Strona 9 z 79

Re: Ogólna mechanika muda

: 06 sie 2014 20:37
autor: Eltharis
Dwa pytania:

1. Czy cechy (silny, zwinny etc.) są w odniesieniu do danej rasy, czy są to bezwzględne wartości? Mam na myśli, czy np. silny ogr oznacza dokładnie taką samą siłę co silny niziołek (oczywiście przy założeniu, że podcechy również te same).

2. Powiązane pytaie: czy jest różnica pomiędzy rasami w możliwościach maksymalnego rozwoju danej cechy? Na przykład - zakładając maksymalne doświadczenie i te same priorytety - człowiek nigdy nie będzie tak silny jak ogr, ogr nigdy nie będzie tak zręczny jak niziołek, niziołek nigdy tak wytrzymały jak krasnolud etc?

Biorąc pod uwagę czyto "rpg", skłaniałbym się ku opcji, że różnice istnieją. Natomiast z punktu widzenia czysto mechanicznego balansu (rasy z przewagą mentali pewnie byłyby mniej doceniane) stawiałbym, że różnic jednak nie ma.

Re: Ogólna mechanika muda

: 06 sie 2014 20:39
autor: Haern
1. Są bezwzględne.
2. Nie ma liczbowego limitu na cechy ani na ilość doświadczenia, więc pytanie niezasadne.

Re: Ogólna mechanika muda

: 06 sie 2014 20:53
autor: Zurwen
Dodam jeszcze, że różnice istnieją oczywiście. Ogrowi siła przyrasta szybciej niż elfowi, za to ten drugi przoduje w zręczności na przykład.

Re: Ogólna mechanika muda

: 06 sie 2014 21:03
autor: Eltharis
Haern pisze:1. Są bezwzględne.
2. Nie ma liczbowego limitu na cechy ani na ilość doświadczenia, więc pytanie niezasadne.
Nie ma limitu? Super, dobrze wiedzieć!
Zurwen pisze:Dodam jeszcze, że różnice istnieją oczywiście. Ogrowi siła przyrasta szybciej niż elfowi, za to ten drugi przoduje w zręczności na przykład.
Właściwie o to przede wszystkim pytałem, choć być może pokrętnie. Czyli, stawiając pytanie nieco inaczej: mając ustawione dokłanie te same cechy np. SSZZWW po zdobyciu X expa dajmy na to, po zabiciu stu orków) elf będzie miał większą zręczność od ogra, natomiast ogr większą siłę, tak?

Re: Ogólna mechanika muda

: 06 sie 2014 21:04
autor: Zurwen
Tak.

Re: Ogólna mechanika muda

: 06 sie 2014 21:11
autor: Eltharis
Zurwen pisze:Tak.
Teraz wszystko jasne. Czyli jednak opcja "rpgowa". Bardzo dobrze. Dzięki za wyjaśnienie.

Re: Ogólna mechanika muda

: 08 sie 2014 16:25
autor: Mereen
Ja mam takie pytanie. Mam zapamietaną osobę X :

X przybywa z poludnia.
X podaza na polnoc.
Sposrod osiemdziesieciu trzech osob przebywajacych obecnie w swiecie Arkadii, znane tobie to:
XX mezczyzna
Mereen z Twierdzy pod Gora Carbon, krasnolud
XXX,
krasnolud
XXXX, elf
XXXXX, krasnoludka

Dlaczego jej nie widze w kto skoro jest zalogowana i sobie biega?

Re: Ogólna mechanika muda

: 08 sie 2014 16:31
autor: Werbat
Bo ma ustawioną opcję 'kto' na 'nikt'.

(Albo, w przypadku osób należących do stowarzyszeń:
- 'sojusznicy' i nie jesteś tejże osoby sojusznikiem;
- 'nie wrogowie', a jesteś tejże osoby wrogiem;
- 'stowarzyszenie' i nie jesteś w tym stowarzyszeniu.)

Re: Ogólna mechanika muda

: 08 sie 2014 16:33
autor: Mereen
To widzę sporo się pozmieniało przez ostatnie paręnaście lat. Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Re: Ogólna mechanika muda

: 09 sie 2014 15:47
autor: Esterle
Witam,
Potrzebuję wszystkich możliwych komunikatów zwrotnych, kiedy ktoś z drużyny przestaje być jej członkiem.
Z góry dzięki wielkie :)