Dziękuję Santiago za Twój głos.
Do kilku rzeczy się odniosę, oczywiście to także moje subiektywne zdanie.
"Nie ja pisalem reforme zgonow, wiec moge tylko zgadywac jaki byl tego zamysl. Ale czy absurdalna jest hipoteza, ze chodzilo o to zeby gracze stosunkowo szybko dochodzili do pewnego maxa w expie (poziom w ktorym mozna w druzynie wybrac sie juz w naprawde sporo miejsc i miec relatywny wplyw w druzynie PvP) i... uwaga... mogli sie skupic na RPG? Bawieniu swiatem? I piszac RPG nie mam na mysli tankow z 20201 ale faktyczne Odgrywanie Postaci? Zolnierzy z porzuconych kislevickich oddzialow, nawroconych alkoholikow, chciwych kupcow, zagubionych dusz ktore przeznaczenie odnalazly w glosie w sercu Pustkowi Chaosu czy Az'Rhat?"
Odp.: Najwyraźniej hipoteza się nie sprawdziła. Ja znam wielu rpgujących graczy, ale niestety ten poziom spada. Arkadia jest obecnie grą "w tle" gdzie można expić i obierać ziemniaki. Oczywiście jestem hipokrytą bo także głównie gram gdy pracuję i co za tym idzie nie poświęcam jej 100% uwagi. Ot, życie!
Rozumiem ze dla graczy ktorzy skupiaja sie na PvP roznica miedzy starymi-nowymi moze byc frustrujaca dla tych mlodych, ALE... Jezeli ktos gra od 20 lat w ta gre nieprzerwanie, to fabularnie jest autentycznym herosem pokroju Elthariona, Gotreka czy Avallaha - ktorych boi sie sama smierc i nikt expiacy od dwoch lat nie powinien miec szans 'dogonic' bo zwyczajnie zyje za krotko. Rozumiem ze patrzac z perspektywy PvP moze sie to nie podobac, ale obiektywnie to ma sens. Jasnym jest ze wylaczenie permanentnej utraty exp po smierci odbiera czesc satysfakcji 'dojechania' przeciwnika, wrazenie dominacji. Bo jutro bedzie mial znowu ten sam level. Tylko ze element PvP nadaje tej grze duzo smaku, ale pamietajcie, ze w zamysle tworcow Arkadii mialo to byc RPG a nie PvP w uniwersum fantasy. Idac tym tropem reforma zgonow miala sens i dziala.
Odp.: Pomysł braku utraty expa ma sens. Ba, sam byłem jego zwolennikiem. Niestety w praktyce widzimy jedno - rosnący średni poziom graczy. I tak, uważam to za błąd. Zdaję sobie sprawę, że swoistym sufitem jest legenda+ i dalsze expienie to już jakaś forma masochizmu. Mimo, to moim zdaniem średni poziom graczy powinien oscylować wokół wielce, tak by wyprawy na moby były wymagające i ekscytujące. Teraz się to chyba zaciera, małe, omagikowane druzyny rozjezdzaja naprawde mocne obsady npc.
Ile legend sie pojawilo od tej pory?
Odp.: Dużo
A widział - ogromnie dużo.
Mysl na niedziele: RPG w PvP tez jest fajne. Czy nie zauwazyliscie, ze gracze ktorzy skupiaja sie tylko na expieniu wypalaja sie najszybciej? I wypalali sie rownie szybko przed reforma wbrew pozorom.
Odp.: To nie prawda. Gram glownie z expiarzami. Dla nich to sens tej gry. Ba, nawet sami wskazuja, ze odebranie mi mozliwosci expa bez konca (wprowadzneie sufitu cech) sprawiloby, ze przestaliby grac.