki na osoby publiczne-graczy, np. odgrywane sceny seksu w literkach jakieś pojeb*ne, zbierają skrzętnie i będą szantażować;
- Wizowie to nie oficerowie wywiadu, ale robią to co wyżej i żądają okupu, że upublicznią logi przed Waszymi żonami/mężami, jeżeli nie kupicie im nowego boostera z MTG albo figurek WFRP.
- Arkadia (Ishtar w szczególności) została zamówiona przez Andrzeja Sapkowskiego w czasie jego kryzysu twórczego, z nadzieją, że wygeneruje mu z logów z rpga nowe pomysły na książki;
- Arkadia to wirtualny i złożony gabinet psychoterapii, w którym gracze wcielając się w różne postacie i osobliwości na forum mogą wylać swoje żale i emocje, zyskując większy balans emocjonalny w rl.


Dobrego 1 kwietnia wszystkim, ku chwale Arki, najlepszej gry i odskoczni od nierzeczywistego świata!

I.

Re: Zmierzch Arkadii

: 02 kwie 2022 02:33
autor: Gifford
Jeśli ktoś lubi pvp, to są tytuły, w których ma ono jakikolwiek sens i opiera się na czymś więcej, niż 'komu pierwszemu skryptowy kombajn się wysypie przez jakiś niestandardowy opis przejścia na ogłuchu'.
Genialne ;)
Pozostała część posta niewiele dodać, nic ująć.
Grać nie biadolić.

Re: Zmierzch Arkadii

: 08 kwie 2022 22:38
autor: Evandeil
Arka bedzie istniala tak dlugo jak dlugo starzy gracze beda grac. Nowych jest tak malo, ze umrze to smiercia naturalna gdy my umrzemy. Albo bedzie stojacym widmem jak Barsawia.
Jesli ma to przyciagnac nowych graczy, potrzebne sa bardzo glebokie zmiany.

Re: Zmierzch Arkadii

: 09 kwie 2022 10:49
autor: Valdethruda
Moj drogi, ale o jakich glebokich zmianach piszesz?

Chciales kiedys unicestwienia ogrow i wyrzucenia ich na smietnik historii, zostalo to zakodowane.
Chciales powrotu do zakodowania Tancerzy Wojny, zostalo to zakodowane.
Zakodowano caly system od braku kary za zgon po tabletoexp w zasadzie wszedzie, takze Twoje pocztowe elfki w zasadzie maja niezniszczalnosc i w spokoju moga zyc i rpegowac na polanie posrod szumu drzew.
Rozdano magiki wszystkim i wszedzie, to o co latami plakales, ze ktos tam blokuje to, ze nigdy nie widziales tego magika, bo ciagle jest farmiony przez tamtych, innych, zlych, itp. itd.
Polaczono madrosc i inteligencje tak, ze Twoja rasa na tym niebotycznie skorzystala, a inne, jak moja, nie tak bardzo.

Nie wiem jak z zakodowaniem legendarnej elfiej zbroi, bo nie gram od chyba 2 lat, a kojarze ze mocno lobbowales w tym temacie. No ale zgodzimy sie chyba ze to jakis kwiatek do kożucha, a nie "gleboka zmiana".

Reasumujac, ja uwazam ze zmierzch Arkadii byl juz dawno, nie loguje, nie siedze na diskordzie, nie wysylam buziakow i kolorowych pozdrowien na forum. Ty ciagle grasz jak domniemam, ale jestes niezadowolony - jakie "glebokie zmiany" masz na mysli, drogi Evandeilu?

Re: Zmierzch Arkadii

: 09 kwie 2022 12:05
autor: Kerian
Dla mnie ta gra powinna byc bardziej single player.

Dodac nowe osiagniecia, title, AJ do gildii, domki.

Re: Zmierzch Arkadii

: 12 kwie 2022 09:19
autor: Santiago
Na forach zawsze byla tentencja ze wypowiadaly sie marudy, a ludzie ktorym dobrze, siedza cicho bo szkoda im komentowac te lzy. Mam tylko nadzieje, ze wizowie maja dobrych terapeutow do zwalczania waszego smedzenia. Ta gra jest zajebiscie rozbudowana i ma niesamowita mase mozliwosci zabawy. Przez dwa lata zobaczylem moze polowe swiata. Kiedy ktos pisze o powtarzalnosci i brakach w expie solo, bierze mnie pusty smiech. Ewidentnie nie rozumiecie czym jest RPG. Role Playing Game. Odgrywaniem postaci w swiecie fantasy. Odgrywanie to nie to samo co levelowanie. Arkadia to nie World of Warcraft. Wiadomo, ze dla wielu bohaterow sensem zycia jest walka i nie ma w tym nic zlego. Sam lubie akcje. Ale wylaczcie na chwile Discorda i zalogujcie po pracy/jak dzieci spia. Sprobujcie cos naprawde ZAGRAC a nie marudzic na idlu ze swiat umiera. Nowych graczy jest malo bo nikt tej gry nie promuje na szersza skale, a prog wejscia jest wysoki, a nie dlatego ze sama gra jest slabo napisana. Jesli wam zalezy - pomyslcie co z tym zrobic. A jesli juz nie zalezy to nie siejcie z laski swojej defetyzmu 'zeby innym tez bylo zle'.

Re: Zmierzch Arkadii

: 13 kwie 2022 19:29
autor: Yavaeh
Santiago pisze: 12 kwie 2022 09:19 Na forach zawsze byla tentencja ze wypowiadaly sie marudy, a ludzie ktorym dobrze, siedza cicho bo szkoda im komentowac te lzy. Mam tylko nadzieje, ze wizowie maja dobrych terapeutow do zwalczania waszego smedzenia. Ta gra jest zajebiscie rozbudowana i ma niesamowita mase mozliwosci zabawy. Przez dwa lata zobaczylem moze polowe swiata. Kiedy ktos pisze o powtarzalnosci i brakach w expie solo, bierze mnie pusty smiech. Ewidentnie nie rozumiecie czym jest RPG. Role Playing Game. Odgrywaniem postaci w swiecie fantasy. Odgrywanie to nie to samo co levelowanie. Arkadia to nie World of Warcraft. Wiadomo, ze dla wielu bohaterow sensem zycia jest walka i nie ma w tym nic zlego. Sam lubie akcje. Ale wylaczcie na chwile Discorda i zalogujcie po pracy/jak dzieci spia. Sprobujcie cos naprawde ZAGRAC a nie marudzic na idlu ze swiat umiera. Nowych graczy jest malo bo nikt tej gry nie promuje na szersza skale, a prog wejscia jest wysoki, a nie dlatego ze sama gra jest slabo napisana. Jesli wam zalezy - pomyslcie co z tym zrobic. A jesli juz nie zalezy to nie siejcie z laski swojej defetyzmu 'zeby innym tez bylo zle'.
Bo z fajnym graczem można ciekawie pograć nawet w kanałach Nuln, a z malkontentem i na grzbiecie lodowego smoka się wynudzisz ;).

Re: Zmierzch Arkadii

: 18 kwie 2022 23:13
autor: Gixx
Valdetrhuda wytycza bardzo słuszny kierunek samocytowania. Właściwie wszystko już padło.
Gixx pisze: 28 gru 2020 01:05 Dla mnie arkadia w obecnym stanie najbardziej przypomina VRChat. Mamy swojego avatara, możemy mieć jakieś drobne interakcje z otoczeniem, podnieść butelkę, rzucić nią, coś w tym stylu. Interakcje między postaciami są ograniczone do emotów. Osoby które przyszły tu pogadać, pobyć z innymi ludźmi i równie dobrze mogłyby 'poerpegować' na dowolnym czacie znajdują tu dobry pretekst i wspaniałą otoczkę do tego. Tak, na Arkadii można w pełnym poczuciu bezpieczeństwa odegrać sobie właściwie wszystko - pościgi, porwania, wspaniałe bitwy i wszystko co sobie można wyobrazić - przy pomocy emotów, które czasem do złudzenia mogą przypominać jakieś realne interakcje, ale nimi nie są. Avatar jest nieśmiertelny, nic mu nie można realnie zrobić.

Avatara sobie można upgreadować. Nie płacimy za to pieniędzmi jak w innych grach, żeby sobie kupić kapelusik i peta, płacimy czasem spędzonym przed tabletem. Kiedyś lepiej było mieć komputer, ale się skończyło. Upgreadowany avatar bije dwa gobliny zamiast jednego. Mozemy dodatkowo upgreadować czasowo avatara obwieszając go magikami, które znikają po trzech dniach. Wtedy będzie bił trzy gobliny zamiast dwóch. I ładnie świeci. Tyle.

Bardzo szanuję tych, którzy lubią sobie pogadać, mają dużo fantazji i lubią odgrywać scenki na czacie przy pomocy emotów. Nie rozumiem jednak czemu Wizowie dążą do usunięcia reszty graczy, tych którzy szukają tutaj jakiejkolwiek rozgrywki innej niż piękny zestaw emotów i dobry pretekst do czatowania.

Zasady mają znaczenie. Wyobraźcie sobie sesję papierowego erpega, w której chcecie dokonać zemsty na kimśtamkimś. Cztery godziny próbujecie go znaleźć, wreszcie na koniec spotykacie go na trakcie. MG rzuca K1000 i mówi: "Wypadło 998/1000, za mało, uciekł wam, widzimy się za tydzień."

Błagam, zawróćcie z tej drogi, bo niedługo żaden koronawirus tego nie uratuje.

#MAKE_ARKADIA_GREAT_AGAIN

Re: Zmierzch Arkadii

: 20 kwie 2022 23:36
autor: Gifford
Ale bełkot. Avatary, VRchaty, litości. Odstraszasz ludzi takimi bzdurami.
Jakie tablety. Sporo ludzi aktywnie gra w ten czy inny sposób.
Sporo ludzi wciąż koduje i rozwija skrypty dla zabawy na równi z graniem w Arkę.
Wysyłają pomysły, expią, erpegują, walczą, coś tam wciąż się dzieje.
Raz więcej raz mniej. Gildie zawsze były sinusoidą. Raz lepiej raz gorzej.
Oczywistym jest, że ilość graczy i atrakcyjność wciąż będzie spadać.
Uszanuj wizów i ludzi tych co grają. Choćby milion koderów wzięło się za robotę, lepiej nie będzie z frekwencją.
Ci co zostali najwyraźniej dobrze się bawią. Mają jakieś oczekiwania, ale wciąż po latach przyjmują to co dostajemy.
Reszta wybrała coś innego po prostu.
Zauważ, że najlepsze czasy Arkadii przypadają na okres gdy gracze KOMPLETNIE NIC nie mieli do powiedzenia.
Na tym polega między innymi granie w tego typu gry. Niechęć, a nawet złość na MG jest, częścią tego typu gier ;)