Strona 752 z 788
Re: Porady dla graczy.
: 30 gru 2013 09:56
autor: Hiof
Marbas:
Idzie sie dorobic i jak sie uwaza to idzie nie zginac. Mowie na przykladzie tileanskiej kopalni.
Re: Porady dla graczy.
: 30 gru 2013 12:58
autor: Marbas
Hiof pisze:Marbas:
Idzie sie dorobic i jak sie uwaza to idzie nie zginac. Mowie na przykladzie tileanskiej kopalni.
Hmm, może się kiedyś skuszę. Dziękuje za porady

Re: Porady dla graczy.
: 30 gru 2013 13:46
autor: Gość
1. Jaki jest obecnie przyjęty rok w Imperium, a jaki w Ishtar? I czy przyjmujemy, że czas na arkadii niejako stanął w miejscu i ten jeden rok ściśle obowiązuje?
2. Czy elfy posiadają nazwiska? Jeżeli tak, to czy odnoszą się one w jakiś sposób do imion rodziców? Analogicznie do przyrostka "-son" u krasnoludów.
Re: Porady dla graczy.
: 30 gru 2013 14:19
autor: Werbat
Yoona pisze:1. Jaki jest obecnie przyjęty rok w Imperium, a jaki w Ishtar? I czy przyjmujemy, że czas na arkadii niejako stanął w miejscu i ten jeden rok ściśle obowiązuje?
Nie jest to ściśle określone 'odgórnie', ale znajdziesz na forum posty/wątki, gdzie gracze próbują to ustalić. Pamiętaj jednak, że mud to mud, nie ma 100% wierności tak wobec Warhammera, jak i sagi wiedźmińskiej.
Yoona pisze:2. Czy elfy posiadają nazwiska? Jeżeli tak, to czy odnoszą się one w jakiś sposób do imion rodziców? Analogicznie do przyrostka "-son" u krasnoludów.
Postacie na Arkadii mogą mieć nazwiska - dają to przede wszystkim pochodzeniówki. Nie ma 'ściśle ustalonego' przymusu, że elfy/krasnoludy/ktokolwiek mają mieć nazwisko konkretnej budowy. Akurat pochodzeniówki elfickie bodajże nazwisk nie dają, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sobie elf wziął pochodzenie tileańskie (które daje).
Re: Porady dla graczy.
: 30 gru 2013 14:53
autor: Gość
Werbat pisze:
Nie jest to ściśle określone 'odgórnie', ale znajdziesz na forum posty/wątki, gdzie gracze próbują to ustalić. Pamiętaj jednak, że mud to mud, nie ma 100% wierności tak wobec Warhammera, jak i sagi wiedźmińskiej.
Miałem już sytuację, że pewien gracz zrobił ze mnie idiotę pytając który mamy teraz rok i właściwie, to mu się to udało. Nie miałem pojęcia co odpowiedzieć.
Werbat pisze:
Postacie na Arkadii mogą mieć nazwiska - dają to przede wszystkim pochodzeniówki. Nie ma 'ściśle ustalonego' przymusu, że elfy/krasnoludy/ktokolwiek mają mieć nazwisko konkretnej budowy. Akurat pochodzeniówki elfickie bodajże nazwisk nie dają, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sobie elf wziął pochodzenie tileańskie (które daje).
Raczej się zastanawiam nad erpegowymi standardami, żeby nie wyszło, że przedstawiam się z imienia i nazwiska, a następnie okazuje się, że elfy (te niemiastowe) korzystają z jakiegoś systemu tytułów i nazwisk u nich zwyczajnie nie ma.
Re: Porady dla graczy.
: 30 gru 2013 18:04
autor: Werbat
Ale Ty pytasz pod kątem mechaniki/budowy muda, czy erpega?
Stowarzyszenia dla elfów mają swoje title, w których nie ma nazwisk. Erpegowo to ja nie wiem, zawsze wybierałem męskie rasy (MSPANC). Nie wiem, jak leśne reagują na kandydata z pochodzeniówką inną niż z lorenowa. Teoretycznie żadna różnica ;-)
Re: Porady dla graczy.
: 30 gru 2013 20:25
autor: Braxis
Jestem w Karak Varn i nie moge znalesc Khadina Khamana. Przeszukalem cala twierdze od gory do dolu. Byl jakis namiot dowodcy ale tam bylo pusto. Wie ktos co jest nie tak?
Re: Porady dla graczy.
: 30 gru 2013 20:43
autor: Umbar
Chciałem zapytać o język Drukh-Eltharin. Skoro Odkrywca nie może nauczyć się go ze słuchu, to rozumiem że język został odpięty tak?
Re: Porady dla graczy.
: 30 gru 2013 23:50
autor: Coronius
Ja tam go w umach ciagle mam, wiec moze cos u Ciebie, albo zglos globalny blad?
edit: albo nie masz max zawodu?
Re: Porady dla graczy.
: 31 gru 2013 02:07
autor: Grimdal
1. Jak się sprawy mają z oceną wyważenia i skuteczności:
a) każdy gracz ma zakodowaną właściwą i zgodną ze stanem faktycznym ocenę
b) ocena zmienia się pod wpływem używania danego rodzaju broni/zbroi podczas walk
c) najlepiej polegać na opinii gracza z dłuższym stażem (nietrudno sobie wyobrazić, że większość graczy inaczej czyli różnie będzie patrzyła na przydatność danego ekwipunku)
2. Co, w praktyce, oznacza, że zbroja paruje ciosy? Chodzi o ciosy z pięści, skoro opinia względem obrażeń kłutych/ciętych/obuchowych już jest?