Strona 617 z 788

Re: Porady dla graczy.

: 10 paź 2012 08:25
autor: Gość
Haern pisze:Oj nie prawda, tarcza daje gladowi bardzo duzo, to w cholere silny defens.
Nie przeczę. Glad jednak ma tę tarczę na umiarkowanym poziomie, w przeciwieństwie do korsarza i legionisty. Ci tracą więcej (+ wspomniana przez Łoptaka wycofka). No ale fanatyk czy partyzant tracą duala, co też jest dużym wyrzeczeniem.

Było mówione, które zawody sens zbroić w dwuręczną broń, bo każdy coś traci przy tym, a według mnie gladiator będzie jednak lepszy od fanatyka do dwuręcznego topora czy maczugi, a więc nie licząc zbója jest najlepszym zawodem do tych broni (no i te indywidualne opisy speca ;)).

Re: Porady dla graczy.

: 10 paź 2012 12:32
autor: Trygg
Hej,

czy kult Sigmara był popularny wśród krasnoludów? Czy krasnoludcy wyznawcy ograniczali się tylko do Gwardzistów Wielkiego Mistrza? Chodzi mi głównie o Khazadów z Imperium Krasnoludzkiego, kwestia krasnoludzkich sklepikarzy/rzemieślników żyjących od pokoleń w większych miastach Imperium interesuje mnie odrobinę mniej.

Byłbym wdzięczny za jakieś "sprawdzone" informacje na ten temat.

pozdrawiam!

Re: Porady dla graczy.

: 10 paź 2012 13:00
autor: Merkava
Krasnoludy nigdy i nigdzie nie czciły Sigmara. Gwardziści szanowali go jako bohatera który zawiązał przyjaźń między ludźmi i krasnoludami, ale nie oddawali mu boskiej czci. W ogóle w Starym Świecie panteony ras są rozłączne i ludzie nie czczą krasnoludzkich bogów, krasnoludy elfich ani elfy ludzkich. Khzadzi z Gór NIGDY nie klękali by przed człowiekiem, mając swoich bogów. Kult przodów był powodem dla którego akceptowali jego 'boskość' dla ludzi, ale nie był ich przodkiem więc nie mogli i nie chcieli go czcić.

Re: Porady dla graczy.

: 10 paź 2012 13:16
autor: Zurwen
Merkava pisze:Krasnoludy nigdy i nigdzie nie czciły Sigmara. Gwardziści szanowali go jako bohatera który zawiązał przyjaźń między ludźmi i krasnoludami, ale nie oddawali mu boskiej czci. W ogóle w Starym Świecie panteony ras są rozłączne i ludzie nie czczą krasnoludzkich bogów, krasnoludy elfich ani elfy ludzkich. Khzadzi z Gór NIGDY nie klękali by przed człowiekiem, mając swoich bogów. Kult przodów był powodem dla którego akceptowali jego 'boskość' dla ludzi, ale nie był ich przodkiem więc nie mogli i nie chcieli go czcić.
Co jednak nie uniemożliwia graczowi odgrywania np. wychowanego przez kaplanow sigmara krasnoluda-fanatyka. ;-)

Re: Porady dla graczy.

: 10 paź 2012 13:39
autor: Aylinn
Trygg pewnie chce się dowiedzieć o krasnoludy w Zakonie, tak?
Jak już było powiedziane, oni go szanują, ale nie oddają mu czci. Poprzez porozumienie między Krasnoludami a ludźmi, Krasnoludy są przyjmowane w poczet Zakonników - ale z tego co pamiętam tylko jako honorowi Gwardziści.
W przeciwieństwie do wyznawców-ludzi, ci mogą mieć normalne rodziny, żony, dzieci. Po odbyciu "służby" mogą wracać do domu, tam gdzie ich miejsce.

No ale mogę się oczywiście mylić. Muszę zapytać znawcę :D

Właśnie, w którymś MiMie (stare, stare) była seria artykułów o Krasnoludach z Gór. Piękne artykuły, piękne. Opisywały społeczeństwo Krasnoludów, religie, relacje między płciami, narodziny itp.

Re: Porady dla graczy.

: 10 paź 2012 13:44
autor: Morholt
Przed reforma krasnoludy mogly byc rycerzami, nawet Mistrzem ;) Teraz tylko Gwardia i o ile wiem ci gwardzisci wyznaja Grimnira.

Re: Porady dla graczy.

: 10 paź 2012 13:47
autor: Merkava
Zurwen pisze: Co jednak nie uniemożliwia graczowi odgrywania np. wychowanego przez kaplanow sigmara krasnoluda-fanatyka. ;-)
Kolega pytał o statystyczny zasięg kultu. Abberacje mają miejsce zawsze i wszędzie. A taki krasnolud-wyznawca Sigmara będzie bardzo źle traktowany przez Khazadów jako odstępca od wiary w przodków.

Re: Porady dla graczy.

: 10 paź 2012 15:42
autor: Aylinn
Morholt pisze:Przed reforma krasnoludy mogly byc rycerzami, nawet Mistrzem ;) Teraz tylko Gwardia i o ile wiem ci gwardzisci wyznaja Grimnira.
Owszem. Na jedno i drugie :)
Patrz: Iron, Hrut, Dhor, Yarps, Sargl, Sergl, Ghar i paru innych :) (i przed powstaniem KGKS jak i po).

Re: Porady dla graczy.

: 10 paź 2012 20:03
autor: Hasp
Czy wartosc regeneracji zycia, oraz zmeczenia jest zalezna od wytrzymalosci, czy nadaje ona jedynie maksymalny wspolczynnik tychze cech?

Re: Porady dla graczy.

: 10 paź 2012 20:14
autor: Gleanevall
Nakręciłeś w tym pytaniu, więc odpowiem tak: dwie postaci niezależnie od cech w tym samym czasie zregenerują się np. z rannego do świetnej. Nie wiem jak ze zmęczeniem.

edit po sprawdzeniu: to wyżej to nieprawda.