Kara za zgon i system magików - przemyślenia
: 03 cze 2020 14:55
W ostatnich dwóch miesiącach można zauważyć wzrost liczby graczy. Wpływ na to ma prawdopodobnie pandemia i związane z nią (przymusowe) pozostanie w domach oraz globalne zmiany dotyczące utraty doświadczenia po zgonie i systemu zdobywania magicznych przedmiotów.
I właśnie o tych dwóch tematach chciałbym napisać. Zaznaczam, że przedstawiam moje zdanie, które jest subiektywne i wynika tylko z obserwacji.
Chciałbym abyście także opisali swoje spostrzeżenia. Byłoby wspaniale gdyby ktoś z grona szanownych Czarodziejów także się wypowiedział (oczywiście zdaje sobie sprawę, że pewnie to się nie wydarzy). Zapraszam do dyskusji!
1. System utraty doświadczenia
Nie będę ukrywał, że jestem bardzo zadowolony z wprowadzonych zmian. Brak utraty doświadczenia przy zgonie (zaledwie niebota) jest idealny w sytuacji osób takich jak ja, które nie mają już tak wiele czasu na grę. Został jednak jeden haczyk – wiem, że przerysowuję sytuację, ale za np. trzy lata wszyscy gracze będą mieli poziom legendarny. W końcu nic nie tracą, a ziarno do ziarnka…i wiadomo. Czy to źle? Sama w sobie idea jest w porządku. Powoduje to jednak dwa problemy. Po pierwsze tworzymy „inflacje siły” NPC. Gracze są coraz silniejsi więc za chwilę Czarodzieje będą musieli wzmacniać siłę botów, co może uderzyć w słabszych graczy oraz GP (są jeszcze tacy?).
Po drugie system nadal premiuje graczy „tabletowych”, którzy mogą orać poziomy w nieskończoność, jednocześnie obierając ziemniaki. To także tworzy pewną przepaść między tymi, którzy „poświęcają się” grze, a tymi którzy wciskają „wesprzyj” przez dziesięć godzin dziennie. I tak, znam zasadę „kto gra, ten ma”. Nie linczujcie mnie, ale uważam że dobrym pomysłem byłby silniejszy dławik expa np. od cech elitarnych. Dzięki temu „psychoexpiarze” mogliby dalej expić i rosnąć, ale już bez absurdalnych przepaści. Czekam na Wasze zdanie.
2. System zdobywania magicznych przedmiotów – fantastyczny! Pobudził ruch i wniósł ziarno ekscytacji i losowości gdy otwieramy skrzynkę. Gdzie jest minus? Mam wrażenie, że coś jest nie tak z częstością wypadania kluczy lub samych przedmiotów. Znowu narażę się dużej grupie graczy, ale uważam że przedmiotów magicznych obecnie jest po prostu za dużo „w narodzie”. I znowu – czy to źle? Niby nie, sam uwielbiam używać magicznego młota. Jednak w obecnej sytuacji praktycznie wszyscy członkowie gildii bojowych biegają „obwieszeni” artefaktami. Mi zawsze przedmiot magiczny kojarzył się z czymś rzadkim, niespotykanym itp. W tym momencie „magiki” stały się pospolite. Kiedyś człowiek cieszył się jak dziecko gdy wypadła z demona zwykła naginata o super statystykach! Ale może tylko ja mam takie odczucia…
Przy okazji zaczepię jeszcze jedną sprawę. Jakiś czas temu na FB Arkadii pojawił się post zachęcający do chwalenia się swoimi mutacjami. Fajna inicjatywa tylko, że jeśli dobrze kojarzę to templariusze bogów chaosu, zakuci w swoje zbroje, nie mogą pokazywać swoich darów. Uważam, ze to trochę dziwne, zważywszy że w literaturze Warhammera wybrańcy byli dumni z tego co ofiarował im ich bóg. Myślę, że dla czarodziejów nie jest to duży problem by dopisać kod, w którym gracz może np. odchylić klapę czy fragment pancerza i pokazać swe ozdoby. A może się mylę?
Pozdrawiam wszystkich!
I właśnie o tych dwóch tematach chciałbym napisać. Zaznaczam, że przedstawiam moje zdanie, które jest subiektywne i wynika tylko z obserwacji.
Chciałbym abyście także opisali swoje spostrzeżenia. Byłoby wspaniale gdyby ktoś z grona szanownych Czarodziejów także się wypowiedział (oczywiście zdaje sobie sprawę, że pewnie to się nie wydarzy). Zapraszam do dyskusji!
1. System utraty doświadczenia
Nie będę ukrywał, że jestem bardzo zadowolony z wprowadzonych zmian. Brak utraty doświadczenia przy zgonie (zaledwie niebota) jest idealny w sytuacji osób takich jak ja, które nie mają już tak wiele czasu na grę. Został jednak jeden haczyk – wiem, że przerysowuję sytuację, ale za np. trzy lata wszyscy gracze będą mieli poziom legendarny. W końcu nic nie tracą, a ziarno do ziarnka…i wiadomo. Czy to źle? Sama w sobie idea jest w porządku. Powoduje to jednak dwa problemy. Po pierwsze tworzymy „inflacje siły” NPC. Gracze są coraz silniejsi więc za chwilę Czarodzieje będą musieli wzmacniać siłę botów, co może uderzyć w słabszych graczy oraz GP (są jeszcze tacy?).
Po drugie system nadal premiuje graczy „tabletowych”, którzy mogą orać poziomy w nieskończoność, jednocześnie obierając ziemniaki. To także tworzy pewną przepaść między tymi, którzy „poświęcają się” grze, a tymi którzy wciskają „wesprzyj” przez dziesięć godzin dziennie. I tak, znam zasadę „kto gra, ten ma”. Nie linczujcie mnie, ale uważam że dobrym pomysłem byłby silniejszy dławik expa np. od cech elitarnych. Dzięki temu „psychoexpiarze” mogliby dalej expić i rosnąć, ale już bez absurdalnych przepaści. Czekam na Wasze zdanie.
2. System zdobywania magicznych przedmiotów – fantastyczny! Pobudził ruch i wniósł ziarno ekscytacji i losowości gdy otwieramy skrzynkę. Gdzie jest minus? Mam wrażenie, że coś jest nie tak z częstością wypadania kluczy lub samych przedmiotów. Znowu narażę się dużej grupie graczy, ale uważam że przedmiotów magicznych obecnie jest po prostu za dużo „w narodzie”. I znowu – czy to źle? Niby nie, sam uwielbiam używać magicznego młota. Jednak w obecnej sytuacji praktycznie wszyscy członkowie gildii bojowych biegają „obwieszeni” artefaktami. Mi zawsze przedmiot magiczny kojarzył się z czymś rzadkim, niespotykanym itp. W tym momencie „magiki” stały się pospolite. Kiedyś człowiek cieszył się jak dziecko gdy wypadła z demona zwykła naginata o super statystykach! Ale może tylko ja mam takie odczucia…
Przy okazji zaczepię jeszcze jedną sprawę. Jakiś czas temu na FB Arkadii pojawił się post zachęcający do chwalenia się swoimi mutacjami. Fajna inicjatywa tylko, że jeśli dobrze kojarzę to templariusze bogów chaosu, zakuci w swoje zbroje, nie mogą pokazywać swoich darów. Uważam, ze to trochę dziwne, zważywszy że w literaturze Warhammera wybrańcy byli dumni z tego co ofiarował im ich bóg. Myślę, że dla czarodziejów nie jest to duży problem by dopisać kod, w którym gracz może np. odchylić klapę czy fragment pancerza i pokazać swe ozdoby. A może się mylę?
Pozdrawiam wszystkich!