Re: Porady dla graczy.
: 20 paź 2013 17:12
Może się mylę, ale działa to zdaje się tak:
Mechanizm przyznawania expa bierze pod uwagę w pierwszej kolejności Poziom Wyzwania (PW), czyli stosunek siły bojowej przeciwnika, tzn jego cechy, umiejętności i zmasowanie (liczba mobów związanych walką) dzielony przez Twój poziom siły bojowej.
Za orka masz 100*PW expa, na kawalrzu powiedzmy że PW to 5 a na zwiedził 3. Więc na kawalarzu dostajesz za tego samego orka 500xp, a na zwiedził 300xp. (Ale to wynika z cech i umiejętności a nie poziomu! Dlatego mentaliści 'szybciej expią' - bo ich PW jest większy niż postaci na analogicznym poziomie.)
Postępy wskakują zawsze gdy uzbierasz określoną ilość xpa w sesji, więc np 1000xp na nieznaczne (np 2 orki na kawalarzu i 3 na zwiedził).
Ale, xp jest NASTĘPNIE przydzielany do Twoich podcech. W tym momencie naliczany jest dławik poziomowy - kawalarz otrzymuje 110% xpa w podcechy, natomiast ktoś na zwiedził 80%. Dlatego mimo takich samych postępów kawalarz rośnie w siłę szybciej niż zwiedził.
Na dodatek, w tych okolicach wpadają epiki. Przyrost podcech na epikach jest o 50% niższy (dławik epikowy). Żeby zaliczyć przeskok z 'niewiele' do 'bardzo niewiele' przed epikiem trzeba zebrać 500xp, ale od epika połowa przyznanych punktów idzie w piach, więc faktycznie potrzeba 1000xp w tej konkretnej cesze, aby nastąpił przeskok podcechy.
Czyli wygląda to prawdopodobnie tak:
1. Zabijam moba. W tym momencie system przelicza PW i uznaje że mob był wart 1000xp.
2. Przyrastają mi POSTĘPY o 1000xp.
3. TERAZ jest modyfikowane prze dławik poziomowy, w efekcie otrzymuje 900 faktycznego xpa.
3. Doświadczenie jest rozdzielane na podcechy, przy ustawieniach 333000 i rasie człowiek wychodzi to: 240, 240, 240, 60, 60, 60.
4. Ponieważ w sile i wytrzymałości zdążyłem 'wbić epika', faktyczny przyrost cech wygląda:
120, 240, 120, 60, 60, 60.
Mechanizm przyznawania expa bierze pod uwagę w pierwszej kolejności Poziom Wyzwania (PW), czyli stosunek siły bojowej przeciwnika, tzn jego cechy, umiejętności i zmasowanie (liczba mobów związanych walką) dzielony przez Twój poziom siły bojowej.
Za orka masz 100*PW expa, na kawalrzu powiedzmy że PW to 5 a na zwiedził 3. Więc na kawalarzu dostajesz za tego samego orka 500xp, a na zwiedził 300xp. (Ale to wynika z cech i umiejętności a nie poziomu! Dlatego mentaliści 'szybciej expią' - bo ich PW jest większy niż postaci na analogicznym poziomie.)
Postępy wskakują zawsze gdy uzbierasz określoną ilość xpa w sesji, więc np 1000xp na nieznaczne (np 2 orki na kawalarzu i 3 na zwiedził).
Ale, xp jest NASTĘPNIE przydzielany do Twoich podcech. W tym momencie naliczany jest dławik poziomowy - kawalarz otrzymuje 110% xpa w podcechy, natomiast ktoś na zwiedził 80%. Dlatego mimo takich samych postępów kawalarz rośnie w siłę szybciej niż zwiedził.
Na dodatek, w tych okolicach wpadają epiki. Przyrost podcech na epikach jest o 50% niższy (dławik epikowy). Żeby zaliczyć przeskok z 'niewiele' do 'bardzo niewiele' przed epikiem trzeba zebrać 500xp, ale od epika połowa przyznanych punktów idzie w piach, więc faktycznie potrzeba 1000xp w tej konkretnej cesze, aby nastąpił przeskok podcechy.
Czyli wygląda to prawdopodobnie tak:
1. Zabijam moba. W tym momencie system przelicza PW i uznaje że mob był wart 1000xp.
2. Przyrastają mi POSTĘPY o 1000xp.
3. TERAZ jest modyfikowane prze dławik poziomowy, w efekcie otrzymuje 900 faktycznego xpa.
3. Doświadczenie jest rozdzielane na podcechy, przy ustawieniach 333000 i rasie człowiek wychodzi to: 240, 240, 240, 60, 60, 60.
4. Ponieważ w sile i wytrzymałości zdążyłem 'wbić epika', faktyczny przyrost cech wygląda:
120, 240, 120, 60, 60, 60.